با کمترین هزینه، دکوراسیون خونه‌تون رو به‌روز کنید: 4 وسیله‌ای که دیگه مُد نیستند!

دنیای دکوراسیون داخلی دائماً در حال تغییر است و هر سال شاهد ترندهای جدید و خداحافظی با مدل‌های قدیمی هستیم. اگر می‌خواهید خانه‌ای شیک و امروزی داشته باشید، وقت آن است که وسایل از مد افتاده را کنار بگذارید.

در اینجا، 4 نمونه از وسایلی که دیگر در دکوراسیون خانه مد نیستند را به شما معرفی می‌کنیم:

1. کاغذ دیواری با طرح گل

طرح‌های گل‌دار شلوغ و رنگارنگ دیگر طرفدار ندارند. امروزه طراحان ترجیح می‌دهند از رنگ‌های ملایم و خنثی مانند سفید، بژ، طوسی و کرم برای دیوارها استفاده کنند تا فضایی باز و آرام ایجاد کنند. این رنگ‌ها نور را بهتر بازتاب می‌دهند و فضا را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان می‌دهند.

2. کابینت قهوه‌ای تیره

استفاده از رنگ قهوه‌ای تیره برای کابینت‌ها که زمانی بسیار محبوب بود، دیگر به روز نیست. این رنگ تیره باعث کوچک شدن فضا می‌شود، به خصوص در آپارتمان‌های امروزی که متراژ کوچکی دارند. به جای قهوه‌ای تیره، از رنگ‌های روشن‌تر مانند سفید، کرم، طوسی و نسکافه‌ای استفاده کنید تا فضایی بازتر و دلبازتر داشته باشید.

3. پرده‌های سنگین و طرح‌دار

پرده‌های چین‌دار با پارچه‌های ضخیم، پرده‌های والان‌دار با طرح‌های شلوغ و پرده‌های پلیسه‌ای کلاسیک، همگی از مد افتاده‌اند. این نوع پرده‌ها فضای اتاق را تیره و شلوغ می‌کنند و دیگر در طراحی‌های مدرن جایگاهی ندارند.

به جای این مدل‌ها، از پرده‌های سبک‌تر و ساده‌تر با رنگ‌های روشن استفاده کنید. پرده‌های یکدست و بدون طرح، یا پرده‌های طرح‌دار با طرح‌های ظریف و خلوت، انتخاب‌های ایده‌آلی برای دکوراسیون امروزی هستند.

4. فرش‌های سراسری

پهن کردن فرش به طوری که تمام کف خانه را بپوشاند، دیگر به روز نیست. امروزه طراحان ترجیح می‌دهند از فرش‌های بزرگتر در قسمت‌های نشیمن و پذیرایی استفاده کنند و در سایر قسمت‌های خانه مانند راهرو و اتاق خواب، از کفپوش‌های خالی یا فرش‌های کوچکتر استفاده کنند.

با رعایت این نکات ساده، می‌توانید به راحتی دکوراسیون خانه‌تان را به روز کنید و فضایی شیک و مدرن داشته باشید.

نکات تکمیلی

  • به جای استفاده از چندین فرش کوچک در پذیرایی، یک فرش بزرگتر پهن کنید.
  • از نورپردازی مناسب در خانه استفاده کنید تا فضا روشن‌تر به نظر برسد.
  • از اکسسوری‌های دکوری جدید و مدرن استفاده کنید.
  • با سلیقه خودتان دکوراسیون را چیدمان کنید و از وسایلی استفاده کنید که حس خوبی به شما می‌دهند.

با کمی خلاقیت و ذوق هنری می‌توانید خانه‌ای زیبا و مطابق با سلیقه خودتان داشته باشید.

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان