آشنایی با موضوع

کاراگینان که از خانواده سولفاته خطی پلی‌ساکارید می‌باشد، صمغی است که از جلبک دریایی قرمز استخراج می‌شود. انواع مختلفی از کاراگینان وجود دارد که در پخت‌وپز مورد استفاده قرار می‌گیرد. گونه کاپا کاراگینان بیشتر در خمیر و کره استفاده می‌شود تا حالت ژله‌ای طبیعی ایجاد شود. کاراگینان صدها سال است که بعنوان افزودنی مواد غذایی استفاده می شود. انواع مختلفی از کاراگینان موجود است که بر حسب کاربرد به دسته های مختلفی تقسیم میشود از جمله میتوان به کاراگینان کاپا - کاراگینان آیونا - کاراگینان لاندا اشاره نمود. هرکدام از کاراگینان های ذکر شده دارای حلالیت و خواص ژل کنندگی متفاوتی می باشد. کاپا کاراگینان و آیوتا کاراگینان در آب داغ و در دمای بالاتر از ۷۰ درجه سانتیگراد حل می شوند. ژل حاصل از کاپا کاراگینان شکننده است در حالیکه ژل حاصل از آیوتا کاراگینان الاستیسیته و خاصیت کشسانی بیشتری دارد. نوع لاندا کاراگینان در آب سرد حل می شود از موارد کاربرد کاراگینان ها میتوان به استفاده کاراگینان در تولید فرآورده های لبنی - انواع دسر ها - فرآورده های گوشتی- سوپ های آماده - پودر ژله - سس ها اشاره نمود. کاراگینان ممکن است باعث التهاب شود در زمان آسیب یا بیماری، التهاب، یک واکنش عادی است که توسط سیستم ایمنی بدن شما به عنوان یک راه برای مقابله با مهاجمان خارجی بروز می کند. التهاب مزمن، از سوی دیگر، می تواند به توسعه بیماری های مزمن در دراز مدت منجر شود. برخی شواهد نشان می دهد که کاراگینان با افزایش ترشح سیتوکین های پیش التهابی، یک نوع از سلول های ایمنی که تنظیم التهاب را آغاز کند می تواند باعث التهاب شود. یک مطالعه در تست لوله آزمایش آن را برای درمان سلول های روده مورد استفاده قرار دادند و افزایش شاخص های التهابی و التهاب را مشاهده کردند. مطالعه دیگری یافته های مشابهی داشت و نشان داد که آن مجموعه پاسخ ایمنی در سلول های روده انسان است. با این حال، هنگامی که کاراگینان به عنوان یک افزودنی غذایی مصرف می شود ممکن است عوارض التهابی قابل توجهی نداشته باشد. کاراگینان می تواند تأثیر منفی روی سلامت دستگاه گوارش داشته باشد برخی از مطالعات نشان می دهد که کاراگینان ممکن است سبب تغییرات منفی در دستگاه گوارش شما شود. یک مطالعه حیوانی نشان داد که آن می تواند سبب رشد غیر طبیعی غدد لوله مانند در روده بزرگ شود که به عنوان کانون حفره نابجا شناخته شده است. تشکیل این غدد یکی از اولین تغییرات منجر به توسعه سرطان روده بزرگ است. مطالعه دیگر روی حیوانات اثر یک رژیم غذایی متشکل از 5٪ کاراگینان را در خوکچه هندی، خرگوش، موش، میمون، سنجاب و همستر مورد آنالیز قرار داد. کاراگینان ممکن است توسعه سرطان را ترویج دهد در حالی که کاراگینان به عنوان "احتمالا سرطانزا" طبقه بندی شده است نوع غیر تخریب درجه غذایی متنوع ندارد. با این وجود، برخی از تحقیقات نشان داده است که کاراگینان حتی نوع غیر تخریب نیز زمانی که با یک ماده سرطانزا شناخته شده همراه شود می تواند سبب توسعه سرطان شود. در یک مطالعه روی حیوانات، یک رژیم غذایی متشکل از 15٪ کاراگینان نوع غیر تخریب یا بدون کاراگینان به موش خورانده شد به آنها همچنین یک نوع ماده سرطان زا برای القاء سرطان روده بزرگ داده شد. گروه تغذیه شده با کاراگینان نرخ بالاتری از تومورها را نسبت به گروه شاهد داشتند این نشان می دهد که کاراگینان می تواند تشکیل سلول های سرطانی را حمایت می کنند.
در این صفحه تعداد 724 مقاله تخصصی درباره کاراگینان که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI کاراگینان (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: کاراگینان; ALG; sodium alginate; CGN; carrageenan; GG; guar gum; XG; xanthan gum; KGM; konjac glucomannan; LBG; Locust bean gum; β-CD; β-Cyclodextrin; AG; arabic gum; SC; sodium caseinate; PG; pigskin gelatin; HMOP; high methoxyl orange pectin; LMOP; low methoxyl
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: کاراگینان; freeze-drying/lyophilization; formulation; protein delivery; mucosal drug delivery; stabilization; solid dosage form; solid state stability; BP; British Pharmacopoeia; CG; carrageenan; EC50; half-maximal effective concentration; FDI; fast-dissolving inser