کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
382921 660798 2015 12 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
Shareholder value creation on deregulated transportation sector: Focus on North American railway freight
ترجمه فارسی عنوان
ایجاد ارزش سهامدار روی بخش حمل و نقل مقررات زدایی شده: تمرکز بر حمل و نقل راه آهنی آمریکای شمالی
کلمات کلیدی
فهرست مطالب مقاله
چکیده

کلید واژه ها

1. معرفی

2. از کارایی تا سودآوری در حمل و نقل ریلی

تصویر1. درآمد و سود سه شرکت ریلی درجه 1 منتخب آمریکا و دو شرکت ریلی اصلی کانادایی در دورة زمانی 2012-2002 (همه به قیمت دلار آمریکا یا دلار کانادا).

تصویر 2. درآمدها و سودهای پنج شرکت منتخب در سایر بخشهای حمل و نقل طی دوره زمانی 2012-2002

3. روش تحقیقی و مدل شبیه سازی استفاده شده

شکل 3. مدل شبیهسازی استفاده شده در این پژوهش، در حالتی که سود تقسیمی دوباره سرمایه گذاری نمیشود.

شکل 4- مدل شبیهسازی استفاده شده در این پژوهش، حالتی که سود تقسیم شده دوباره به سرمایه گذاری اضافه شده تا سهام بیشتری بدست آید.

جدول1 ؛ شرکتهای ارزیابی شده در این پژوهش و ویژگیهای مجموعه دادهها

جدول2. ده شرکت ارزیابی شده در این مطالعه و سود تقسیمی فراهم شده در هر دوره مورد مشاهده (قیمت سهم و ارزش سود تقسیمی در ارزهای متفاوت) و شاخص مرجع Dow Jones Industrial Average  (سالهای شروع 1980 و 2000)

4. ارزشگذاری بازار شرکتهای باربری ریلی در مقابل شرکتهای منتخب حمل و نقل غیر آمریکایی 

4.1. تحلیل بازدة ده سهام منتخب و دو استراتژی اعمال شده

جدول 3. پنج شرکت باربری ریلی آمریکای شمالی و پنج جایگزین از بخش دیگر حمل و نقلی تحلیل شدهاند با یک واحد ارزی سرمایهگذاری شده در ابتدای دوره (اولین تاریخ) و سود تقسیمی مجدد سرمایهگذاری نشده است. همچنین مقایسه نسبت به شرکت Dow Jones Industrial در دوره مشابهی است (سال آغازین 1980 و 2000) همه مقادیر ارزی در 000. واحد ارزی هستند.

چدول4. پنج شرکت باربری ریلی آمریکای شمالی. پنج جایگزین از بخش دیگر حمل و نقلی تحلیل شدهاند در صورت سرمایهگذاری یک واحد ارزی در ابتدای دوره و کل سود تقسیمی برای حصول سهام بیشتر مجددا سرمایهگذاری شده است. تمام مقدار ارزی در واحد ارزی 000. میباشد.

4.2. سرمایهگذاری مجدد سود تقسیم شده: چه زمانی باید سهام بیشتری خریداری کرد؟

4.3. بازده و ریسک – تحلیل نسبت شارپ

جدول6. بازده متوسط روزانه، انحراف معیار آن و نسبت شارپ ده شرکت مورد تجزیه و تحلیل و دو استراتژی مورد استفاده (قرار گرفته به ترتیب کاهشی در نسبت شارپ) در مقایسه با Dow Jones Industrial Average بدون سود تقسیمی.

تصویر 5. تحلیل بازده روزانه (محور y) و انحراف معیار آن (محور x) همچنین ترسیم مرز کارایی 

5. بررسی

تصویر6. بازده روزانه (خط آبی) و ارزشگذاری سرمایه گذاری (خط قرمز) در راهآهن ملی کانادا به عنوان مورد سرمایهگذاری مجدد سود تقسیم شده (برای تفسیر ارجاع به رنگ راهنمای این تصویر، خواننده را به نسخه وب این مقاله ارجاع میدهیم. 

تصویر7. بازده روزانه (خط آبی) و ارزشگذاری سرمایه گذاری (خط قرمز) در Guangshen به عنوان مورد سرمایه گذاری مجدد سود تقسیم شده (برای تفسیر ارجاع به رنگ راهنمای این تصویر، خواننده را به نسخه وب این مقاله ارجاع میدهیم.

6. نتیجه گیری

 
ترجمه چکیده
در بخش حمل و نقل پروسه مقررات زدایی پیاده سازی شده همچنین رقابت آزاد افزایش یافته در مقیاس جهانی عوامل تغییر کلیدی در دهه های اخیر بوده اند. این کار تحقیقی، ارزش آفرینی سهامداران گذشته نگر در خطوط ریل آهن آمریکای شمالی و چهار گروه از همتایان اروپایی و یکی از آسیا را تحلیل کرده است. پژوهش نشان می دهد که در آمریکای شمالی، و بخصوص کانادایی ها، شرکت های حمل و نقل ریلی از توانایی استثنایی در افزایش ارزش سهامداران در گذر زمان برخوردارند. از گروه شرکت های همتا ، فرودگاه های رایان ایر و کپنهاگن عملکرد مشابهی نشان دادند. در مقام مقایسه، همة شرکت های تحلیل شده شاخص داو جونز را که از سال 2000 شروع به کار کرده، شکست دادند. با این حال، این شاخص بهتر عمل می کند، اگر به قصد هدف طولانی مدتی در حد دهه ها توسعه داده شود. به عنوان یک هشدار ، برای شرکت های در عمل موفق تحلیل شده، گاهی اوقات بحران های اقتصادی روی می دهند، که پیشرفت مالکیت را با کاهش قابل ملاحظه و سریع به چالش می کشد.
موضوعات مرتبط
مهندسی و علوم پایه مهندسی کامپیوتر هوش مصنوعی
چکیده انگلیسی


• Transportation sector deregulation started in the late 1970s from USA.
• In general North American railway freight has provided extremely good yields.
• Other companies, like Ryanair and Copenhagen airports, have similar performance.
• In analyzed companies it is vital to follow invest dividends back strategy.
• Research develops simulation model to analyze long-term investment success.

In transportation sector implemented deregulation processes as well as increased free competition in the global scale have been key change drivers in recent decades. This research work analyzes in retrospective shareholder value creation in North American railway freight and peer group of four transportation companies from Europe and one from Asia. Research shows that North American, and particularly Canadian, railway freight companies own exceptional ability to increase shareholder value over time. From peer group companies Ryanair and Copenhagen airports have shown similar performance. In comparison all analyzed companies beat Dow Jones index as its starting year is 2000. However, index performs better, if it is enlarged to take into account decades long time period. As a caveat for analyzed well performing companies are occasionally occurred economic crisis times, which challenge ownership advances as declines have been rapid and significant.

ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Expert Systems with Applications - Volume 42, Issue 1, January 2015, Pages 113–124
نویسندگان
, ,