آشنایی با موضوع

ایرلند(به انگلیسی: Ireland) (به ایرلندی Éire)، (به انگلیسی: Ireland) با نام قدیم هیبرنی (به انگلیسی: Hibernie)، نام کشوری به پایتختی دوبلین است که در جزیرهٔ ایرلند، در شمال‌غرب قارهٔ اروپا واقع شده‌است. نام رسمی این کشور جمهوری ایرلند است و گاهی با نام ایرلند جنوبی خوانده می‌شود تا با ایرلند شمالی اشتباه نشود. جمعیت جمهوری ایرلند بیش از ۴٫۷۵ میلیون نفر است. پنج‌ششم از مساحت جزیره ایرلند، به ایرلند جنوبی تعلق دارد. ایرلند جنوبی و ایرلند شمالی با یک مرز ساده از همدیگر جدا شده‌اند. همچنین در غرب ایرلند اقیانوس اطلس، در شرق دریای ایرلند و در جنوب و جنوب‌غربی دریای کلتی و کانال سن جورج قرار دارد. از دیدگاه سیاسی جمهوری ایرلند پنج ششم از جزیره را در اختیار دارد. یک ششم بقیه جزیره را ایرلند شمالی تشکیل می‌دهد که جزئی از کشور پادشاهی متحده است. جمهوری ایرلند یکی از کشورهای شمال غرب اروپاست. مرزهای کنونی این کشور پنج ششم خاک جزیره ایرلند را دربر می‌گیرد. این کشور از شمال با ایرلند شمالی که بخشی از انگلیس است، از غرب با اقیانوس اطلس و از شرق با دریای ایرلند همسایه است. ایرلند یکی از کشورهای ثروتمند دنیاست. ایرلند از نظر رشد تولید ناخالص داخلی پنجمین کشور جهان و از نظر شاخص توسعه انسانی، پنجمین کشور جهان است. این کشور عضو اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد است. رئیس جمهور ایرلند رئیس حکومت در این کشور است که برای دوره‌ای هفت ساله انتخاب می‌شود و تنها دو بار می‌تواند به این سمت انتخاب شود. هرچند ریاست‌جمهوری در ایرلند بیشتر جنبه تشریفاتی دارد اما بر اساس قانون اساسی اختیاراتی هم دارد. نخست‌وزیر ایرلند را رئیس جمهور به مجلس معرفی می‌کند. نخست وزیر معمولا رئیس حزب برنده در انتخابات عمومی مجلس است. معمولا اعضای هیات دولت در ایرلند به صورت ترکیبی از چند حزب تعیین می‌شوند. این اتفاق از سال 1989 در این کشور بدون استثنا در همه دولت‌ها اجرا شده است. دو مجلس این کشور شامل سنا و ملی است. مجلس سنا 60 عضو دارد و مجلس ملی 166 عضو. انتخابات مجلس ملی هر هفت سال یک بار برگزار می‌شود. ایرلند دارای آب و هوایی معتدل، ولی تغییرپذیر اقیانوسی، با کمی بیشینه‌ها است. در ایرلند، شما به‌راستی می‌توانید «چهار فصل در یک روز» را تجربه کنید؛ بنابراین، پوشش خود را با آخرین پیش‌بینی وضع هوا به‌روز نگاه دارید. گذشته از آب و هوا، انتظارش را داشته باشید که موضوع گقتگویی درمیان مردم بومی باشد. ممکن است تفاوت اندکی در دمای شمال و جنوب کشور و باران بیشتری در غرب -در مقایسه با شرق- ببینید. تولید ناخالص داخلی ایرلند 5/187 میلیارد دلار است. دو میلیون و 210 هزار نفر نیروی کار این کشور را تشکیل می‌دهند و نرخ بیکاری در آن پنج درصد است. هفت درصد از مردم ایرلند زیر خط فقر زندگی می‌کنند و نرخ تورم در آن 7/4 درصد است. محصولات صادراتی ایرلند شامل ماشین‌آلات و تجهیزات، کامپیوتر، مواد شیمیایی، دارو، حیوانات زنده و محصولات حیوانی است که به کشورهای آمریکا (7/18 درصد)، انگلیس (9/17درصد)، بلژیک (4/14 درصد)، آلمان (8/7 درصد)، فرانسه (8/5درصد) و ایتالیا (4/2درصد) صادر می‌شود. محصولات وارداتی این کشور شامل ماشین‌آلات و تجهیزات، مواد شیمیایی، تجهیزات پردازش داده‌ها، نفت و مشتقات آن، منسوجات و پوشاک است که از کشورهای انگلیس (37/5درصد)، آمریکا (5/11 درصد)، آلمان (6/9 درصد) و هلند (6/4 درصد) وارد می‌شود.
در این صفحه تعداد 637 مقاله تخصصی درباره ایرلند که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ایرلند (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: ایرلند; TPES; Total primary energy supply; RE; Renewable energy; RES; Renewable energy sources; PCA; Principal component analysis; BSR; Best subset regression; AT; Austria; BE; Belgium; BG; Bulgaria; CY; Cyprus; CZ; Czech Republic; DE; Germany; DK; Denmark; EE; E
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: ایرلند; Cooking; Experiment; Randomised controlled study; Confidence; Enjoyment; Perceived difficulty; Basic ingredients; Ireland; SCT; Social Cognitive Theory; BCT; Behavioural Change Technique; ROI; Republic of Ireland; NI; Northern Ireland; UK; United Kingdom;