کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
8950669 1645787 2018 3 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
Fruit and vegetables in hypertensive women with asymptomatic peripheral arterial disease
ترجمه فارسی عنوان
میوه و سبزیجات در زنان مبتلا به فشار خون بالا با بیماری عروقی محیطی بدون نشانه
کلمات کلیدی
میوه، سبزیجات، آنتی اکسیدان ها، زنان،
فهرست مطالب مقاله
چکیده

کلمات کلیدی

مقدمه

روش ها

جمع آوری داده ها

اندازه گیری ABI

تجزیه و تحلیل آماری

نتایج

جدول 1 ارتباط بین مشخصات بالینی و مصرف میوه و سبزیجات را نشان می دهد. (تجزیه و تحلیل رگرسیون  خطی)

جدول 2 ارتباط مصرف میوه و سبزیجات با مقدار ABI را پس از تطبیق با سن، شاخص توده بدنی، سیگار کشیدن، فعالیت بدنی، و پایداری به رژیم غذایی میترانه ای را نشان می دهد. (مدل 1) بعلاوه ی مجموع کلسترول، کلسترول HDL، فشار خون سیستولیک ، و hs-CRP (مدل 2).

بررسی

محدودیت های مطالعه

ضمیمه A، اطلاعات تکمیلی
ترجمه چکیده
پیش زمینه و اهداف: میوه ها و سبزیحات رژیم بسیار سالمی به شمار می روند که در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی(CVD) مفید هستند. تحقیق حاضر قصد دارد مصرف میوه و سبزیجات در زنان با فشارخون بالا و ارتباط آن با آترواسکلروزیس بدون نشانه را ارزیابی کند. روش ها و نتایج: گروهی 237 نفره از زنان با فشارخون بالا ارزیابی شدند. مصرف میوه و سبزیجات به وسیله ی پرسشنامه ی معتبر تکرار غذایی خودمختار تعیین شد که با یادآوری 24 ساعته ی رژیم غذایی توسط مصاحبه کننده ای کامل شد. همگی آنها تحت آزمایش ABI قرار گرفتند. اندازه گیری آزمایش ABI نشان داد که مصرف میوه با ایجاد اثر محافظتی، به طور معکوس با آترواسکلروزیس قبل بالینی ارتباط داشته و هم چنین این ارتباط در سبزیجات قوی تر بود. افزایش مصرف سبزیجات، خطر کمتر PAD بدون علامت را به همراه داشت. نتیجه گیری: زنانی که مصرف میوه و سبزیجات بالایی داشتند، نشانه ی کمتری از آترواسکلروزیس محیطی قبل بالینی نشان دادند. می توان اظهار کرد که میوه و سبزیجات نقش مهمی در پیشگیری از آترواسکلروزیس در زنان قبل از یائسگی ایفا می کند. © 2018 جامعه اروپایی برای تغذیه بالینی و متابولیسم. منتشر شده توسط Elsevier Ltd. تمامی حقوق محفوظ است.
موضوعات مرتبط
علوم پزشکی و سلامت پزشکی و دندانپزشکی مراقبت های ویژه و مراقبتهای ویژه پزشکی
چکیده انگلیسی
Women with a high intake of fruit and vegetables showed less instrumental sign of preclinical peripheral atherosclerosis. Can be suggests that fruit and vegetables play an important role in prevention of atherosclerosis in pre-menopausal women.
ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Clinical Nutrition ESPEN - Volume 27, October 2018, Pages 110-112
نویسندگان
, , , ,