آشنایی با موضوع

کاهش نویز(به انگلیسی: Noise reduction) فرآیندی که در آن ارسال متوسط شیار صدای یک تصویر متحرک، که در طول شیار به طور یکنواخت ضبط شده، برای سیگنالهای سطح پایین کاهش و برای سیگنالهای سطح بالا افزایش می یابد از آنجا که نویز زمینه ناشی از شیار صدا در ارسال پایین کمتر است، این فرآیند نویز فیلم در حین دور کند کاهش می دهد نویز به معنای آلودگی صوتی یا نشانکی (سیگنال) ناخواسته است که شکل نشانک‌ها را تغییر می‌دهد و باعث بروز اختلال می‌شود. نویز در اندازه‌گیری مقدارهای خروجی یک سامانه تأثیر می‌گذارد چنان‌که مقدار مثبوت آن با مقدار واقعی آن فرق دارد. اگر مقدارهای شمارش حاصل از یک منبع پرتوزا را پی در پی اندازه بگیریم، می‌توانیم مقدار شمارش متوسّط را محاسبه کنیم و سپس انحراف معیار را بدست آوریم. در این حالت، اندازه‌گیری‌های چندگانه برای بهبود دقّت اندازه‌گیری و تعیین دقیق‌تر مقدار متوسّط انجام می‌شوند و نوسان‌های زیاد در اندازه‌گیری نشانگر نوفهٔ سامانه است. این نوسان‌ها ذاتاً تصادفی می‌باشند و با تعیین انحراف معیار (σ) ارزیابی می‌شوند. نویز روی یک تصویر، اغلب دارای اجزای بسامدی (فرکانسی) نیز می‌باشند و واکاوی بسامدی شبیه به نشانک (اطّلاعات واقعی تصویر) دارد. بیناب توان نوفه که «بیناب وینِر» هم نامیده می‌شود همان وردایی (واریانس) نوفه ۲(σ) تصویر است که بصورت تابعی از بسامد فضایی (f) بیان می‌گردد. کاهش نویز تصاویر یکی از مراحل بسیار مهم در اکثر کاربردهای پردازش تصویر می باشد هدف در اکثر روش ها والگوریتم های پردازش تصویر حفظ ساختار تصویر، مانند ناپیوستگی ها و لبه های موجود در آن می باشد. استفاده از معادلات با مشتقات جزیی برای بازسازی تصاویر در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از محققین و پژوهشگران قرار گرفته است. در بررسی و کار با سیستم های پردازش سیگنال،‌اغلب مشکلی ناخواسته به نام نویز وجود دارد. نویز زمینه که در بیشتر موارد، آمیخته با انواع سیگنال ها به ویژه سیگنال های گفتار بوده و در کارایی سیستم های پردازش سیگنال و گفتار اختلال ایجاد می کند. منابع آکوسیتیکی بسیاری باعث تولید نویز می گردد. از آن جمله می توان به صدای مکالمه های زمینه، صدای تولید شده توسط سیستم تهویه و سیتم های دیگری که در اطراف از آن استفاده می شوند اشاره کرد. بنابراین پیداکردن روشی مناسب برای کاهش و حذف نویز، حفظ ساختار اصلی سیگنال می باشد. به طوری که سیگنال بهبود یافته، نسبت به سیگنال اصلی دچار تغییر شکل و جابجایی نشود.
در این صفحه تعداد 406 مقاله تخصصی درباره کاهش نویز که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI کاهش نویز (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: کاهش نویز; Nonlinear wave modulation; Nonlinear spectral correlation; Fatigue crack detection; Noise reduction; Ultrasonic waves; Wideband input; Air-coupled transducer;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: کاهش نویز; Heat pump; Noise reduction; Pressure differences; Defrost; 4-way valve; Energy; COPPompe à chaleur; Réduction de bruit; Différences de pression; dégivrage; Vanne 4 voies; Energie; COP