کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
8963830 1646631 2018 4 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
Diabetes, malignancy and age as predictors of Candida glabrata bloodstream infection: A re-evaluation of the risk factors
ترجمه فارسی عنوان
دیابت، بدخیمی و سن به عنوان پیش بینی کننده عفونت گردش خون Candida glabrata : بررسی مجدد عوامل خطر
کلمات کلیدی
فهرست مطالب مقاله
چکیده

کلمات کلیدی

1.مقدمه

2. بیماران و روش ها

2.1. بیماران و زمینه

2.2 تحقیقات میکروبیولوژیکی 

3. نتایج

4. بحث 

5. نتیجه گیری 

جدول 1 مقایسه متغیرهای جمعیت شناختی، آزمایشگاهی و درمانی در بیماران مبتلا به candidaemia ناشی از C. glabrata و گونه های Candida و غیر از C. glabrata (به غیر از C. krusei).

جدول 2 مقایسه عوامل خطر برای گونه C. glabrata و Candida غیر از C. glabrata (به استثنای C. krusei).
ترجمه چکیده
هدف - Echinocandins و azole در درمان candidaemia، به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. دستورالعمل انجمن بیماری های عفونی آمریکا از شروع درمان با echinocandin در بیماران مبتلا به candidaemia با عوامل خطر Candida glabrata یعنی بیماران مسن، و یا آنهایی که مبتلا به دیابت یا بدخیمی هستند و یا افرادی که اخیرا آزولها را دارند، توصیه می شود. ما سعی کردیم که سن، دیابت و بدخیمی بودن با candidaemia C. glabrata مرتبط باشند. بیماران، مواد و روش ها. - اطلاعات مربوط به جمعیت شناسی، عوامل خطر مرتبط با بیمار و پارامترهای آزمایشگاهی از Casenote (نکات موردی) و سیستم اطلاعات آزمایشگاهی جمع آوری شد. سپس توزیع عوامل خطر (سن، دیابت و بدخیمی) در بیماران candidaemia با C. glabrata و بیماران با گونه های غیر C. glabrata (به استثنای Candida krusei)، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج - طی یک دوره 42 ماهه (آوریل 2011 - سپتامبر 2017)، 124 بیمار دارای candidaemia بودند. ما 119 بیمار را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم که 33 نفر (27.7٪) C. glabrata داشتند و 86 نفر (72.2٪) با سایر گونه ها آلوده بودند. شصت و پنج بیمار سالمند (65 ساله)، 40 مورد بدخیمی داشتند، 34 نفر مبتلا به دیابت بودند و 4 نفر از آنها در 30 روز قبل از candidaemia، آزولها مصرف نمودند (بسیاری از بیماران دارای عوامل خطر متعدد بودند). با مقايسه بيماران با C. glabrata به بيماران آلوده به گونه هاي ديگر، هيچ ارتباطي با ديابت (3/39٪ در مقابل 4/24٪، P = 0.1)، بدخيمي (3/36٪ در مقابل 32/5٪، P = 0.69) و سن (5/54٪ در مقابل 6/54٪، P = 0.99)، مشاهده نشد. نتیجه گیری - دیابت، بدخیمی و سن، پیش بینی کننده قابل اعتماد برای candidaemia به علت C. glabrata نیستند.
موضوعات مرتبط
علوم زیستی و بیوفناوری ایمنی شناسی و میکروب شناسی انگل شناسی
چکیده انگلیسی
Diabetes, malignancy and age are not reliable predictors of candidaemia due to C. glabrata.
ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Journal de Mycologie Médicale - Volume 28, Issue 3, September 2018, Pages 547-550
نویسندگان
, , , , ,