کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
5593346 1571079 2017 22 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
Body temperature in premature infants during the first week of life: Exploration using infrared thermal imaging
ترجمه فارسی عنوان
دمای بدن در طی هفته اول زندگی نوزادان نارس: اکتشاف با استفاده از تصویربرداری حرارتی مادون قرمز
فهرست مطالب مقاله
چکیده

کلمات کلیدی

1.1مقدمه

1-2 مواد و روش کار

1-2-1 تجزیه و تحلیل

1-3 نتایج

1-4 بحث

1-5 نتیجه گیری

ضمائم

A.1 توضیحات تصاویر

شکل 1. تصویر مادون قرمز در نرم افزار FLIR Examinir بر روی کامپیوتر. این تصویر برای مقایسه دمای پا (جعبه قرمز 1) با دمای شکم (جعبه سبز 1) مورد استفاده قرار گرفت.

شکل 2. تصویر دمایی با استفاده از ویژگی تصویری “Ironbow”. این تصویر از طریق دریچه انکوباتور گرفته شده است و تنها تصویر گرفته شده از گردن تا پاهای نوزاد است. دوربین مادون قرمز می تواند از نرم افزار درونی برای نمایش تصاویر ثبت شده به صورت رنگی استفاده کند که بیانگر تغییرات حرارتی در برابر نمایش های سیاه و سفید می باشد. شدت رنگ در برابر افزایش دما در شکل نشان داده شده است.

شکل 3. رگرسیون اندازه گیری دمایی با استفاده از دمای مادون قرمز شکم و ترمیستور پوست. دمای نشان داده شده بیانگر جفت اندازه گیری مادون قرمز و پوست می باشد که از نمونه بدست آمده است (20 نوزاد با 3-1 اندازه گیری در هر مورد).

شکل 4. رگرسیون اندازه گیری دما با استفاده از دمای مادون قرمز پا (IR) ترمیستور پوست (پوست). دمای نشان داده شده بیانگر جفت اندازه گیری مادون قرمز و پوست می باشد که از نمونه بدست آمده است (20 نوزاد با 3-1 اندازه گیری در هر مورد).

شکل 5. پلات Bland-Altman برای اندازه گیری دمای IR-پوست شکم. محوره Y بیانگر تفاوت بین زوج دماها برای هر 20 نوزاد می باشد، هر اندازه گیری ها (3-1) با دمای IR شکم منهای دمای پوست شکم بدست آمده است. محور X بیانگر میانگین دما بین هر دمای IR شکم و دمای پوست برای هر اندازه گیری می باشد. خطوط بالا و پایین بیانگر سطح اطمینان 95% تفاوت می باشد. 

شکل 6. پلات Bland-Altman برای اندازه گیری دمای IR-پوست پا. محوره Y بیانگر تفاوت بین زوج دماها برای هر 20 نوزاد می باشد، هر اندازه گیری ها (3-1) با دمای IR شکم منهای دمای پوست شکم بدست آمده است. محور X بیانگر میانگین دما بین هر دمای IR شکم و دمای پوست برای هر اندازه گیری می¬باشد. خطوط بالا و پایین بیانگر سطح اطمینان 95% تفاوت می باشد.

 





 
ترجمه چکیده
پیش زمینه: هایپوترمی به عنوان یک مشکل برای نوزادان با زایمان زودرس به حساب می آید که منجر به افزایش میزان عوارض و مرگ و میر می شود. پیش تر نشان داده شده است که بسیاری از نوزادان نارس الگوی دمایی غیرعادی را نشان می دهد، به طوری که در 12 ساعت اول زندگی دمای پاها گرم تر از دمای شکم می-باشد. هدف: در این مطالعه امکان استفاده از ترموگرافی مادون قرمز به عنوان یک روش غیرتهاجمی برای اندازه گیری دمای بدن در نوزادان نارس و تلاش برای بررسی دماهای افتراقی نواحی مختلف مشخص شد. نتایج: استفاده از تصویربرداری مادون قرمز برای اندازه گیری دماهای غیرعادی شکم و پا برای نوزادان به شدت نارس در انکوباتورهای گرم و مرطوب به صورت موفق صورت گرفت که در تطابق نزدیک با روشBland and Altman با اندازه گیری دما با پوست بود. نتیجه گیری: نتایج مطالعه نشان داد که، این روش برای اندازه گیری دمای بدن برای نوزادان بشدت نارس در شرایط نگهداری در انکوباتورهای گرم و مرطوب با استفاده از دوربین مادون قرمز Flir SC640 بسیار ساده و کاربردی می باشد. این تکنولوژی به محققین و پزشکان روشی را برای بررسی دقیق تغییرات در تفاوت های پرفیوژن در نوزادان نارس که منجر به عوارض می شود، ارائه می دهد.
موضوعات مرتبط
علوم زیستی و بیوفناوری علوم کشاورزی و بیولوژیک علوم کشاورزی و بیولوژیک (عمومی)
چکیده انگلیسی
Our study methods demonstrated that it was feasible to capture full body temperatures of extremely premature infants while they were resting in a heated, humid incubator using a Flir SC640 infrared camera. This technology offers researchers and clinicians a method to examine acute changes in perfusion differentials in premature infants which may lead to morbidity.
ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Journal of Thermal Biology - Volume 69, October 2017, Pages 118-123
نویسندگان
, , , , ,