آشنایی با موضوع

جمهوری خلق چین در شرق قاره آسیا و غرب اقیانوس آرام قرار دارد و با حدود ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار کیلومتر مربع مساحت، در آسیا بزرگترین کشور و در جهان سومین کشور بزرگ پس از روسیه و کانادا به حساب می‌آید. چین بر اساس فهرست کشورها بر پایه جمعیت با بیش از ۱٬۳ میلیارد نفر سکنه‌، پر جمعیت‌ترین کشور دنیاست و توسط حزب کمونیست چین در قالب نظام تک‌حزبی اداره می‌شود. این کشور از مرکز رود خه لونگ جیانگ در شمال دهکده مو هه واقع در شمال آغاز و به جزایر ذنگ مو آن شا و نان شا در جنوب امتداد می‌یابد. چین دارای ۲۲ استان و ۵ ناحیه خودمختار و چهار شهرداری عمده (پکن، شانگهای، تیان جینگ و چونچینگ) و دو ناحیه ویژه اداری است. چین یکی از تمدن‌هایی بوده است که در زمان بابل و مصر وجود داشته است. چینی‌ها توانستند اختراع‌هایی مثل کاغذ و پودر ساچمه تفنگ را به بشر معرفی کنند که هنوز هم در دست استفاده هستند. چین کشور پهناوری است و هر ناحیه آن آب و هوای متفاوتی دارد. فصل‌های خشک و فصل‌های مرطوب همراه با باران موسمی شرایط آب‌وهوایی غالب در بیشتر نقاط چین است که اختلاف دمای قابل توجه بین تابستان و زمستان را در پی دارد. در زمستان بادهای شمالی سرد و خشک می‌وزد و بادهای جنوبی از سواحل دریا در نقاط جنوبیتر گرم و مرطوب است. طوفان‌های موسمی (در حدود ۵ مورد در سال) در امتداد سواحل جنوبی و شرقی، سیل‌های مخرب، سونامی، زلزله، رانش زمین و خشکسالی از بلایای طبیعی منطقه چین هستند. اقتصاد چین از اواخر دهه هفتاد قرن ۲۰ به تندی تغییر کرده و در حال رشد است. بر اساس برابری قدرت خرید، چین دارای دومین اقتصاد بزرگ جهان و یک بازیگر اصلی در اقتصاد جهانی است. صنایع اصلی چین بسیار گسترده و شامل محصولات آهن و استیل، زغال سنگ، ماشین آلات، نفت و پتروشیمی، اسباب بازی، کفش و لوازم الکترونیکی است. برنج، گندم، سیب زمینی، ذرت، بادام زمینی، چای، ارزن، جو، کتان، ماهی و خوک فراورده‌های اصلی کشاورزی هستند. صادرات عمده چین ماشین آلات، پوشاک، کفش، اسباب بازی، سوخت معدنی، مواد شیمیایی و واردات آن ماشین آلات، مواد شیمیایی، آهن و استیل و سوخت معدنی است. طبق قانون اساسی چین، این کشور اکنون در مرحله اولیه سوسیالیستی بوده و نظام اقتصادی بر محوریت مالکیت عمومی و توسعه نظامهای مالکیت اقتصادی مختلف و نظام توزیع با محوریت توزیع به اندازه کار و وجود شیوه‌های مختلف توزیع را اجرا می‌کند. اکنون، اقتصاد چین اقتصاد دولتی، اقتصاد اشتراکی، اقتصاد خصوصی، اقتصاد با سرمایه مشترک، اقتصاد سهامی، اقتصاد با سرمایه‌گذاری خارجی و اقتصاد با سرمایه گذاری هنگ کنگ، مکائو و تایوان نیز در چین مشاهده می‌شود و جذب اقتصاد این کشور شده است. فرهنگ چینی گونه‌ای فرهنگ رشد کرده در گستره‌های جغرافیایی بزرگی از آسیای شرقی است با تنوعی عظیم از پوشش و آداب میان شهرها و استان‌های گوناگون کشور چین. این فرهنگ، که یکی از کهن‌ترین فرهنگ‌ها در جهان به شمار می‌رود، شامل ادبیات، موسیقی، هنرهای تجسمی، هنرهای رزمی، هنر آشپزی و غیره می‌شود که در منطقه گسترده‌ای از چین و در میان مردمان چینی اجرا می شده و می‌شود. امروزه ۵۶ گروه قومی در چین شناسایی شده‌اند. از دیدگاه تعداد اما پرشمار ترین گروه قومی در چین، قوم هان هستند. در طول تاریخ بسیاری از این گروه‌ها در گروه‌های دیگر جذب شدند یا اثری از آن‌ها در تاریخ باقی نماند. در همین حین، بسیاری درون قوم هان فرهنگ‌ها و زبان‌های گوناگونی اختیار کردند.
در این صفحه تعداد 10049 مقاله تخصصی درباره کشور چین که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده کشور چین
مقالات ISI کشور چین (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: کشور چین; Fusarium mycotoxins; Wheat; Thousand kernel weight; HPLC-MS/MS; China; deoxynivalenol; DON; deoxynivalenol-3-glucoside; D-3-G; 3-acetyl-deoxynivalenol; 3-A-DON; 15-acetyl-deoxynivaleno; 15-A-DON; nivalenol; NIV; fusarenon-X; FX; zearalenone; ZEN; high per