آشنایی با موضوع

ریزشبکه معمولاً شامل مجموعه‌ای از منابع تولید پراکنده، سیستم ذخیره انرژی و بارها می‌باشد که می‌تواند به صورت اتصال به شبکه و عملکرد جزیره‌ای مورد بهره‌برداری قرار گیرد، ریزشبکه دارای منافع زیادی هم برای مصرف کننده و هم برای شرکت‌های تولید برق خواهد داشت، از دید مصرف‌کننده ریزشبکه قابلیت فراهم ساختن همزمان برق و حرارت، افزایش قابلیت اطمینان، کاهش انتشار گازهای گل‌خانه‌ای، بهبود کیفیت را دارد و از دید شرکت‌های برق بکارگیری ریزشبکه‌ها پتانسیل کاهش دیماند مصرفی و بنابراین کاهش تسهیلات توسعه خطوط انتقال و علاوه بر آن عامل حذف نقاط اوج مصرف خواهد بود که در نتیجه از تلفات شبکه نیز کاسته می‌شود. ریز شبکه ها راه حل هایی مؤثر هستند که منابع تولیدی پراکنده را با درنظرگرفتن مسائل محیطی و اجتماعی، در سیستم های قدرت به کار می گیرند. یکی از مهم ترین کاربرد های ریز شبکه ها، استفاده از تولیدکنندگان کوچک در محل مصرف برای تأمین بار مصارف تجاری و نظامی و مسکونی است. افزایش ابعاد تولید متناسب با رشد مصرف در ریز شبکه ها موجب کاهش ریسک و ابعاد سرمایه گذاری اولیه می شود. ژنراتور های ریز شبکه می توانند با برنامه ریزی مناسب، بار متقاضیان را با کمترین هزینه تأمین کنند. برنامه ریزی واحد های تولیدی ریز شبکه نیازمند استفاده از یک مدل اقتصادی، برای توصیف ارتباط میان هزینۀ تولیدی و توان تولیدی آن هاست. این مدل، طبیعت غیرخطی و گسسته دارد؛ از همین رو، برای کاهش هزینه در این مدل، نیازمند ابزارهای بهینه سازی مؤثر هستیم. کار های تحقیقاتی فراوانی در زمینۀ برنامه ریزی بهره برداری بهینه از سیستم قدرت انجام گرفته و روش های بهینه سازی متفاوتی برای حل آن ارائه شده است.
در این صفحه تعداد 420 مقاله تخصصی درباره ریزشبکه که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده ریزشبکه
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: ریزشبکه ; MicroGrid; Dynamic stability; Eigenvalue analysis; Distributed generationDG, distributed generation; IM, induction motor; LC, inductive–capacitive; LPF, low pass filter; MG, MicroGrid; ODE, ordinary differential equation; PLL, phase-locked loop; PWM, puls
مقالات ISI ریزشبکه (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: ریزشبکه ; BA; Bat algorithm; BESS; Battery energy storage system(s); CAES; Compressed air energy storage; CHP; Combined heat and power; CPLEX; IBM ILOG CPLEX optimisation studio; DE; Differential evolution; DG; Distributed generations; DOD; Depth of discharge; DP;