دفعه بعد که خواستی پنیرِ باز بخری، این ۵ نکته رو یادت باشه!

پنیر لیقوان، با اصالت و قدمتی دیرینه، از جمله محبوب‌ترین سوغات آذربایجان شرقی است که طعمی بی‌نظیر و خواص فراوانی دارد. اما در میان تنوع برندها و نمونه‌های موجود در بازار، انتخاب یک پنیر لیقوان مرغوب و باکیفیت کار آسانی نیست. در این راهنمای جامع، 5 راز طلایی را برای شما فاش می‌کنیم تا با خیالی آسوده، بهترین پنیر لیقوان را به سفره خود بیاورید.

1. بوی گویای اصالت

پنیر لیقوان اصل، عطری قوی و کمی تند دارد که یادآور بوی قارچ است. اگر پنیر بوی شیر می‌دهد یا فاقد عطر و بوی مشخصی است، به کیفیت آن شک کنید.

2. چشیدن طعم اصیل

طعم پنیر لیقوان مرغوب، شور و کمی تند و تیز است. اگر پنیر طعم شیرینی دارد یا مزه آن شبیه پنیرهای معمولی است، از خرید آن صرف نظر کنید.

3. ساختاری منحصر به فرد

پنیر لیقوان باکیفیت، بافتی خمیری و مرطوب دارد و در برش آن، حفره‌هایی قابل مشاهده است. اگر پنیر سفت و خشک باشد، به احتمال زیاد تقلبی است.

4. رنگی خاص

رنگ پنیر لیقوان اصل، سفید خالص نیست، بلکه کمی به زردی متمایل است. سفیدی بیش از حد پنیر، نشان‌دهنده کیفیت پایین آن است.

5. خریدی مطمئن

همیشه پنیر لیقوان را از فروشگاه‌های معتبر و یا مراکز تخصصی لبنیات تهیه کنید. در صورت خرید نوع بسته‌بندی، به تاریخ تولید، انقضا و میزان چربی پنیر روی بسته‌بندی توجه کنید.

با رعایت این 5 نکته ساده، می‌توانید با اطمینان خاطر، پنیر لیقوانی مرغوب و باکیفیت را انتخاب کنید و از طعم اصیل و خواص بی‌نظیر این پنیر سنتی لذت ببرید.

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان