آشنایی با موضوع

اختراع (Patents) به معنی راه حل جدید و نوآورانه برای یک مشکل فنی است. این راه حل ممکن است به ایجاد دستگاه، محصول، روش یا فرآیند کاملاً جدید مربوط باشد یا ممکن است فقط بهبود جزئی محصول یا فرآیند شناخته شده ای باشد. به عبارت دیگر اختراع نتیجه فکر فرد یا افراد است که برای اولین بار فرآیند یا فرآورده‌ای خاص را ارائه می‌کند و مشکلی را دریک حرفه‌، فن‌، فناوری‌، صنعت و مانند آنها حل می‌نماید. اختراع در فرهنگ لغت به معنای چیزی نو انگیختن می باشد. و در علم حقوق، اخترع محصول یا فرایندی است که نتیجه تلاش و کوشش است که از تراوش های فکری مخترع حاصل میشود. در حقیقت زمانی که یک دستگاه تولید می شود، یک تکنولوژی تولید شده است بنابراین اختراع اعلام می شود. اختراع نمود فیزیکی از ایک ایده است. در حقیقت ایجاد یک محصول جدیدی که پیش از آن وجود نداشته است. به موجب اختراع نو و جدید، فرد مخترع می تواند جهت ثبت و ایجاد مالکیت در محصول ساخته شده، با مراجعه به مراجع ذی ربط پروانه ثبت اختراع (گواهی ثبت اختراع) دریافت نماید. این پروانه مالکیت آن اختراع را به مدت معینی (طولانی مدت) به فرد مخترع می دهد تا سایر افراد و شرکت ها بدون حق اجازه وی اقدام به تولید نمونه از آن را نداشته باشند. عناصر تعریف اختراع عبارت است از: 1. طرح ریزی یک وسیله و یک کالا که در حقیقت نتیجه فکر، ابتکار و خلاقیت صاحب آن است. 2. مرحله ساخت آن است که طرح باید قابلیت انتقال از فکر به عمل و پیاده شده را داشته باشد. این مرحله ممکن است به بنابراین اختراع ممکن است در هر زمینه ای تحقق پیدا کند. صرفاً پیدا کردن چیزی که در طبیعت موجود است بطور کلی اختراع محسوب نمی شود؛ مقدار مناسب ابتکار انسانی، خلاقیت و گام اختراعی باید وجود داشته باشد. به طور کلی می توان گفت که راه حل ارائه شده برای مشکل خاص باید دارای شرایط ذیل باشد -در دنیا جدید باشد. - دارای گام ابتکاری باشد. - کاربردی باشد. اختراعی قابل ثبت است که حاوی ابتکار جدید و دارای کاربرد صنعتی باشد. ابتکار جدید عبارت است از آنچه که در فن یا صنعت قبلی وجود نداشته و برای دارنده مهارت عادی و در فن مذکور معلوم و آشکار نباشد و از نظر صنعتی، اختراعی کاربردی محسوب می شود که در رشته ای از صنعت قابل ساخت یا استفاده باشد و مراد از صنعت، معنای گسترده آن است و شامل مواردی نظیر صنایع دستی، کشاورزی، ماهیگیری و خدمات نیز می شود. نوآوری و خلاقیت دو مفهوم جداگانه هستند که گاهی آنها را یکسان فرض می کنند. نوآوری یعنی عملی ساختن افکار و مفاهیم به صورتی جدید و خلاقیت یعنی به کارگیری توانایی ذهنی برای ایجاد یک فکر یا مفهوم جدید. به عبارت دیگر در خلاقیت اطلاعات جدید به دست می آید و در نوآوری آن اطلاعات به شکل های گوناگون در بازار عرضه می شود.
در این صفحه تعداد 558 مقاله تخصصی درباره اختراع که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده اختراع
مقالات ISI اختراع (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.