آشنایی با موضوع

جستجوی محله متغیر (VNS)، پیشنهاد شده توسط هانسن، 1997، یک روش متاهیستوریک برای حل مجموعه ای از بهینه سازی ترکیبی و مشکلات بهینه سازی جهانی است. روش جستجوی محلی به طور مکرر مورد استفاده قرار می گیرد تا از راه حل ها در محله به اپتیما محلی دسترسی پیدا کند. VNS یا همان جستجوی محله متغیر برای تقریب راه حل مشکلات بهینه سازی گسسته و پیوسته و همچنین برای حل مسائل خطی برنامه، مسائل برنامه عدد صحیح، مسائل برنامه عدد صحیح مختلط، مسائل برنامه غیرخطی و غیره طراحی شده است.
در این صفحه تعداد 249 مقاله تخصصی درباره جستجوی محله متغیر که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده جستجوی محله متغیر
مقالات ISI جستجوی محله متغیر (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: جستجوی محله متغیر ; Graph mining; Subgraph mining; Frequent subgraph; Stochastic local search; Variable neighborhood search; Genetic algorithm; Hybrid methods; Bi-objective function; Pareto optimality;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: جستجوی محله متغیر ; Scheduling; Parallel batch processing machines; Makespan; Cuckoo search algorithm; Variable neighborhood search; Optimization;