کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
5565781 1403571 2017 6 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
Influence of Immediate Skin-to-Skin Contact During Cesarean Surgery on Rate of Transfer of Newborns to NICU for Observation
ترجمه فارسی عنوان
تأثیر ارتباط بی واسطه پوست با پوست در حین عمل سزارین بر میزان انتقال نوزادان به NICU برای معاینه
کلمات کلیدی
سزارین؛ جراحی سزارین؛ شواهد مبتنی بر عمل؛ مشاهدات NICU؛ تماس با پوست به پوست
فهرست مطالب مقاله
جکیده

کلمات کلیدی

انتقال نوزادان به NICU برای معاینه

ارتباط پوست با پوست بعد از زایمان واژینال

ارتباط پوست با پوست در حین و بعد از عمل سزارین

پروژه تمرینی مبتنی بر شواهد

تنظیم

خاستگاه پروژه

هدف

ملاحظات اخلاقی

مباحثه

پیامدهای مالی

پیامدهای ایمنی

محدودیت ها

شکل 1

مشاهدات NICU در برابر جراحی های سزارین

سزارین

تعداد مشاهدات NICU در ماه

روند سزارین در ماه

روند مشاهدات NICU در ماه

پیامدهای تمرین 

نتیجه گیری
ترجمه چکیده
ارتباط پوست با پوست بعنوان قرار دادن یک نوزاد برهنه بر روی سینه برهنه مادر بلافاصله بعد از تولد تعریف شده است. (سازمان جهانی بهداشت و یونیسف، سال 2009) ارتباط پوست با پوست باید بلافاصله بعد از زایمان شروع شده و برای تمامی زنان تا حداقل یک ساعت بدون اشکال، ادامه یافته یا تا اولین شیردهی برای زنان شیرده ادامه یابد. (سازمان بهداشت جهانی و یونیسف، 2009). تمامی مراقبت های روتین می تواند در حین ارتباط پوست با پوست صورت پذیرد. تحقیقات نتایج بهتری مربوط به مادر و نوزاد، در رابطه با ارتباط بی واسطه پوست با پوست نشان داده است. (هاکستون، دورینگ، جینجراس، و کِلی، 2012 ؛ مور، اندرسون، برگمان و داوس ول، 2012). هرچند که بیشتر نتایج مطالعات بر پایه تعداد زایمان های واژینال به دست آمده اند. تعداد کمی از مطالعات، نتایج فیزیولوژیکی ارتباط بی واسطه پوست با پوست بعد از زایمان سزارین را مورد آزمایش قرار داده اند. (استیونز، اسکماید،برنز و داهلن ، 2014). بنا به اطلاعات ما، هیچ شواهدی تأثیر ارتباط بی واسطه پوست با پوست که در حین عمل سزارین شروع می شود و تأثیر آن بر نسبت کودکان انتقال داده شده به یک NICU برای مراقبت بلافاصله بعد از تولد را، نشان ندادند. ما یک پروژه تمرینی مبتنی بر شواهد را برای مشخص کردن آنکه آیا ارتباط پوست با پوستی که در حین عمل سزارین شروع شده است، تأثیری بر نسبت نوزادان منتقل شده به NICU برای معاینه دارد را، رهبری کردیم. انتزاعی : ما یک پروژه تمرینی مبتنی بر شواهد را برای مشخص کردن اینکه آیا ارتباط بی واسطه پوست با پوست بعد از سزارین بر تعداد انتقال نوزادان به NICU برای معاینه تأثیر می گذارد، رهبری کردیم . ما داده ها را به مدت پنج سال تحلیل کردیم (از 2011 تا 2015) و میزان مدت زمان قبل از انجام ارتباط پوست با پوست با میزان مدت زمان بعد از مراقبت پوستی را مقایسه کردیم. نسبت نوزادان انتقال داده شده به NICU برای معاینه به طرز روشنی متفاوت و پایین تر از اجرای ارتباط بی واسطه پوست با پوست بعد از عمل سزارین بود (پرسوناژ=32.004 ، df = 1 ، p<.001 ) . این نتایج بر بدن در حال رشد ادبی حمایت بلافاصله و بدون خلل ارتباط پوست با پوست برای تمامی هم مادر و هم نوزادان، بدون توجه به نحوه زایمان، می افزایند.
موضوعات مرتبط
علوم پزشکی و سلامت پزشکی و دندانپزشکی زنان، زایمان و بهداشت زنان
چکیده انگلیسی

:We conducted an evidence-based practice project to determine if skin-to-skin contact immediately after cesarean birth influenced the rate of transfer of newborns to the NICU for observation. We analyzed data for 5 years (2011 through 2015) and compared the rates for the period before implementation of skin-to-skin contact with rates for the period after. The proportion of newborns transferred to the NICU for observation was significantly different and lower after implementing skin-to-skin contact immediately after cesarean birth (Pearson's χ2 = 32.004, df = 1, p < .001). These results add to the growing body of literature supporting immediate, uninterrupted skin-to-skin contact for all mother-newborn pairs, regardless of birth mode.

ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Nursing for Women's Health - Volume 21, Issue 1, February–March 2017, Pages 28-33
نویسندگان
, , ,