آشنایی با موضوع

زخم بستر یا بد سور Bedsore یا زخم فشاری Pressure sore ضایعه ای است که در پوست و بافت های زیر پوستی و بر اثر فشار ممتد و طولانی مدت بر پوست ایجاد میشود. زخم بستر اغلب در نقاطی از بدن ایجاد میشود که پوست روی یک برجستگی استخوانی قرار گرفته و در بین آنها عضله ای وجود ندارد مانند پاشنه و بین باسن ها. زخم بستر بیش از آن که به دلیل مقابله پوست و بستر باشد، ناشی از مقابله استخوان و پوست است چرا که هنگامی که برای مدتی طولانی بدون حرکت بر روی یک نقطه از بدن می‌خوابید، منطقه‌ای که به استخوان نزدیک‌تر است قرمز و دردناک می‌شود، دلیل حساس شدن پوست، فشرده شدن آن در بین استخوان و بستر است. از علایم زخم بستر میتوان به تغییر رنگ پوست، درد، خارش، ترشح و یا ضایعات در پوست اشاره کرد. این ضایعه تنها در افرادی که کاملاً گرفتار بستر هستند رخ نمی‌دهد، بلکه افرادی که بر روی صندلی چرخدار می‌نشیند نیز چنین مشکلی دارند، حتی در بسیاری موارد هنگامی که این افراد بر روی صندلی نشسته‌اند فشاری که به یک نقطه خاص از بدن آنان وارد می شود، بیشتر است. با آن که زخم بستر در بین افرادی که گرفتار بستر هستند شایع‌تر است، اما هر کس که چندین هفته در بیمارستان بستری شده و یا حتی ممکن است پس از یک ساعت پس از وارد آوردن فشار به پوست، ظاهر شود.
در این صفحه تعداد 321 مقاله تخصصی درباره زخم بستر با بد سور که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده زخم بستر با بد سور
مقالات ISI زخم بستر با بد سور (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: زخم بستر با بد سور; Bisphosphonates; BRONJ; Calcium; Dental implants; Epithelial attachment; Hemidesmosomes; Osseointegration; Osteonecrosis; Osteoporosis; Pressure ulcer; Titanium; Wound healing;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: زخم بستر با بد سور; Biomarkers; Rehabilitation; Risk assessment; Risk factors; Ulcer; Wounds and injuries; GM-CSF; granulocyte-macrophage colony-stimulating factor; IL; interleukin; IL-1RA; IL-1 receptor antagonist; MIP; macrophage inflammatory protein; PU; pressure ulcer; S