میدونی چرا وقتی به یه نفر نگاه می‌کنی، حرف‌هاش رو بهتر میفهمی؟!

همیشه تصور ما بر این بود که گوش‌ها تنها برای دریافت صدا و انتقال آن به مغز عمل می‌کنند. اما دانشمندان با ایده‌ای نو، دریچه‌ای نو به سوی شناخت گوش و مغز گشودند. ایده‌ای که با فرو بردن میکروفون‌های قوی در گوش، به رمزگشایی از نغمه‌های پنهان گوش می‌پردازد.

آزمایشات شگفت‌انگیز

این پروژه از سال ۲۰۱۸ آغاز شد و در همان ابتدای کار، راز بزرگی فاش شد: گوش‌ها صدا تولید می‌کنند! اما این صداها چه هستند و چه پیامی را در خود دارند؟

رمزنگاری نغمه‌های گوش

با ادامه آزمایشات، دانشمندان دریافتند که صدای گوش‌ها به طور شگفت‌انگیزی با جهت نگاه چشم‌ها مرتبط است. به عبارت دیگر، مغز به گوش‌ها فرمان می‌دهد تا به سمتی که چشم‌ها نگاه می‌کنند، تمرکز کنند.

کاربردهای شگفت‌انگیز

این کشف شگفت‌انگیز، دریچه‌ای نو به سوی درمان کم شنوایی و کم بینایی گشوده است. دانشمندان با بررسی صدای گوش‌ها می‌توانند زاویه دید فرد را تشخیص دهند و از این اطلاعات برای ابداع روش‌های درمانی نوین استفاده کنند.

جهانی ناشناخته در اعماق بدن

این کشف بار دیگر نشان می‌دهد که هنوز چیزهای زیادی برای کشف در بدن انسان وجود دارد، حتی در مورد اندام‌هایی که سال‌ها مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته‌اند.

پیچیدگی‌های مغز و گوش

مغز و گوش، دو عضو پیچیده و به هم پیوسته هستند که رمز و رازهای بسیاری را در خود جای داده‌اند. رمزگشایی از نغمه‌های پنهان گوش، گامی مهم در جهت درک بهتر این دو عضو شگفت‌انگیز و ابداع روش‌های درمانی نوین برای اختلالات شنوایی و بینایی است.

امید به آینده

دانشمندان امیدوارند که با ادامه تحقیقات در این زمینه، بتوانند به راه‌حل‌های جدیدی برای درمان کم شنوایی و کم بینایی دست پیدا کنند و به زندگی میلیون‌ها انسان در سراسر جهان کمک کنند.

نکات قابل توجه

  • گوش‌ها علاوه بر دریافت صدا، صداهایی را نیز تولید می‌کنند.
  • این صداها با جهت نگاه چشم‌ها مرتبط هستند.
  • دانشمندان امیدوارند از این کشف برای درمان کم شنوایی و کم بینایی استفاده کنند.
  • هنوز چیزهای زیادی برای کشف در مورد بدن انسان وجود دارد.
کپی شد
دیدگاه
  • ناشناس

    خیلی باحال بود

مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد