۳ جمله ممنوعه که نباید به مادرشوهرتان بگویید!

رابطه بین عروس و مادرشوهر همیشه پیچیده بوده و هست. گاهی اوقات این رابطه صمیمی و گرم است، و گاهی اوقات هم پر از تنش و دعوا. اما فارغ از نوع رابطه، جملاتی وجود دارند که گفتنشان به مادرشوهرتان می‌تواند فاجعه‌بار باشد! در این مقاله، به ۳ نمونه از این جملات ممنوعه می‌پردازیم.

۱. "چطور به پسرت یاد ندادی..."

این جمله‌ای است که در دل بسیاری از عروس‌ها خطور می‌کند، مخصوصاً زمانی که با همسرشان دچار مشکل می‌شوند. اما به یاد داشته باشید که گفتن این جمله نه تنها مشکلتان را حل نمی‌کند، بلکه اوضاع را بدتر هم می‌کند. مادرشوهرتان از این جمله احساس گناه و خشم می‌کند و این موضوع می‌تواند به درگیری‌های بیشتر بین شما و همسرتان منجر شود.

وسط

۲. "نمیشه از بچه ها انتظار داشت..."

وقتی صاحب فرزند می‌شوید، طبیعی است که پدر و مادر همسرتان بخواهند بیشتر نوه‌هایشان را ببینند. اما اگر دائماً از دیدن آن‌ها گلایه می‌کنید و می‌گویید که "نمیشه از بچه ها انتظار داشت که..."، این کار فقط باعث دلخوری و رنجش آنها می‌شود. به جای این کار، سعی کنید راه حلی پیدا کنید که هم شما و همسرتان زمان تنهایی داشته باشید و هم پدر و مادر همسرتان بتوانند نوه‌هایشان را ببینند.

۳. "فعلاً سرمون شلوغه و نمیرسیم..."

این جمله‌ای است که بسیاری از ما در پاسخ به اصرارهای پدر و مادرمان برای دید و بازدید به کار می‌بریم. اما اگر این جمله را دائماً به مادرشوهرتان بگویید، او احساس می‌کند که برایتان مهم نیست و در اولویت قرار ندارد. سعی کنید به جای این کار، برنامه‌ریزی منظمی برای دید و بازدید داشته باشید و به او نشان دهید که برایتان عزیز است.

نکات مهم

  • به یاد داشته باشید که هر مادرشوهری با مادرشوهر دیگر فرق می‌کند و ممکن است جملات دیگری هم باشند که برای آنها خوشایند نباشد.
  • سعی کنید همیشه با احترام و مهربانی با مادرشوهرتان صحبت کنید، حتی اگر با او اختلاف نظر دارید.
  • اگر در برقراری ارتباط با مادرشوهرتان مشکل دارید، می‌توانید از همسرتان یا یک مشاور کمک بگیرید.

با رعایت این نکات ساده، می‌توانید روابط خود را با مادرشوهرتان بهبود ببخشید و از تنش‌ها و درگیری‌ها جلوگیری کنید.

کپی شد
دیدگاه
  • زهرا

    هرچی من سعی می کردم با مادر شوهرم رابطه خوبی داشته باشم اون از خدا بی خبر سعی می‌کرد سو استفاده کنه خدا از این جور مادر شوهر نگذره برا هرچه زودتر سقط شدنشون دعا کنین آمین

  • M

    آنقدر تو زندگیم سختی کشیدم ازش که نگو فقط چون خودم دوتا پسر دارم احترام گذاشتم که روزی کائنات سرم نیاد چون خودش بهم میگفت مادر شوهرم می‌گفت بدجنس بود این چرخه ادامه دارد فقط تو ایران نیست . بعد سال ها تازه سر دخترش اومده بمن میگه عروسک ماهم همچنان میگیم بله قربان

  • دریا

    احترام احترام میاره از قدیم میگویند اما هرچه تو بد باشی بیشتر حسابت میکند الان تجربه ثابت کرده.من همیشه احترام میکردم واقعا بدی دیدم الان دیگه سیاست دارم ازپشت خنجر میزنم ظاهرنما باشید بدی راخدا میبنه اما خوبی فقط خدا جواب میدهد پاداشت را از خدا بخوا نه از خلق .من بااینکه عروس تک پسر یک خانواده هستم .مادرشوهرم فقط عاشق دخترانشه پدر شوهرم همین طور.الان ما خوشبختیم دخترانش در عذاب وگرفتاری من 25سال عروسشان هستم هنوز همون رفتار سرد راباما دارنند.من هرگز بی احترامی نکردم اما دلم رابخدا سپردم .واگذار بخدا کنید وپس خدا همه رامیبیند.به موقع جواب اعمال رفتارشان راپیش خدا میدهند خدا نمیگذرد.

  • ناشناس

    سلام من مادرشوهرم خوب بودخدارحمتش کنه باهم زندگی میکردیم

  • م.م

    گاهی مادرشوهرا خوبن،تین خواهرشوهرها هستن که خیلی بی شعورن و مادرشون رو تحریک میکنن

  • گمنام

    خدا مارو امتحان قرار میده...درمورد حرفه‌ای خانواده شوهر ک ب مزاجتون خوش نمیاد بی تفاوت باشید شعور آنان فقط تا این اندازه هست با همسرتون مهربون باشید وخودتان را جذب شوهرتان کنید خدا خودش جوری میزنه حتی فکرش رو هم نمی‌کنید البته بگم بعضی از شوهرا عین گاو میمونن و بی عرضه ک از همسرانشون حمایت نمیکنن اون ها م ازین آب گل آلود ماهی میگیرن...ولی من تا ۴۰سالگی فهمیدم ک بحرفاشون بخند وبگذر چون شما بالاتر از اونها قرار دارید وحسادت دارن...سکوت ولبخند شما آنان را. دق مرگ میکنه..بیخیال زندگی کنید وکار خوتان درست خودتان را ادامه دهید زنده باد خوبی ها

  • تنها

    بیشتر مشکلات همین خواهر شوهرهای گاو هستن با فیلم بازی کردن هاشون..تحریک کننده اصلی همین گاوها هستن در غیر اینصورت اونا کاری ب ما ندارن البته من ن پدر شوهر دلرم ن مادر شوهر ون جاری...در خوشبختی کامل غرق هستم...خواهر شوهرام اخلاق سگی منو میدونن نمیتونن جلو بیان...خداروشکر سال ماهی اونا رو نمیبینم دیدنشون هم هیچ منفعتی نداره جز جیب بری..

  • انهگل

    مادر شوهر ها همشون که بد دل نیستند

مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان