آشنایی با موضوع

نازک نی یا فیبولا Fibula استخوانی است که هم راستا با استخوان درشت نی ساق پا و میان زانو و مچ پا قرار گرفته است. درساختار مچ پا سه استخوان درشت نی یا تیبیا، نازک نی و قاپی شرکت دارند که توسط رباط هایی مثل رباط دلتوئید، رباط تالوفیبولار پیشین و پسین و غیره پشتیبانی می شوند. استخوان فیبولا تقریبا هم طول تیبیا ولی نازک تر از آن است که در کنار تیبیا قرار گرفته است. بالاترین و پایینترین قسمت فیبولا یعنی متافیز استخوان، حجیم تر از وسط آن است. متافیز بالایی فیبولا را سر استخوان فیبولا Fibular head می نامند. سر استخوان فیبولا در کنار کندیل خارجی استخوان تیبیا قرار گرفته و مفصل آرترودیال تیبیوفیبولار فوقانی Superior tibiofibular joint را می سازد. متافیز پایینی فیبولا در واقع قوزک خارجی Lateral malleolus را می سازد. قوزک خارجی و سر استخوان تیبیا هر دو در زیر پوست قابل لمس هستند. سطح داخلی قوزک خارجی با سطح خارجی استخوان تالوس مفصل می شود. کمی بالاتر از پلافوند تیبیا، استخوان فیبولا در یک فرورفتگی مقعر که در سطح خارجی استخوان تیبیا است قرار گرفته و مفصل تیبیوفیبولار تحتانی Inferior tibiofibular joint را می سازد که به آن سندسموز تیبیوفیبولار Tibiofibular syndesmosis خم می گویند. شکستگی انتهای بالایی استخوان فیبولا معمولا همراه با شکستگی های ساق یا مچ پا است. به ندرت ممکن است این شکستگی بصورت ایزوله و بدون آسیب های ذکر شده به وجود آید. در این موارد علت شکستگی کشیده شدن شدید و ناگهانی استخوان به توسط تاندون یا لیگامان هایی است که به آن متصل می شوند. بدنبال شکستگی، درد و تورم در ناحیه خارج و زیر مفصل زانو درست در محل انتهای بالایی استخوان بوجود می آید. فشار به محل شدت درد را افزایش می دهد. پس از چند روز در محل خونمردگی بوجود می آید.
در این صفحه تعداد 205 مقاله تخصصی درباره نازک نی، فیبولا که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده نازک نی، فیبولا
مقالات ISI نازک نی، فیبولا (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: نازک نی، فیبولا; 5; Achilles tendinitis; ankle instability; bone mineral density; Brostrm procedure; calcaneus; fibula; load to failure;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: نازک نی، فیبولا; Fracturas intraarticulares; Fracturas abiertas; Pilón tibial; Astrágalo; Calcáneo; Peroné; Intraarticular fractures; Compound fractures; Tibial pilon; Calcaneum; Astragalum; Fibula;