آشنایی با موضوع

آموزش آنلاین (Online learning) یکی از انواع آموزش مجازی و بی شک برترین نوع آموزش مجازی است که طی آن استاد و دانشجو در یک زمان مشخص وارد کلاس مجازی شده ودر یک محیط مجازی با یکدیگر در تعامل قرار میگیرند. در آموزش مجازی آنلاین مدرس می تواند با ارائه فایل های پی دی اف و اسلایدهای پاورپوینت و صدا و تصویر خود مباحث آموزشی مورد نظر را با دانشجویان در میان بگذارد. اشتراک گذاری دسکتاپ کامپیوتر مدرس و نمایش محیط نرم افزارهای مختلف به صورت زنده به فراگیران، امکان آموزش عملی موضوعات مختلف همچون کار با انواع نرم افزارها را ایجاد می کند. همچنین دانشجویان نیز با مشاهده مدرس به صورت آنلاین واستفاده از امکانات ذکر شده می توانند مباحث آموزشی را به بهترین شکل دریافت کنند. آموزش آنلاین یک شیوه نوین آموزشی می باشد که به منظور دسترسی آسان و ارزان همه به منابع و خدمات آموزشی در هر زمان و در هر مکان با استفاده از فناوری و ارتباطات (از قبیل ابزارهای الکترونیکی) انجام می پذیرد. در عصر حاضر نیز گسترش سریع شبکه های محلی در سازمان ها و همچنین افزایش روز افزون کاربران اینترنت موجب پدیدار شدن چشم‌اندازهای نو در آموزش اثربخش و خلاقانه و تحقق آرمان «فرصت های برابر آموزشی» با بهره‌‍‎‏‌گیری از سامانه مبتنی بر آموزش آنلاین گردیده است. هر چند آموزش آنلاین از فناوری شبکه گسترده جهانی بهره می گیرد٬ ولی به هیچ وجه به آن محدود نمی شود. در عرصه آموزش آنلاین٬ علاوه بر آموزش بر مبنای وب٬ آموزش غیرحضوری٬ آموزش از راه دور٬ خودآموزی و آموزش بر مبنای رایانه نیزمی توانند مطرح شوند. در واقع آموزش آنلاین، آموزش و یادگیری توسط ابزارهای الکترونیکی می‌باشد. به طور معمول محتوای دوره آموزشی با استفاده از انتقال صدا٬ تصویر و متن ارائه می شود که می‌تواند با بهره گیری از ارتباطات دوسویه بین فراگیران و استاد، کیفیت ارائه دوره آموزشی به بالاترین سطح خود برسد. استفاده از تجهیزات و امکانات پیشرفته تر٬ امکان ارائه اطلاعات و دانش را با کیفیت بهتر و بالاتر فراهم می سازد. مثلاً در کسب اطلاعات ازطریق وب٬ هرچه پهنای باند ارسال داده ها بیشتر شود٬ اطلاعات بیشتری دریافت می شود. آموزش آنلاین به دو صورت همزمان یا غیرهمزمان ارائه می شود. درآموزش همزمان٬ همه کاربران به طور همزمان Log in می کنند و به طور مستقیم با یکدیگر در ارتباط اند. در حالی که درآموزش غیر همزمان٬ ارتباط با تأخیر برقرار می شود مانند ارتباط با پست الکترونیکی.
در این صفحه تعداد 496 مقاله تخصصی درباره آموزش آنلاین که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI آموزش آنلاین (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: آموزش آنلاین; Multiple incremental analysis; Multiple decremental analysis; Incremental learning; Kernel Ridge Regression (KRR); Recursive KRR; Uncertainty analysis; Kernelized Bayesian regression; Gaussian process; Batch learning; Online learning; Edge computing; Fog