کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
7427315 1482945 2015 13 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
SMEs inventive performance and profitability in the markets for technology
ترجمه فارسی عنوان
سودآوری و عملکرد نوآورانۀ شرکت های کوچک و متوسط (SME) در بازارهایی برای فناوری
کلمات کلیدی
بازار برای فن آوری های - مرزهای عمودی - عملکرد نواورانه شرکت - سود دهی شرکت - شرکت های کوچک و متوسط
فهرست مطالب مقاله
چکیده
کلمات کلیدی
1. مقدمه
2.متخصصین فناوری در برابر شرکت های کوچک و متوسطی که به صورت عمودی ادغام شده اند: مفاهیم و کاربردهایی در خصوص عملکرد نوآورانه و سودآوری
3. روش
3.1 نمونه و داده ها
جدول 1: پیوستگی صنعت: نمونۀ کلی و متخصصین فناوری
جدول 2: کشور مبدأ: نمونۀ کلی و متخصصین فناوری
 3.2 متغیرها
3.2.1متغیرهای وابسته
3.2.2متغیر مستقل
3.2.3متغیرهای کنترل
جدول 3: آمار توصیفی و همبستگی جفتی
 4.نتایج
جدول 4: برآورد رگرسیون OLS
جدول 5: برآورد رگرسیون دو مرحله ای حداقل مربعات: اولین مرحله
 5. بحث
5.1 مفاهیم و کاربردها
جدول 6: برآورد رگرسیون OLS (بعد از تطبیق)
5.2 مفاهیم و کاربردهایی برای نظریه
5.3 محدودیت ها
 6.نتیجه گیری
ترجمه چکیده
این مقاله، عملکرد نوآورانه و سودآوری شرکت های کوچک و متوسطی (SME) که "متخصصین فناوری" هستند را با عملکرد نوآورانه و سودآوری شرکت های کوچک و متوسطی که بطور عمودی ادغام شده اند مقایسه و مورد مطالعه قرار می دهد. از دیدگاه این مقاله، "متخصصین فناوری" شرکت هایی هستند که در تولید نوآوری ها و داد و ستد آندسته از نوآوری های موجود به شکل های دیگر با سایر شرکت ها، متخصص و پیشرو هستند، که این کار نیز معمولا از طریق لایسنس کردن توافقنامه ها انجام می شود. شرکت هایی که به صورت عمودی ادغام شده اند، آندسته از شرکت هایی هستند که هم نوآوری هایی را ایجاد می کنند و هم محصولات را با نوآوری ها ادغام و یکی و در نهایت نیز تجاری سازی می کنند. ما اینگونه استدلال می کنیم که متخصصین فناوری در مقایسه با شرکت هایی که بطور عمودی ادغام شده اند، به عملکرد نوآورانۀ بالاتری دست می یابند، زیرا آنها می توانند تجربۀ نوآورانۀ عمیق تر و گسترده تری را گردآوری و انباشته کنند و همزمان نیز ساختار سازمانی انعطاف پذیرتری را حفظ می کنند. این شرکت ها به دلیل نقایص ذاتی موجود در تبادلات بازار و همچنین قدرت چانه زنی پایین تر ایجاد شده به واسطۀ عدم تجاری سازی دارایی ها، قابلیت سودآوری پایین تری را از خود نشان می دهند. چارچوب نظری این مقاله نیز از طریق یک مطالعه و بررسی بین صنعتی بر روی یک نمونۀ شرکت های کوچک و متوسط اروپایی، آزمون شده است. همچنین در این مقاله مفاهیم و کاربردهایی برای اینکه یک شرکت متخصص فناوری باشیم و نیز به منظور توسعۀ بازارها برای فناوری مورد بحث قرار گرفته است.
موضوعات مرتبط
علوم انسانی و اجتماعی مدیریت، کسب و کار و حسابداری کسب و کار و مدیریت بین المللی
چکیده انگلیسی
This paper studies the inventive performance and profitability of small and medium sized firms (SMEs) that are “technology specialists” compared to the inventive performance and profitability of SMEs that are instead vertically-integrated. In this paper perspective, “technology specialists” are firms that specialize upstream in generating inventions and trade those inventions in disembodied form with other firms, usually through licensing agreements. Instead, vertically-integrated firms are those firms that both generate inventions and commercialize products incorporating those inventions. We argue that technology specialists achieve a higher inventive performance than vertically-integrated firms, since they can accumulate deeper and broader inventive experience, whilst keeping a more flexible organizational structure. These firms display a lower profitability though, due to the imperfections inherent in invention market transactions and the lower bargaining power caused by the lack of commercialization assets. The theoretical framework is tested through a cross-industry investigation on a sample of European SMEs. Implications for the viability of being a technology specialist as a strategy and for the development of markets for technology are discussed.
ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Technovation - Volumes 41–42, July–August 2015, Pages 38–50
نویسندگان
, , ,