آشنایی با موضوع

مقیاس گذاری ممکن است به این موارد اشاره کند: 1. مقیاس در هندسه، یک تبدیل خطی که اشیا را بزرگتر یا کوچکتر می کند. 2. مقیاس های کاهش فرآیند تولید نیمه هادی ها (توانایی تکنولوژی برای مقیاس گذاری در یک فرایند کوچکتر) 3. مقیاس پذیری، توانایی رایانه یا شبکه به عنوان افزایش تعداد کاربران. 4. مقیاس (اندازه گیری آموزشی)، فرایند اختصاص شماره به افزایش سطوح عملکرد در یک آزمون. 5. مقیاس قانون، یک قانون است که بی نظمی مقیاس را در بسیاری از پدیده های طبیعی نشان می دهد. 6. مقیاس تصویر، تغییر اندازه تصویر. 7. مقیاس شاخص های بحرانی در فیزیک، مانند مقیاس widom (ویدام) 8. مقیاس دندان، حذف و محاسبه پلاک در دندانپزشکی، 9. مقیاس سازی در امتداد محور Z، تکنیک مورد استفاده در گرافیک کامپیوتری برای یک اثر شبه سه بعدی. 10. مقیاس گیری همچنین نام روستایی در ایالت ردکار و کلیولند در منطقه ی یورکشای شمالی انگلستان است.
در این صفحه تعداد 1599 مقاله تخصصی درباره پیمایش یا مقیاس گذاری که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI پیمایش یا مقیاس گذاری (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: پیمایش یا مقیاس گذاری; Dendrochronology; Scaling; Data integration; Climate change; Forest growth; Vegetation models; Remote sensing; Forest inventory; Anthropocene;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: پیمایش یا مقیاس گذاری; Direct contact membrane distillation (DCMD); Fouling mechanism; Scaling; On-line monitoring; Optical coherence tomography (OCT); Seawater desalination;