یارانه دهک دهم در خطر قطع شدن!

یارانه نقدی از سال گذشته به دو دسته تقسیم شده است. دهک های اول تا سوم 400 هزار تومان و دهک های چهارم تا نهم 300 هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند. در این میان، خانوارهای دهک دهم که جزو پردرآمدترین ها محسوب می‌شوند، یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیکی دریافت نمی‌کنند.

چه کسانی یارانه‌شان قطع می‌شود؟

حضور فرزندان بالای 18 سال و شاغل در خانواده، سطح درآمد پدر را به عنوان سرپرست خانوار افزایش می‌دهد و ممکن است باعث شود خانوار در دهک دهم قرار گرفته و یارانه‌اش قطع شود.

راه حل چیست؟

خانوارهایی که به اشتباه در دهک دهم قرار گرفته‌اند، می‌توانند با مراجعه به پنجره ملی دولت و بخش مربوط به یارانه، نسبت به اصلاح وضعیت خود اقدام کنند.

جزئیات بیشتر

  • یارانه نقدی در سال های گذشته 45 هزار تومان بود که با یارانه معیشتی بنزین ادغام شد و در نهایت یارانه های 400 و 300 هزار تومانی به مردم داده شد.
  • در دو ماه اخیر همراه با یارانه نقدی، یارانه مضاعف دیگری نیز برای خرید کالا به مشمولان تعلق گرفته است.
  • طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، در این خصوص گفته است: "خانوارهایی که به دلیل شرایط خاص مانند وجود فرزند بالای 18 سال شاغل، در دهک دهم قرار گرفته‌اند، می‌توانند نسبت به اصلاح وضعیت خود اقدام کنند."

نکات مهم

  • برای بررسی وضعیت یارانه خود می‌توانید به پنجره ملی دولت مراجعه کنید.
  • در صورت اعتراض به دهک‌بندی، می‌توانید نسبت به اصلاح آن اقدام کنید.
  • یارانه نقدی دهک های اول تا سوم 400 هزار تومان و سایر دهک ها 300 هزار تومان است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد