آشنایی با موضوع

ساردین با تلفظ ساردینیا دومین جزیره ایتالیا در دریای مدیترانه و یکی از مهم ترین نقاط توریستی این کشور می باشد. جزیره ساردینیا همراه با جزایر کوچک اطراف ناحیه ساردینیا را تشکیل می دهند. ساردین پس از سیسیل بزرگترین جزیره مدیترانه به شمار می آید. طول آن 270 و عرض آن 120 کیلومتر می باشد. ونیز باعث شده که این جزیره زیبا کمتر به چشم گردشگران بیاید ولی به هیچ عنوان نباید جاذبه های گردشگری ساردینیا را دست کم گرفت. اقتصاد: مناسبترین نقطه برای کشاورزی، کامپیدانو در جنوب غربی جزیره‌است. دامداری و کشاورزی از مشاغل عمده هستند و پرورش زیتون، انگور و تنباکو رایج است. صنایع مهم دیگر ساردنیا، ماهیگیری و استخراج معدن سرب، روی، مس و نمک است. کالیاری، نوئورو، ساساری از شهرهای بزرگ این جزیره هستند. تاریخ: بندر باستانی اوستیا (Ostia) مربوط به دوران فرمانروایی آنکوس ماسریوس (۶۴۰–۶۱۷ قبل از میلاد) بندر ترابری گندم سیسیل و ساردنیا و همچنین پایگاه دریایی رم بود که در سده نهم ویران شد اما در سده‌های میانه دوباره احیا شد. آثار خوب به جای مانده، آن را به یک محل مهم تاریخی تبدیل کرده‌است. این جزیره کوهستانی است و بلندترین نقطه آن در مونتی دل جنارینتو (Monti del Gennargentu) و 1834 متر ارتفاع دارد.
در این صفحه تعداد 220 مقاله تخصصی درباره ساردینیا که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ساردینیا (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: ساردینیا; SIMAN; animal disease national informative system; BH-questionnaire; biosecurity habits questionnaire; BT; bluetongue; BTV; bluetongue virus; EC; commission regulation; C. imicola; Culicoides imicola; OIE; epizooties international office; VETINFO; informa
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: ساردینیا; SIMAN; Animal Disease National Informative System; ARA-Sardegna; Associazione Regionale Allevatori della Sardegna; BT; bluetongue; BTV-1; bluetongue virus serotype 1; C.imicola; Culicoides imicola; ELISA; eitherenzyme-linked immunosorbent assay; OIE; Epiz