Article ID Journal Published Year Pages File Type
2740157 Sports Orthopaedics and Traumatology 2015 7 Pages PDF
Abstract

ZusammenfassungEine tiefe Infektion nach Achillessehnenoperation mit großer Defektsituation der Sehne und des darüberliegenden Weichteilmantels, stellt eine große Herausforderung für die behandelnden Ärzte dar. Reichen Umkehrplastik oder V-Y-Plastik nicht aus stehen autologe Sehnenaugmentationen als Alternative zur Verfügung. Um die wichtige Funktion des Flexor hallucis longus als Plantarflexor und Stabilisator in der Stand- und Push-off-Phase bei einem FHL Transfer nicht opfern zu müssen,wird von uns bei sehr großen Defekten eine vaskularisierte Anterolateral-Thigh-Lappenplastik(ALT) in Kombination mit einem Tractusiliotibialis-Transplantat angewandt. Eine interdisziplinären Zusammenarbeit mit Infektiologie und plastisch-rekonstruktiver Chirurgie wird empfohlen.

A deep infection with large gapping of the Achilles tendon and a lack of soft tissue cover is a challenge for the reconstructive surgeon. If the tendon defect is too big for a turn-down-flap technique or a V-Y-slide a tendon-transfer may be a solution. Most often the flexor-hallucis-longus-tendon-transfer is used. To avoid a loss of plantar-flexion and the important sta-bilizing function of the greater toe during standing and push-off we use a Fascia Lata graft with vascularized fasciocutaneous anterolateral thigh flap as a good option for treating failed Achilles tendon repair. Despite the cata-strophic initial situation the functional outcomes of these procedures are good. A close interdisciplinary coopera-tion with infectiologists and plastic surgeons is mandatory in these cases.

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