آشنایی با موضوع

تعریف (واکـَـران) عبارتی است که معنای یک اصطلاح (کلمه، عبارت یا دسته‌ای از نمادها) یا نوع یک چیز را شرح می‌دهد. تعریف واژه به ما می‌گوید که یک چیز باید چه ویژگی‌هایی (مشخصه‌هایی کیفیاتی، خواصی) داشته باشد تا آن واژه بر آن اطلاق شود. اهمیت تعریف: در فرستادن یک پیام (چه کلمه، جمله یا دسته‌ای از نشانه‌ها) اگر دو طرف گیرنده و فرستنده پیام از نشانه‌های پیام برداشت‌های متفاوتی داشته باشند یا به عبارتی معنای اصطلاح‌های به کار رفته در پیام در بین دو طرف برابر نباشد، پیام به درستی منتقل نخواهد شد. در این وضعیت نیاز است که اصطلاح‌های به کار رفته در پیام تعریف شوند. اهمیت تعریف در انواع مجادلات به اندازه‌ای است که با روشن شدن مفاهیم کلیدی مبهم، مورد مجادله عموماً برطرف می‌شود یا حداقل نقطه اختلاف نظرها روشن می‌شود. تاریخچه: تعریف از اعمال ذهنی مربوط به مفاهیم و تصورات است که در علم منطق مورد بحث قرار می‌گیرد. به کار بردن تعاریف کلّی از پیشرفت‌های علم منطق است که ارسطو به سقراط نسبت داده‌است. ارسطو، در کتاب برهان و کتاب جدل قواعد و اصول تعریف کلّی را تدوین نموده‌است. منطق‌دانان مسلمان یکی از بخش‌های نه‌گانه منطق را تعریف را معرِّف نامیدند و بعدها منطق به دو بخش اصلی تعریف و حجت تقسیم شد. در اروپا، تاکید بر اهمیت وضوح زبانی نخست در دکارت و از آن پس از فیلسوفان تجربی انگلیسی چون تامس هابز، لاک، بارکلی و هیوم صورت گرفت. این سنت، با توجه دقیق به کارکرد الفاظ و مفاهیم، همراه بود و با نوشته‌های لودویگ ویتگنشتاین تقویت شد و با گسترش فلسفه‌های پردازش زبانی اهمیت بیشتری یافت. امروزه یکی از مسائل فلسفه‌های تحلیل زبانی، بحث تعریف دقیقی و تبیین واژه‌های کلیدی هر بحث می‌باشد. از معروف‌ترین کتاب‌های منطقی در زمینه تعریف در اروپا منطق غیرصوری، منطق عملی و اندیشه انتقادی، رنه دکارت را می‌توان نام برد. در حالی که در جهان اسلام، دانشمندانی چون ابن‌سینا در رسالةالحدود و خواجه نصیرالدین طوسی در اساس‌الإقتباس بیشترین کوشش را در تدوین قوانین تعریف صرف نمودند. تعریف و وجود: هنگامی که تعریفی بیان می‌شود به هیچ وجه اطلاعاتی در این‌باره به دست نمی‌دهد که آیا چیزی که در تعریف وصف شده است واقعاً وجود دارد یا نه. یعنی تعریف می‌تواند بیان کننده چیزهای خیالی باشد که وجود ندارند. مثل قنطورس. یعنی نمی‌توان گفت که قنطورس معنایی ندارد. دامنه تعریف: تعریف باید جامع و مانع باشد، این بدان معناست که «تعریف واژه مورد نظر باید جامع همه جنبه‌های تعریف کننده و مانع همه جنبه‌هایی باشد که جنبه‌های غیر تعریف کننده|تعریف کننده نیستند. ». یعنی تعریفی که ارائه می‌شود ویژگی‌هایی که آن چیز را از بقیه جدا می‌کند را بیان کند. جنبه‌های تعریف کننده ویژگی‌هایی هستند که اگر اعضای یک طبقه دارای آن ویژگی‌ها نباشند، دیگر به آن طبقه تعلق ندارند. مانند ویژگی داشتن سه ضلع برای مثلث، که اگر چیزی سه ضلع نداشته باشد به هیچ وجه نمی‌تواند مثلث باشد. انواع تعریف: تعریف کردن عموماً به چند صورت انجام می‌شود: ۱- تعریف قراردادی ۲- تعریف گزارشی 3. تعریف عرفی 4. تعریف علومی.
در این صفحه تعداد 412 مقاله تخصصی درباره تعریف که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI تعریف (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: تعریف; Refractory status epilepticus (RSE); Super-refractory; Epilepsy; Mortality; Incidence; Risk factor; Predictor; Etiology; Semiology; Definition; Classification; International league against epilepsy (ILAE);
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: تعریف; AI; annual installed wind capacity; AGC; Automatic Generation Control; ACE; Area Control Error; ACPS1D; Average CPS1 Drop; AC; alternating current; BES; battery energy storage; CI; cumulative installed wind capacity; CDEs; CO2 emissions; CPS; control perf