طراحی وب سایت، هنر نمایش هویت برند

هویت برند یکی از حیاتی‌ترین دارایی‌ها برای برندها است. هویت برند می‌تواند کسب و کار شما را از رقبا متمایز کند و باعث ایجاد اعتماد و وفاداری در مشتریان ‌شود. در این میان، وب سایت شما یک نقطه تماس اولیه برای نمایش هویت برندتان است. عناصر مربوط به طراحی سایت باید شخصیت و ارزش‌های تعریف شده برند شما را نشان دهد؛ به طوری که کاربران وقتی برای اولین بار وارد سایت می‌شوند، بتوانند با برند ارتباط بگیرند.

اگر طراحی سایت نتواند هویت برند را به خوبی نمایش دهد، کاربران سردرگم می‌شوند. به این ترتیب، تصویر منفی از برند شما در ذهنشان شکل می‌گیرد. ما در «ایزی‌وب» به شما کمک می‌کنیم تا با یک طراحی سایت حرفه ای، هویت برند خود را به خوبی در دل و جان کاربران هدفتان نهادینه کنید. پس بیایید ببینیم چرا طراحی و راه اندازی سایت می‌تواند هنر نمایش هویت برند باشد.

اهمیت طراحی سایت برای تداعی هویت برند

برخلاف محصولات که اساساً می‌توانند تنها با مزایای عملکردی (کیفیت بهتر یا قیمت مناسب) به فروش برسند، برندها به شدت به تصویر و تداعی برند خود برای ایجاد ارتباط عاطفی با مخاطبان هدف خود متکی هستند. اینجاست که هویت برند اهمیت پیدا می‌کند. هویت برند به معنای خصوصیات یک کسب و کار اشاره دارد که کاربران از طریق آنها می‌توانند برند را به خاطر بسپارند.

هویت برند مشخص می‌کند که یک کسب و کار چگونه خود را به مشتریانش نمایش می‌دهد. در این میان، طراحی سایت به دلیل آنکه ویترین شما در فضای آنلاین است، راهی عالی برای نمایش هویت برند محسوب می‌شود. اهمیت طراحی و ساخت سایت برای نمایش هویت برند در موارد زیر تجلی پیدا می‌کند:

  • به رسمیت شناختن: هویت منحصر به فرد و به یاد ماندنی برند، شناسایی و یادآوری نام برند را برای مشتریان در هنگام خرید آسان‌تر می‌کند. استفاده درست از لوگو، پالت رنگی، فونت و غیره در طراحی سایت برند باعث می‌شود تا حرفه ای به نظر برسید و در یاد مخاطبان بمانید
  • اعتماد سازی: زمانی که طراحی سایت به طور دقیق شخصیت و ارزش‌های برند را نمایش دهد، به مشتریان در اعتماد سازی کمک می‌کند. مشتریان از این طریق می‌توانند کیفیت محصولات یا خدمات و سبک کار برند مورد را درک کنند و قضاوت مثبتی نسبت به آن داشته باشند.
  • وفاداری به برند: هویت قوی برند باعث می‌شود مشتریان از نظر عاطفی با برند ارتباط برقرار کنند. هنگامی که ارزش‌ها و شخصیت برند از طریق سایت طنین انداز می‌شود، وفاداری تقویت شده و احتمال اینکه مشتریان وفادار نام برند شما دهان به دهان منتقل کنند، افزایش پیدا می‌کند.

به گفته ایزی وب :

بنا به آمار گوگل، بیش از 62% مردم قبل از خرید به روش های سنتی، ابتدا از طریق گوگل وارد سایت‌های فروشگاهی آنلاین شده و اقدام به بررسی، مقایسه و برآورد قیمت می‌کنند. در واقع اغلب مردم در دنیای امروز و عصر دیجیتال، خرید اینترنتی را به خرید حضوری ترجیح می‌دهند. حتی آن‌هایی که قصد خرید حضوری را دارند پیش از خرید، به سایت‌های فروشگاهی هم سر می‌زنند تا بتوانند در مورد کالای مورد نظر خود اطلاعات به‌دست بیاورند و قیمت‌ها را مقایسه کنند. این حجم بالا از تقاضا، یعنی یک سایت فروشگاهی خوب می‌تواند تضمین خوبی برای رشد کسب‌وکار باشد.

طراحی وب سایت به عنوان یک نقطه تماس مهم با برند!

وب سایت یک برند نقطه تماس مهمی است و اغلب اولین تعاملی خواهد بود که مصرف کنندگان با برند دارند. طراحی بصری و تجربه کاربری وب سایت تأثیر بسزایی بر هویت و درک برند دارد. زیبایی شناسی، چیدمان عناصر، استفاده از تصاویر مناسب، تایپوگرافی خاص، طرح‌های رنگی و سایر عناصر طراحی وب سایت، همگی هویت برند را شکل می‌دهند.

ظاهر و احساس کلی سایت باید با هویت بصری و سبک برند مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، یک برند تولید کننده لباس شب زنانه به یک سبک طراحی سایت با عناصر ظریف نیاز دارد که تجلی بخش ظرافت‌ها و زیبایی‌های زنانه باشد؛ در حالی که یک برند تولید کننده روغن موتور خودرو باید سایتی با عناصر مردانه داشته باشد که تداعی کننده قدرت، کیفیت و استحکام هستند.

تجربه کاربری یک وب سایت نیز هویت برند را شکل می‌دهد. ناوبری ساده و دسترسی آسان به محصولات به کاربران اجازه می‌دهد تا به طور موثر با یک برند تعامل داشته باشند. تیم طراحی نقش مهمی در اطمینان از جذاب بودن تجربه کاربری وب سایت ایفا می‌کند. یک سایت بی‌نظم و سردرگم کننده می‌تواند بر تصویر یک برند تأثیر منفی بگذارد. اگر کاربر نتواند در کمترین زمان نتواند نیازهای خود را برطرف کند، از سایت بیرون می‌رود.

بهینه سازی سرعت و عملکرد سایت همچنین درک برند را راحت‌تر می‌کند. ناگفته نماند، همانطور که مشتریان امروزی به خرید آنلاین روی آورده‌اند، وب سایت یک برند فرصتی حیاتی برای انتقال هویت برند از طریق یک طراحی بصری جذاب و کاربر پسند است. سرمایه گذاری در یک وب سایت با طراحی خوب و حرفه ای، در شکل دادن به تصویر برند، جذب مشتریان و فروش بالا نقش اساسی ایفا می‌کند.

 

طراحی سایت وردپرسی با قالب کاملاً اختصاصی، یکی از بهترین راه‌ها برای حضور قدرتمند و حرفه‌ای در دنیای آنلاین است. با انتخاب این رویکرد، کسب‌وکارها و شرکت‌ها می‌توانند به‌راحتی توانمندی‌ها، محصولات و خدمات خود را معرفی کنند. طراحی اختصاصی با وردپرس، با بهره‌مندی از سادگی و کارآمدی این سیستم مدیریت محتوا، محیطی منحصربه‌فرد را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد. با ایجاد یک وب‌سایت حرفه‌ای و ریسپانسیو که همچنین دارای طراحی متناسب با نیازها و هویت برند و کسب‌وکار شما است، ارتقاء تجربه کاربری و نمایش بهتر در موتورهای جستجو امری حتمی خواهد بود.

عناصر طراحی وب سایت که با هویت برند ارتباط دارند

هویت بصری و پیام برند باید در طراحی سایت به خوبی گنجانده شود؛ این برای اینکه طراحی وب سایت بتواند هویت برند را به خوبی نمایش دهد، یکسری عناصر وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند. این عناصر عبارتند از:

  • لوگو: لوگو یک شناسه تصویری از برند است. قرار دادن لوگو به صورت برجسته در هر صفحه از سایت به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا فوراً برند و هویت آن را تشخیص دهند. لوگو را می‌توان به صورت ماهرانه در هدر یا فوتر نمایش داد.
  • رنگ: کسب و کارها اغلب از رنگ‌هایی استفاده می‌کنند که با هویتشان در ارتباط هستند. استفاده از رنگ‌های برند در پس زمینه، دکمه‌ها، فونت‌ها، تصاویر، عکس‌ها و سایر قسمت‌های سایت به یک هویت منسجم کمک می‌کنند.
  • تایپوگرافی: تایپوگرافی به هنر استفاده از فونت اشاره دارد. فونت باید بسته به ماهیت برند و نوع محصولات انتخاب شود. فونت‌های ظریف با لبه‌های گرد یک برداشت متفاوتی را در ذهن مخاطب نسبت به فونت‌های توپر با لبه‌های تیز ایجاد می‌کند.
  • تصاویر: تصاویر و عناصر گرافیکی باید هویت بصری برند را منعکس کنند. تصاویر مربوط به یک کسب و کار فعال در حوزه لوازم آرایشی باید با رنگ‌های خاص مانند قرمز و صورتی، جذابیت بصری چهره مدل‌ها و زیبایی فریبند آنها مرتبط باشند.
  • لحن: هویت کلامی یک برند از لحن متون موجود در سایت منعکس می‌شود. لحن بیان نوشته‌ها باید با شخصیت برند مطابقت داشته باشد. یک برند تولید کننده لباس نوزاد، می‌تواند یک لحن ساده خودمانی و کودکانه داشته باشد.

استفاده از فضای خالی، سلسله مراتب بصری و چیدمان عناصر باید در راستای تجربه کاربری باشند. چیدمان ساده و مینیمال می‌تواند قابلیت استفاده راحتی داشته باشند و عناصر را با وضوح بیشتر نشان دهد. درحقیقت، چیدمان اصولی عناصر مربوط به هویت می‌تواند مسیر سفر مشتری را مشخص کرده و به کاربران کمک کند تا هر عنصر از جمله لوگو یا تایپوگرافی را به صورت مجزا ببینند و آنها را درک کنند.

 

طراحی سایت شرکتی برای رسیدن به اهداف مهم شرکت و رقابت با سایر رقبا، تبدیل به یک اصل مهم و تأثیرگذار شده است. در واقع با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی افراد جامعه به اینترنت، تبلیغات و فروش کسب‌وکارها از آن حالت سنتی فاصله گرفت و بیشتر تمرکز خود را روی سایت‌ها و فضای دیجیتال گذاشتند. امروزه اکثر کسب‌وکارهای موفق برای توسعه برند خود و رسیدن به موفقیت‌های بیشتر، طراحی سایت اختصاصی را در دستور کار قرار می‌دهند. اهمیت سایت شرکتی آن‌قدر بالا رفته است که در صورت بی‌توجهی به آن، اعتبار خود را در نزد کاربران و مشتریان از دست می‌دهید، بنابراین برای افزایش اعتبار برند، جلب اعتماد مشتری و حضور قدرتمند در بازار باید سایت شرکت خود را در بهترین و اصولی‌ترین حالت خود راه‌اندازی کنید.

مزایای طراحی وب سفارشی برای هویت برند

طراحی سایت سفارشی، مزایای قابل‌ توجهی نسبت به طراحی با قالب‌های آماده دارد. برای برندهایی که هدفشان انتقال هویت برندشان است، طراحی سفارشی توصیه می‌شود. با طراحی سفارشی می‌توانید وب سایت را به طور خاص با اهداف و ارزش‌های برند خود همسو کنید. طراح می‌تواند برای درک مخاطب هدف، شخصیت برند، عناصر بصری و تجربه کاربری مورد نظر موفق‌تر عمل کند. طراحی با قالب آماده ممکن است با تصویر برند شما همخوانی نداشته باشد و از همه بدتر اینکه، بسیاری از سایت‌های دیگر هم شاید از قالب آماده مشابه استفاده کنند. مزایای طراحی وب سفارشی در هویت برند عبارتند از:

  • هر جنبه از طراحی سایت از طرح بندی گرفته تا فونت، می‌تواند سفارشی شود تا با هویت برند مطابقت داشته باشد و سبک مورد نظر شما را نشان دهد. وقتی طراح هر جنبه از طراحی را در کنترل خود دارد، بهتر می‌تواند هویت برند را شکل دهد.
  • بر خلاف قالب‌های آماده، یک طراحی سفارشی می‌تواند با تکامل نیازهای برند سازگار شود. صفحات جدید، ویژگی‌ها و دیگر نیازهای طراحی را می‌توان در آینده به وبسایت اضافه کرد و آنها را ارتقا داد.
  • ناوبری ساده، کال تو اکشن‌ها و سایر عناصر به صورت استراتژیک در طراحی سایت استفاده می‌شوند تا بازدیدکنندگان را به اقدام تشویق کنند. فرآیند طراحی UX در طراحی سایت سفارشی بر درک روانشناسی کاربران و نقاط درد آنها تمرکز دارد.

خدمات طراحی سایت با ایزی‌وب

ایجاد هویت برند برای شرکت‌ها برای ایجاد آگاهی از برند، شکل دادن به تصورات مثبت کاربران و ایجاد ارتباطات معنادار با مشتریان حیاتی است. طراحی سایت حرفه ای در خط مقدم برندسازی قرار دارد که به حفظ مشتری و افزایش فروش کمک می‌کند. کسب و کارها با طراحی مبتنی بر هویت برند می‌توانند یک تجربه کاربری عالی ایجاد کنند و در بازار پر رقابت امروز متمایز شوند.

شرکت «ایزی‌وب» به شما خدمات تخصص طراحی سایت وردپرسی، فروشگاهی، شرکتی و سایر موارد ارائه می‌دهد. تیم طراحان و توسعه دهندگان ایزی‌وب نه تنها در ساخت سایت، بلکه در دیجیتال مارکتینگ و خدمات سئو نیز تخصص دارند؛ بنابراین طراحی سایت شما با در نظر گرفتن هویت برند، بازار هدف، سئو و اصول بازاریابی انجام می‌شود.

 

کپی شد
نظر شما چیه؟
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد