کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
11262959 1802868 2019 6 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
Iron/carbon composite microfiber catalyst derived from hemoglobin blood protein for lithium-oxygen batteries
ترجمه فارسی عنوان
کاتالیست های میکروفیبر کامپوزیت کربن/آهن مشتق شده از پروتئین هموگلوبین خون برای باتری های لیتیوم-اکسیژن
کلمات کلیدی
باتری لیتیوم-اکسیژن، هموگلوبین، کامپوزیت آهن/کربن، کاتالیست، الکتروریسی، پروتئین خون
فهرست مطالب مقاله
چکیده

کلمات کلیدی

1.مقدمه

شکل 1. تصویر شماتیک از روش سنتز میکروفیبرهای Fe/C از هموگلوبین با استفاده از الکتروریسی و تکلیس تحت اتمسفر احیا.

2. روش آزمایش

1-2 مواد و ترکیبات شیمیایی

2-2 سنتز پودر Fe/C

3-2 سنتز میکروفیبر Fe/C

4-2 خصوصیات مواد

5-2 ویژگی های الکتروشیمیایی

3. نتایج و بحث

شکل 2. تصاویر SEM هموگلوبین تیمار شده با حرارت تحت اتمسفر احیا در دماهای (a) 650، (b) 800 و (c) 800 درجه سانتی گراد. (d) الگوی XRD هموگلوبین احیا شده تحت دماهای مختلف. (e) طیف رامان هموگلوبین احیا شده در 650 درجه سانتی گراد حاکی از پیک های Fe-C و پیک های کربن D و G می¬باشد. (f) ترموگرام TGA و DSC هموگلوبین تحت شرایط اتمسفر N2

شکل 3. تصاویر SEM (a,b) از میکروفیبرهای هموگلوبین تازه رشته بدست آمده با استفاده از روش الکتروریسی و (c,d) میکروفیبرهای Fe/C بدست آمده از تکلیس دو مرحله ای میکروفیبرهای تازه رشته. (e) تغییرات ظاهری و رنگ میکروفیبرهای هموگلوبین تازه رشته و میکروفیبرهای Fe/C تکلیس شده. (f) الگوی XRD میکروفیبر Fe/C بدست آمده. (g) طیف XPS بدست آمده از میکروفیبرهای Fe/C در Fe 2p.

شکل 4. (a) CV سلول Li-O2 با استفاده از الکترود MWCNT با و بدون میکروفیبر Fe/C با سرعت اسکن mV s-110 در محدوده ولتاژ V 2-5/4. (b) منحنی ولتاژ شارژ-تخلیه اولیه سلول Li-O2  با استفاده از الکترودهای میکروفیبر MWCNT و MWCNT-Fe. تست سلول ها در محدوده ولتاژ بین 5/4 ولت و 3/2 ولت در چگالی جریان الکتریکی برابر با mA g-1 100 صورت گرفت. 

4. نتیجه گیری

 
ترجمه چکیده
بازیافت منبابع زباله های زیستی برای سنتز مواد الکترودهای عملکردی یک روش و رویکرد دوستدار محیط زیست و پایدار برای دستیبای به نسل بعدی سیستم های نگهداری انرژی به حساب می آید. در این بررسی، روش ساخت میکروفیبرهای کامپوزیت آهن/کربن مشتق از الکتروریسی پروتئین هموگلوبین خون و در ادامه کشته سازی (تکلیس) ارائه شده است و کاربردی بودن آن به عنوان کاتالیست الکترون اکسیژن برای باتری های Li-O2 مورد ارزیابی قرار گرفته است. دراین رفتار تجزیه گرمایی پروتئین هموگلولین خام و تکامل ساختاری پس از تکلیس در دماهای مختلف نشان داده شد. میکروفیبرهای کامپوزیت Fe/C با شکل یکپارچه و مسطح توسط الکتروریسی پیش ساز هموگلوبین و تیمار حرارتی با موفقیت ساخته شد. در نهایت، نشان داده شد که سلول های Li-O2 که در آن کاتالیست میکروفیبر کامپوزیت Fe/C در درون الکترودهای اکسیژن ادغام شده است، در مقایسه با سلول های مرجع تازه بدون کاتالیست عملکرد الکتروشیمیایی بهبود یافته ای را نشان دادند.
موضوعات مرتبط
مهندسی و علوم پایه شیمی شیمی تئوریک و عملی
ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Applied Surface Science - Volume 466, 1 February 2019, Pages 562-567
نویسندگان
, , ,