آشنایی با موضوع

تئوری صف به مطالعه نحوه رفتار صف ها و مقایسه استراتژی های افزایش یافته از ارائه سرویس بهتر و کاهش هزینه های زمان انتظار مشتریان کمک خواهد کرد. معروف ترین روش های صف بندی در سیستم های صف انسانی بر اساس تکنیک اولین ورود اولین سرویس دهی هستند. رفتار صف می‌تواند یک آنالیز ریاضی داشته باشد. در مدل‌های صف بندی به ما اجازه می‌دهد که تصمیم‌گیری کنیم بر تعداد مفید مقیاس‌های اندازه‌گیری کارایی وضعیت ثابت که شامل: میانگین تعداد (عناصر) در صف یا سیستم میانگین زمان صرف شده در صف یا سیستم توزیع آماری تعداد (مشتریان، بسته،. . . ) یا زمان احتمال پر یا خالی بودن صف احتمال یافتن در صف/سیسنم در وضعیت خاص این مقیاس‌های اندازه‌گیری کارایی، برای مسائل و مشکلاتی که به وسیله وضعیت صف بندی ایجاد شده‌اند بسیار مهم هستند. این مسائل و مشکلات غالبآ مرتبط است به عدم رضایت مشتریان از سرویس ارائه شده یا می‌تواند از مسائل ریشه‌ای مانند زیان‌های اقتصادی در تجارت باشد. انالیزهای مربوط به مدل‌های صف بندی به ما اجازه می‌دهد موضوعات صف بندی مختلف را برای مشخص کردن و ادغام کردن اهداف برای تغییر ارزیابی‌ها ایجاد کنیم.
در این صفحه تعداد 331 مقاله تخصصی درباره صف بندی که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده صف بندی
مقالات ISI صف بندی (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: صف بندی; Nonlinear integer programming; Dynamic lot-sizing; Production planning; Queueing; Rounding heuristic; Feasibility pump heuristic; Surrogate problem method;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: صف بندی; Queueing; Traffic modelling; Generalized exponential (GE); Shifted generalized geometric (sGGeo); Batch Renewal Arrival Process (BRAP); Batch Markovian Arrival Process (BMAP);