راهنمای کاشت گیاهان در دی ماه: از گل‌های زینتی تا سبزیجات خوشمزه

با فرا رسیدن زمستان، زمانی که بسیاری از ما به فکر مراقبت از گیاهان آپارتمانی در مقابل سرما و نور کم هستیم، برخی گیاهان وجود دارند که به خوبی در این فصل سرد و کوتاه رشد می‌کنند. دی ماه یا ژانویه، فرصت مناسبی برای کاشت گل‌ها، میوه‌ها و سبزیجاتی است که با پایان زمستان و فرا رسیدن بهار، باغی پربار و زیبا را به شما هدیه می‌دهند. در این مقاله، بهترین گیاهان برای کاشت در دی ماه را معرفی می‌کنیم.

 

گل‌ها و گیاهان زینتی

  • آماریلیس (نسرین): گیاه پیازداری که در منزل و فضای باز گل می‌دهد. با رنگ‌هایی متنوع و گل‌های شیپوری شکل، در اواخر پاییز و اوایل زمستان کاشته می‌شود.

  • گل صد تومانی (گل پیونی): گیاه دائمی با گونه‌های متنوع که در برابر سرما مقاوم است. بهترین زمان کاشت آن اواخر پاییز است، ولی در مناطق گرمسیر می‌توان در زمستان نیز کاشت.
  • نرگس: گل خوشبو با رنگ‌های متفاوت که نماد تولد دوباره است. معمولاً در مرداد تا مهر کاشته می‌شود، اما در آپارتمان می‌توان در زمستان نیز کاشت.

گیاهان خوراکی

  • نخود فرنگی: گیاه یک ساله مقاوم در برابر سرما. در مناطق سردسیر در اوایل بهار و در مناطق گرمسیر در پاییز و زمستان کاشته می‌شود.

  • ریحان: گیاه معطر با برگ‌هایی در تیره‌ای از رنگ‌های بنفش تا سبز کم رنگ. در دمای 15 تا 25 درجه سانتی‌گراد کشت می‌شود.
  • بادمجان: دارای فواید سلامتی فراوان، بهترین دما برای کاشت 21 تا 27 درجه سانتی‌گراد است.

با انتخاب این گیاهان، می‌توانید زمستانی سرشار از گل‌های زیبا و سبزیجات خوش طعم را تجربه کنید. این گیاهان نه تنها زیبایی باغچه یا آپارتمان شما را افزایش می‌دهند، بلکه به شما امکان می‌دهند تا در بهار شاهد رشد و شکوفایی آن‌ها باشید.

منبع: راهنماتو

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد