کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
5650356 1587917 2017 6 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
Delayed infection after using bone wax in maxillofacial surgery: A rare complication after reduction mandibuloplasty
ترجمه فارسی عنوان
عفونت تاخیری بعد از استفاده از موم استخوانی در جراحی فک و صورت: یک عارضه ی نادر بعد از مندیبل پلاستی کاهشی
کلمات کلیدی
فهرست مطالب مقاله
چکیده

کلمات کلیدی

1.مقدمه

2. روش ها

2.1 بیماران و طراحی مطالعه

2.2 متغیرهای مطالعه

2.3 آنالیز آماری

3. نتایج

جدول 1 ویژگی های بیمارانی که تحت مندیبل پلاستی کاهشی با یا بدون استفاده از موم استخوانی برای توقف خونریزی از استخوان اسفنجی قرار گرفتند.

جدول 2 آنالیز رگرسیون منطقی که پیش بینی کننده های مستقل عفونت محل جراحی را بعد از مندیبل پلاستی کاهشی ارزیابی می کند

3.1 معرفی کیس

جدول 3 خلاصه ی 4 بیمار مبتلا به عفونت تاخیری محل جراحی که به طور بالقوه با استفاده از موم استخوانی حین مندیبل پلاستی کاهشی مرتبط است.

شکل 1 فوتوگراف های یک زن 40 ساله که مندیبل پلاستی کاهشی و جنیوپلاستی با استفاده از موم استخوانی برای هموستاز داشته است (A-C). سلولیت چانه تظاهر یافته با تورم و نکروز بافت زمینه ای در 5 ماه پس از جراحی اصلی (چپ). برطرف شدن قابل توجه تورم در 3 ماه پس از جراحی اکتشافی. واکنش التهابی و مداخله ی جراحی باعث آتروفی بافت نرم و فرورفتگی در چانه ی بیمار شد (راست).

4. بحث

شکل 2 بررسی نمونه های به دست آمده حین جراحی اکتشافی در محل جراحی مندیبل پلاستی قبلی در یک زن 23 ساله دارای تظاهرات درد، قرمزی، و تورم در 6 ماه بعد از جراحی اصلی. (A) قطعاتی از موم استخوانی باقیمانده حذف شده از بخش استخوانی. (B) گرانولومای جسم بیگانه حاوی سلول های غول پیکر چند هسته ای. آنالیز پاتولوزیکی التهاب و واکنش جسم بیگانه به موم استخوانی را در بافت های اطراف نشان داد (بزرگنمایی، 200*).

5. نتیجه گیری
ترجمه چکیده
پس زمینه: اگرچه مطالعات متعدد واکنش های ناخواسته ی متعدد مرتبط با استفاده از موم استخوانی در شرایط بالینی را گزارش کرده اند، بروز عوارض بعد از استفاده از موم استخوانی حین جراحی فک و صورت از طریق روش ترانسورال نامشخص است. هدف ما بررسی این کبود اطلاعات و شرح بروز و ماهیت عفونت های پس از عمل مرتبط با درمان با موم استخوانی حین مندیبل پلاستی کاهشی است. مواد و روش ها: مطالعه ی گذشته نگر بررسی چارت در بین بیمارانی که تحت مندیبل پلاستی کاهشی توسط یک جراح در بین ژانویه ی سال 2010 و دسامبر سال 2014 قرار گرفته بودند انجام شد. عفونت پس از عمل تاخیری براساس تظاهرات بالینی، استراتژی درمانی مرتبط (درمان آنتی بیوتیکی اضافی با یا بدون جراحی اصلاحی)، و نتایج بررسی های میکروبیولوژیکی تشخیص داده شد. بیماران براساس این که موم استخوانی حین جراحی مندیبل پلاستی کاهشی در آن ها استفاده شده بود یا نه به 2 گروه تقسیم شدند. نتایج: در کل 355 بیمار (44 مرد؛ متوسط سن، 31.0 سال؛ محدوده ی سنی 19 تا 53 سال) در طول دوره ی مطالعه تحت مندیبل پلاستی کاهشی قرار گرفتند. از این بین، 10 بیمار (1 مرد؛ متوسط سن، 6.62±26.0 سال) با موم استخوانی استفاده شده در سطح بریدگی استخوان اسفنجی مندیبل برای کنترل خونریزی درمان شده بودند. نرخ عفونت در بین بیمارانی که با موم استخوانی درمان نشده بودند 1.5% (336/5؛ عفونت حاد)، در مقایسه با 21.0% (19/4؛ عفونت تاخیری) در بین بیماران درمان شده با موم استخوانی بود. استفاده از موم استخوانی منجر به افزایش خطر توسعه ی عفونت شد (نسبت شانس، 14.87 (بازه ی اطمینان 95%، 68.07-3.22؛ p<0.003). نتیجه گیری: این مطاعه اولین گزارشی است که بروز عفونت مرتبط با استفاده از موم استخوانی برای کنترل خونریزی از استخوان اسفنجی را حین جراحی فک و صورت به روش ترانسمورال شرح می دهد.
موضوعات مرتبط
علوم پزشکی و سلامت پزشکی و دندانپزشکی امراض پوستی
چکیده انگلیسی
This is the first report describing the incidence of infection associated with the use of bone wax for controlling bleeding from the cancellous bone during maxillofacial surgery via a transoral approach.
ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Wound Medicine - Volume 17, June 2017, Pages 18-23
نویسندگان
, ,