کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
4942905 1437613 2018 37 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
Combination of expert decision and learned based Bayesian Networks for multi-scale mechanical analysis of timber elements
ترجمه فارسی عنوان
ترکیبی از تصمیم گیری متخصص و مبتنی بر آماری مبتنی بر شبکه های بیسین برای تجزیه و تحلیل مکانیکی چند بعدی از عناصر چوب
ترجمه چکیده
استفاده از شبکه های بیزی اجازه می دهد تا اطلاعات جمع آوری شده از منابع مختلف را سازماندهی و همبستگی دهد و بهینه سازی آن ممکن است محدودیت های تنظیم شبکه براساس دانش متخصص و کارایی شبکه را در بر داشته باشد تا بتواند به طور مناسب یک دامنه داده را نشان دهد. هدف اصلی این مقاله مطالعه کردن این است که آیا یک شبکه بهینه سازی شده بیزی برای ساختار پیشین برای یک شبکه متخصص بر اساس یک تجزیه و تحلیل مواد ساختاری مهندسی استفاده می شود. این روش به یک پایگاه داده از نتایج یک آزمایش تجربی اعمال می شود که متمرکز بر ویژگی های مکانیکی عناصر چوب است که از یک ساختمان قرن بیستم بازسازی شده است. به این مورد مطالعه نشان داده شده است که از طریق ترکیبی مناسب از مراحل میانگین و نظارت مدل، امکان دستیابی به مدل های قوی و قابل اطمینان برای پایه ریزی ساختار علیت یک تجزیه و تحلیل چوب معمولی در چند مقیاس وجود دارد.
موضوعات مرتبط
مهندسی و علوم پایه مهندسی کامپیوتر هوش مصنوعی
چکیده انگلیسی
The use of Bayesian Networks allows to organize and correlate information gathered from different sources and its optimization may incorporate restrictions adjusting the network based on expert knowledge and network operativeness, in such a way that it may satisfactorily represent a given domain. The main goal of this paper is to study if an optimized learned Bayesian Network may be used as a prior structure for an expert based network of an engineering structural material analysis. The methodology is applied to a database of results from an experimental campaign that focused on the mechanical characterization of timber elements recovered from an early 20th century building. To that study case it is evidenced that through a suitable combination of model averaging and supervision steps it is possible to achieve robust and reliable models to underpin the causal structure of a typical multi-scale timber analysis.
ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Expert Systems with Applications - Volume 93, 1 March 2018, Pages 156-168
نویسندگان
, , , , ,