آشنایی با موضوع

سالمندی به عمر نزدیک به، یا بالاتر از، میانگین طول عمر بشر اشاره دارد و بنابراین بخش پایانی چرخه حیات انسان است. افراد سالمند قابلیت‌های تجدید قوای محدودی دارند و بیش از دیگر بزرگسالان در معرض بیماری، سندرم ها و کسالت هستند. علم پیری شناسی به مطالعه پزشکی روند پیری، و پیرپزشکی به مطالعه بیماری هایی که سالمندان بدان مبتلا می‌شوند، مربوط است. سالمندی، دوران مهمی از زندگی است و امروزه به دلیل بالا رفتن امید به زندگی و کاهش میزان زاد و ولد در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، پدیده سالمندی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. برای نمونه، انسان ها نسبت به گذشتـه عمر طولانی تری دارند به طوریکه در سال های 55-1950 میانگین سن امید به زندگی 48 سال بود، در حالیکه در سالهای 10-2005 این میانگین به 68 سال رسیده است. از سویی دیگر، آمارها نشان می دهند که؛ میانگین میزان زاد و ولد از 5 کودک برای هر زن در سال 1950 به 3/2 کودک برای هر زن در سال 2014 کاهش یافته است. . این آمارها نشان می دهند با افزایش امید به زندگی و کاهش زاد و ولد، جمعیت جهان در حال پیر شدن است. سالمندی در نگاه اجتماعی شامل برخی برداشت های قالبی منفی می باشد. در این نگاه، مردم از پیری می ترسند و در افکار عمومی پیری با تنهایی، بیماری، ناتوانی و از کار افتادگی همراه است. البته، تجارب افراد کهنسال همیشه این امر را تایید نمی کند. اقتصاد سالمندی: تأمین اجتماعی و بازنشستگی یکی از مهمترین بخش هایی است که از تغییر ساختار جمعیتی متأثر خواهد شد؛ بنابراین در یک جامعه که در مسیر سالمندی قرار گرفته است، افزایش هزینه های تأمین اجتماعی، منجر به افزایش مالیات خواهد شد. یکی از مهمترین راهکارهای اقتصادی برای مواجهه با فشار هزینه های تأمین اجتماعی این است که دولت از تکیه بر مالیات بر دستمزد، به سمت مالیات بر سرمایه و مالیات بر مصرف حرکت کند؛ چرا که در نتیجه سالمندی، نسبت سرمایه به نیروی کار و مصرف، در طول زمان به صورت قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت. در غیر این صورت دولت برای ایجاد تعادل در بودجه خود مجبور است بخشی از هزینه‌های خود را کاهش داده و در نتیجه سرمایه‌گذاری عمومی در زیرساخت های جامعه با مشکل مواجه خواهد گردید.
در این صفحه تعداد 288 مقاله تخصصی درباره سالمندی که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده سالمندی
مقالات ISI سالمندی (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: سالمندی; NAR; naringenin; HES; hesperetin; TH; thyroid hormones; TSH; thyroid-stimulating hormone; T3; triiodothyronine; T4; thyroxine; Tg; thyroglobulin; T4-Tg; T4 bound to thyroglobulin; NIS; sodium iodide symporter; Dio; deiodinase; IHC; immunohistochemical; IF
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: سالمندی; Old Age; Risk Factor; Colon Cancer Detection; Complication; ASA; American Society of Anesthesiologists; CORI; Clinical Outcomes Research Initiative; CRC; colorectal cancer; EE; extremely elderly; VE; very elderly; VMMC; Virginia Mason Medical Center;