کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
5443710 1510876 2017 4 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
The effect of boron on oxide scale formation in a new polycrystalline superalloy
ترجمه فارسی عنوان
تاثیر عنصر بور بر تشکیل پوسته‌های اکسیدی در ابرآلیاژ چندبلوری جدید
کلمات کلیدی
اکسیداسیون، بور، برش‌نگاری کاوشگر اتمی
فهرست مطالب مقاله
چکیده

کلمات کلیدی

جدول 1: ترکیبات شیمیایی STAL15-CC بررسی شده در این تحقیق ( به درصد )

تصویر 1: نمونه آلیاژ STAL15-CC حاوی بور که بطور همدما در 900 درجه سانتیگراد در حدود 10،000 ساعت در نظر گرفته شده است: الف) میکروگراف SEM پس‌برگشتی از پوسته‌ی اکسیدی و b) نمایش شماتیک پوسته اکسیدی مربوطه. جعبه قرمز مناطق ناحیه تجزیه و تحلیل نقطه EDX را نشان میدهد (داده ها را در شکل 2 مشاهده کنید).

تصویر 2 : a) تحلیل نقطه‌ای EDX مربوط به مناطق اکسیدی که توسط جعبههای قرمز در تصویر 1) a ,b  نشان داده شده است، و جزئیات بخشی از طیف EDX که توسط جعبه قرمز مشخص شده است (آنلاین رنگی). 

جدول 2: ترکیبات شیمیایی اکسید‌ها با اندازه‌گیری APT (به درصد)

تصویر 3: محاسبات ترمودینامیکی در دمای 900 درجه سانتیگراد، پایداری فازهای  اکسیدی را  برای آلیاژ STAL15-CC حاوی بور تحت بررسی را پیش‌بینی می‌کند. توجه داشته باشید که سمت چپ نمودار مربوط به حجم فلزی است.

تصویر 4: a) بازسازی  سه‌بعدی کاوشگر اتمی از اکسید حاوی بور با مرزدانه‌های مشخص شده با Si  وb) پروفایل غلظت یک بعدی از ناحیه استوانه ای مورد نظر در مرز دانه.



 
ترجمه چکیده
افزودن بور به یک ابرآلیاژ نیکلی چندبلوری، تشکیل فاز آلومینوبوراتی را که تا به‌حال در پوسته‌ی تولیدی بوسیله‌ی اکسیداسیون در هوا در دمای 900 درجه‌سانتیگراد و 10000 ساعت گزارش نشده است را ایجاد می‌کند. برش‌نگاری کاوشگر اتمی امکان تصدیق واضح این موضوع را فراهم می‌کند. تأثیرات شکل‌گیری آن بحث شده است.
موضوعات مرتبط
مهندسی و علوم پایه مهندسی مواد سرامیک و کامپوزیت
ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Scripta Materialia - Volume 127, 15 January 2017, Pages 156-159
نویسندگان
, , , , , ,