تغییرات جدید در عرضه سکه و طلا: بانک مرکزی با سکه‌های جدید به بازار می‌آید

امروز، بانک مرکزی با هدف مدیریت بهتر بازار سکه و طلا، سکه‌های جدید خود را بدون تاریخ به بازار عرضه کرد. در این راستا، رئیس بانک مرکزی، محمدرضا فرزین، جزئیات این اقدام را تشریح کرده است.

1. طرح جدید بدون تاریخ:

بانک مرکزی اقدام به ضرب سکه‌های جدید کرده که بدون تاریخ هستند. این سکه‌ها با طرح جدید تمام‌بهار آزادی به بازار عرضه شده‌اند.

2. افزایش عرضه طلا:

فرزین بیان کرده است که این اقدام جهت افزایش عرضه طلا به بازار است. عرضه طلا از طریق ضرب سکه‌های جدید و سکه‌های قبلی انجام می‌شود.

  • رئیس کل بانک مرکزی تاکید دارد که توان ضرب روزانه ۲۰ هزار سکه را دارند.

3. افزایش عرضه شمش طلا:

از چهارشنبه هفته جاری، شمش طلا در مرکز مبادله ارزی عرضه می‌شود. این تصمیم به منظور تعدیل قوانین مربوط به واردات طلا اتخاذ شده است..

4. تعدیل قوانین مربوط به واردات طلای کشور:

بانک مرکزی در پی تعدیل قوانین واردات طلا به کشور است. این اقدام به‌منظور افزایش ذخایر ارز و طلا و تعادل در بازار ارزی انجام شده است.

  • فرزین بیان کرده است که تصمیم جدید آنها این است که از چهارشنبه هفته جاری، طلا در مرکز مبادله ارزی عرضه شود.

5. آینده عرضه سکه:

رئیس بانک مرکزی اعلام کرده است که اگر نیاز به عرضه سکه هم باشد، تصمیم‌گیری در آینده انجام خواهد شد. مقررات مربوط به این اقدام در روزهای اخیر نهایی می‌شود.

این اقدامات جدید بانک مرکزی در راستای مدیریت بازار سکه و طلا، انتظار می‌رود تأثیرات مهمی در اقتصاد کشور داشته باشد و بازخوردهای مختلف از طرف اقشار مختلف جامعه را به دنبال داشته باشد.

منبع: خبرآنلاین

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد