8 ترند بازاریابی پیامکی در سال 2024 که باید به آنها توجه کنید

بازاریابی پیامکی یکی از موثرترین روش‌های ارتباط با مشتریان در عصر دیجیتال امروزی است. با نرخ باز شدن پیامک که به طور میانگین بیش از 80 درصد است، بازاریابی پیامکی روشی عالی برای اطمینان از اینکه پیام شما به دست مخاطبان هدف شما می‌رسد، ارائه می‌دهد.

اما فضای بازاریابی پیامکی دائماً در حال تحول است. برای اینکه در سال 2024 پیشرو باشید، باید از جدیدترین ترندها و بهترین شیوه‌ها آگاه باشید. در این مقاله، 8 ترند برتر بازاریابی پیامکی را که باید در سال 2024 به آنها توجه کنید را بررسی می‌کنیم.

با ادغام بازاریابی پیامکی با فرم ثبت نام سایت خود، می توانید به راحتی از مشتریان بالقوه بخواهید که شماره تلفن خود را ارائه دهند و در ازای آن، آنها می توانند به روز رسانی ها، پیشنهادات و محتوای انحصاری را از طریق پیامک دریافت کنند.

به یاد داشته باشید اگر سایتتتان با ورپرس طراحی شده می‌‍توانید با افزونه‌هایی مانند افزونه دیجیتس؛ ثبت نام با شماره تلفن را در سایتتان پیاده سازی کنید تا دیگر لازم نباشد هیچ کاربری برای عضویت در سایت از ایمیل استفاده کند. دیجیتس راست چین یک پلاگین محبوب وردپرسی است که عضویت با شماره موبایل را برای کاربران فراهم می‌کند. با این افزونه کاربران نیازی به ایمیل برای ثبت‌‍ نام ندارند و به سادگی می‌توانند با ورود با شماره موبایل و تایید کد ارسالی وارد سایت شوند.

تعریف ساده از بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی یا SMS Marketing راهی مستقیم و سریع برای رساندن پیام و پیشنهاد به مخاطب با ارسال پیامک است. پیام و پیشنهاد ممکن است دربارهٔ کمپین تبلیغاتی باشد، آگاهی‌دهنده باشد یا فقط تراکنش‌ها را اطلاع دهد.

به زبان ساده، اگر بخواهیم این مورد را برررسی کنیم باید بگوییم؛ بازاریابی پیامکی نوعی بازاریابی مستقیم است که از پیام‌های متنی برای ارسال پیام به مشتریان بالقوه و فعلی استفاده می‌کند.

8 ترند بازاریابی پیامکی در سال 2024

اما مواردی مهمی که در بازاریابی پیامکی در سال 2024 ترند هستند به چندین مورد تقسیم بندی می‌شوند که در ادامه به تک تک این موارد خواهیم پرداخت.

8 ترند بازاریابی پیامکی در سال 2024

  • بالا بودن نرخ باز شدن پیامک در همان روز

اولین امار بسیار خیره کنند بالا بودن نرخ باز شدن پیامک در همان روز است؛ حدود 90% از کاربران در همان روز پیامک شما را باز می‌کنند که این مورد می‌تواند یک آمار بسیار خیره کننده نسبت به بازاریابی ایمیلی باشد؛ چرا که در بازاریابی ایمیلی این آمار فقط 18% می‌باشد که نسبت به بازاریابی پیامکی آمار بسیار پایینی است.

  • بالا بودن نرخ کلیک در بازاریابی پیامک

بسیاری از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی درحین ارسال یک پیامک به عنوان یکی از روش‌های بازاریابی لینک ارسال می‌کنند؛ این مورد در در بازاریابی پیامکی نسبت به ایمیلی حدود 6.9 برابر بیشتر است و این آمار شانس موفقیت شما را بیشتر می کند.

  • امکان استفاده از بازاریابی پیامکی به عنوان یک فرصت

کسب و کارهای محلی زیادی وجود دارند اما تنها درصد بسیار کمی از آن‌ها، از بازاریابی پیامکی استفاده می کنند! بهتر است بگوییم تنها 12 درصد از مشاغل محلی از بازاریابی پیامکی استفاده می کنند.

کاربران با کمک بازاریابی پیامکی می توانند با کسب و کار شما آشنا شوند که البته این اتفاق با هزینه بسیار کم می افتد. بنابراین شما از این خلاء می توانید به عنوان یک فرصت ارزشمند استفاده کنید. در واقع اگر کسب و کار محلی داشته باشید می توانید از این روش برای رشد چند برابری خود استفاده کنید.

  • میزان پاسخگویی پیام‌های متنی نسبت به سایر روش‌های بازاریابی

یک تفاوت 209 درصدی بین میزان پاسخگویی پیامک نسبت به سایر روش‌ها وجود دارد؛ که این مورد یک آمار خیره کننده محسوب می‌شود؛ چرا که میزان پاسخگویی افراد از طریق تلفن، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی حدود 209 درصد کمتر از روش پیامک است

این مورد باعث شده تا شما یک فرصت بسیار بزرگ داشته باشید تا بتوانید به رشد هر چه بیشتر کسب و کارتان کمک کنید.

  • ترجیح کاربران برای دریافت پیامک از کاربر واقعی

یکی از مسائل بسیار مهم که تاکنون با این مورد بارها برخورد داشته ایم؛ این است که کاربران ترجیح میدهند دهند یک شخص واقعی برای آن ها پیامک ارسال کند.

در واقع هیچ کاربری دوست ندارد که پیامک ارسالی از طرف چهره برند شما باشد؛ بلکه می خواهند یک شخص واقعی با آن ها ارتباط برقرار کند.

جالب است بدانید که 74 درصد کاربران این مسئله را نسبت به چهره برند شما ترجیح می دهند. بنابراین برای آن که بتوانید بهترین نتایج را بگیرید، پیشنهاد ما به شما این است که هنگام ارسال پیامک به نحوی رفتار کنید که بتوانید به تمام مشتریان کسب و کارتان رسیدگی کنید.

  • علاقه زیادی افراد برای برقراری ارتباط با کسب و کارهای محلی از طریق پیامک

حدود دو سوم افراد و مشتریان ترجیح می دهند که با کسب و کار موردنظر خود ارتباط پیامکی داشته باشند. در حالی که بسیاری از کسب و کارهای محلی هیچ علاقه ای به این کار نشان نداده اند و همین مسئله باعث می شود تا کسب و کارتان از طریق پیامک رونق پیدا نکند.

بر اساس آمار حدود 43 درصد افراد نسبت به پیامک هایی که از طریق کسب و کارهای محلی برای آن ها ارسال می شود، علاقه دارند. این آمار کمی عجیب و غریب نیست؟ اما واقعی است. پس در کسب و کار محلی خود حتماً از بازاریابی پیامکی به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

  • تعداد پیامک‌های ارسالی در یک هفته

ارسال تعداد پیامک‌ها در طول یک هفته یکی از مسائل مهم در بازاریابی است؛ چرا که ارسال پیام در تعداد بالا باعث آزرده شدن کاربران میشود.

بر اساس تحقیق و گزارشات ارسال 1 الی 3 پیامک در ماه برای کاربران کافی است و می تواند میزان علاقه آن ها را افزایش دهد.

  • میزان لغو پیامک‌های دریافتی توسط کاربران

ممکن است برای شما نیز بارها پیش آمده که پیامک‌های تبلیغاتی دریافت کنید و بخواهید که آن را لغو کنید. البته فقط شما نیستید، بلکه 41 درصد از مشتریان می گویند که نسبت به چنین پیامک هایی علاقه نداشته و آن را لغو می کنند.

البته می توانید کارهایی انجام دهید که آن ها ترغیب به ماندن در لیست بازاریابی پیامکی شما باقی بمانند. مثلاً یکی از ترندهای بازاریابی پیامکی این است که کاربران را به اهدای هدیه و قرعه کشی ترغیب کنید و با این کار مخاطبان راضی جذب کنید.

و در پایان

بازاریابی پیامکی راهی عالی برای برقراری ارتباط با مشتریان، افزایش فروش و رشد کسب و کار شما است. با پیروی از نکات و توصیه‌های این مقاله، می‌توانید کمپین‌های بازاریابی پیامکی موفقی را ایجاد کنید که به شما کمک می‌کند تا به اهدافتان برسید.

از این که تا اینجا با 8 ترند بازاریابی پیامکی در سال 2024 همراه ما بودید ممنونیم، موفق باشید.

سوالات متداول (FAQ)

  • بازاریابی پیامکی یا SMS مارکتینگ چیست؟

بازاریابی پیامکی یا اس ام اس مارکتینگ راهی مستقیم و سریع برای رساندن پیام و پیشنهاد به مخاطب با ارسال پیامک است.

  • چه نوع پیام‌هایی باید ارسال کنم؟

انواع مختلفی از پیام‌هایی که می‌توانید برای کمپین بازاریابی پیامکی خود ارسال کنید وجود دارد، از جمله:

  • اعلان‌ها: می‌توانید از پیامک برای اعلام اخبار، رویدادهای جدید به مشتریان خود استفاده کنید.

  • تخفیف‌ها و پیشنهادات: می‌توانید از پیامک برای ارائه تخفیف‌ به مشتریان استفاده کنید.

  • یادآوری ها: می‌توانید از پیامک برای یادآوری قرار ملاقات‌، رویداد یا پرداخت‌ها استفاده کنید.

  • نظرسنجی‌ها و مسابقات: می‌توانید از پیامک برای جمع‌آوری بازخورد از مشتریان یا برگزاری مسابقات و هدیه دادن جوایز به آنها استفاده کنید.

  • پشتیبانی مشتری: می‌توانید از پیامک برای ارائه پشتیبانی مشتری به مشتریان خود استفاده کنید.

آدرس: شهرکرد، خیابان کاشانی ، نبش کوچه 85

شماره تماس: 03831124

 

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان