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2740286 Sports Orthopaedics and Traumatology 2014 4 Pages PDF
Abstract

BackgroundSynovial biopsies are commonly performed arthroscopically under full or regional anaesthesia. Indications for synovial biopsies are miscellaneous, including suspected metabolic, inflammatory, infective or neoplastic pathologies. Some of them can mimick overuse or protracted sport injuries.This study aimed to surgical technically compare retrograde synovial biopsy in combination with arthroscopy or in a non-arthroscopic approach.Materials and MethodsThe retrograde forceps (Retroforce, KARL STORZ GmbH, Tuttlingen, Germany) used for this technique consists of a semi-blunt trochar and a modified reverse flap at its distal end. Under local anesthesia, intra-articular position of the instrument is confirmed by aspiration via a fluid channel. For arthroscopy synovial tissue is directly visualized and the forceps inserted according to the site of highest macroscopic inflammation.ResultsUsing the retrograde forceps, we have obtained synovial biopsies of the knee joint in 12 patients. Of those, six interventions were performed during arthroscopy and six under local anesthesia. Representative material was obtained in all 12 patients and synovial tissue was confirmed by a pathologist in all cases. No bleeding or infection occurred after the intervention.ConclusionsRetrograde synovial biopsy is a novel procedure to obtain rapidly synovial tissue both during arthroscopy, and less invasively, under local anaesthesia.Level of evidenceLevel II (surgical technical comparative study).

ZusammenfassungHintergrundSynovialbiopsien werden üblicherweise im Rahmen einer Arthroskopie durchgeführt. Die Indikationen hierfür sind vielfältig und beinhalten die Abklärung von metabolischen, entzündlichen und infektiösen Ursachen der Arthritis, die teilweise auch Sportverletzungen oder Ueberlastungsreaktionen imitieren können. In dieser chirurgisch-technischen Vergleichsstudie wurde die retrograde Synovialbiopsie in Kombination mit einer Arthroskopie mit derjenigen in alleiniger Anwendung unter Lokalanästhesie verglichen.Material und MethodenEs wurde ein neues retrogrades Biopsiesystem (Retroforce, KARL STORZ GmbH, Tuttlingen, Germany) benutzt. Unter Lokalanästhesie, die intraartikuläre Position des Instruments wird bestätigt durch Gelenksflüssigkeitsaspiration. Bei Arthroskopie die Synovia wird direkt visualisiert und der Retroforce wird am Ort der höchsten makroskopischen Entzündung perkutan eingeführt.ErgebnisseInsgesamt wurden zwölf Patienten eingeschlossen, bei denen die Indikation zur Synovialbiopsie gestellt wurde. Bei sechs Patienten wurde die Arthroskopie durchgeführt, bei den anderen sechs Patienten nur die blinde retrograde Synovialbiopsie. Bei allen Patienten konnte genug representatives Material für eine histologische und gegebenenfalls mikrobiologische Diagnose gewonnen werden. Der Zugang erfolgte entweder über den Softspot oder lateralen suprapatellären Rezessus. Komplikationen wie Blutung oder Infektionen sind nicht aufgetreten.SchlussfolgerungenZusammenfassend erscheint die retrograde Synovialbiopsie sowohl im Rahmen einer uniportalen Arthroskopie als auch unter Lokalanästhesie verlässlich und sicher durchführbar.EvidenzebeneEvidenzebene II (chirurgisch-technische Vergleichsstudie)

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