چند حقیقت درباره یادگیری زبان انگلیسی که به شما نمی گویند!

در این مقاله در مورد چند حقیقت در مورد یادگیری زبان انگلیسی صحبت می‌کنیم.

آموختن یک زبان جدید، دریچه‌ای به سوی پیشرفت شغلی و تحصیلی است؛ حال اگر میان تمام زبان‌های دنیا، انگلیسی را برای یادگیری انتخاب کنید، قطعا فرصت پیشرفت بیشتری هم خواهید داشت. از آن‌جایی که این زبان، به عنوان زبان معیار بین‌المللی شناخته می‌شود، افراد و موسسات زیادی روی آموزش آن تمرکز دارند؛ به همین دلیل، گاهی تشخیص واقعیت از شایعات درباره این زبان دشوار می‌شود. در این مقاله قصد داریم درباره چند حقیقت درباره یادگیری زبان انگلیسی که به شما نمی‌گویند صحبت کنیم. اگر در حال یادگیری این زبان هستید، با ما همراه باشید. 

 

۱۰ راز مهم درباره یادگیری زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی، چیزی فراتر از خواندن منابع آموزشی و تمرین است. در این مسیر، رازها و حقایقی وجود دارند که هیچکس به شما نمی‌گوید. از جمله حقیقت‌های مهم درباره یادگیری زبان انگلیسی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- تنظیم لیست لغات، کمکی به بهبود سطح شما نمی‌کند

اولین حقیقتی که باید درباره یادگیری زبان انگلیسی بدانید، این است که نوشتن واژه‌ها به شکل یک لیست طولانی و حفظ کردن آن‌ها، کمکی به بهبود سطح زبان شما نخواهد کرد. کلمه‌ها، در عبارت و جمله معنا پیدا می‌کنند؛ حتی گاهی ممکن است یک واژه انگلیسی در دو عبارت، دو معنای متفاوت را برساند. بنابراین، اگر به دنبال یادگیری اصولی هستید، حتما به یادگیری عبارت‌های کاربردی بپردازید و صرفا واژه‌ها را حفظ نکنید. 

۲- برای حرف زدن به انگلیسی، نباید منتظر سطح پیشرفته بمانید

یکی از حقایق مهم درباره زبان انگلیسی، این است که باید با همان نخستین قدم‌ها، سخن گفتن را نیز شروع کنید. بسیاری از افراد تصور می‌کنند برای حرف زدن به انگلیسی، باید دایره واژگان بسیار گسترده و سطح گرامر بالایی داشته باشند؛ این در حالی است که از همان سطح مبتدی، می‌توانید با جملات و ساختارهای ساده، حرف زدن را شروع کنید و سپس به تدریج، وضعیت مکالمه خود را در سطوح بالاتر بهبود ببخشید. شرکت در کلاس زبان انگلیسی، حرف زدن با دوستان انگلیسی زبان، حضور در گروه‌های چت آنلاین و استفاده از انگلیسی در زندگی روزمره، به پیشرفت مهارت Speaking بسیار کمک می‌کند. 

۳- سطح شما در مهارت‌های مختلف متفاوت است

احتمالا شما هم برای شرکت در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی یا آگاهی از میزان مهارت خود، در آزمون آنلاین تعیین سطح شرکت کرده‌اید. در این نوع آزمون‌ها، سطح کلی شما با توجه به پاسخی که به سوالات می‌دهید تعیین می‌شود؛ این در حالی است که ممکن است گاهی دایره واژگان یک فرد در حد سطح پیشرفته باشد، اما مهارت‌های گرامری او، در سطح متوسط قرار بگیرند. اگر حس می‌کنید برخی مهارت‌های شما، بالاتر یا پایین‌تر از سطح فعلی شما قرار دارند، بهتر است علاوه بر شرکت در دوره‌های آموزشی، به شکل خودآموز روی آن مهارت وقت صرف کنید. 

۴- هیچکس نمی‌تواند به تمام واژه‌های انگلیسی مسلط شود!

یک حقیقت بزرگ درباره یادگیری انگلیسی، این است که حتی در سطح پیشرفته هم شما به تمام واژه‌های این زبان تسلط کامل نخواهید داشت. بر اساس آمارها، هر دو ساعت، یک واژه جدید به دیکشنری زبان انگلیسی اضافه می‌شود که حتی خود انگلیسی‌زبان‌های اصیل هم ممکن است معنی آن را ندانند. بنابراین، اگر می‌خواهید در مسیر یادگیری موفق باشید، نیازها و اهداف خود را مشخص کنید و بر اساس همان، واژه‌ها و عبارت‌های جدید را بیاموزید. 

۵- یادگیری صفر تا صد زبان در مدت کمتر از یک سال ممکن نیست

دوره‌های فشرده و فوق فشرده زیادی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند مسیر یادگیری زبان را در مدت کوتاه‌تری طی کنید. با این حال، باید این حقیقت را بپذیرید که تسلط کامل به زبان انگلیسی، به خصوص برای کسی که از سطح مبتدی آغاز کرده باشد، در مدت کمتر از یکسال امکان‌پذیر نخواهد بود. این موضوع، بسته به میزان مطالعه، کشش یادگیری و نوع دوره آموزشی ممکن است کمی متغیر باشد، اما در کل نباید انتظار معجزه داشته باشد. 

۶- استفاده از اپلیکیشن زبان، یک روش کمکی است، نه اصلی!

در صورتی که به دنبال یادگیری حرفه‌ای و اصولی زبان انگلیسی هستید، نباید به روش‌های فرعی مانند اپلیکیشن‌های زبان متکی باشید. هر کس ادعا کند تنها با ۱۰ الی ۱۵ دقیقه استفاده از یک برنامه، باعث پیشرفت چشم‌گیر و ناگهانی شما در زبان انگلیسی می‌شود، قطعا دروغ می‌گوید. این نوع برنامه‌ها می‌توانند در کنار مطالعه منابع اصلی، شرکت در کلاس و تماشای ویدئوهای آموزشی، به تثبیت و یادآوری نکات کمک کنند، اما روش کاملی برای یادگیری به شمار نمی‌آیند. 

۷- نیازی نیست هر روز به مطالعه و تمرین بپردازید

حتی اگر قصد دارید در مدت زمان کوتاه به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید، نیازی نیست هر روز به صورت مداوم روند مطالعه و تمرین را تکرار کنید. البته باید برنامه‌ریزی منظمی داشته باشید، اما تکرار کارهای مختلف، باعث فرسایش ذهنی و کند شدن یادگیری خواهد شد. به عنوان مثال، اگر هر روز از خودتان آزمون بگیرید، متوجه روند پیشرفت خود نخواهید شد و نمی‌توانید بفهمید چه نکاتی در ذهنتان تثبیت شده‌اند. بهتر است در فواصل منظم، مطالعه، تمرین و سنجش داشته باشید تا بهترین نتیجه را بگیرید. 

۸- با شروع از سطح مبتدی، نیازی نیست با کودکان در یک کلاس باشید

بسیاری از زبان‌آموزان تصور می‌کنند سطح مبتدی، به معنی هم‌سطح قرار گرفتن با خردسالان و کودکان است. اگرچه برخی موسسات، مرتکب این اشتباه می‌شوند، اما سطح مبتدی در کودکان و بزرگسالان، معنای متفاوتی دارد. با ثبت نام کلاس زبان سفیر، حتی اگر بخواهید از صفر هم شروع کنید، می‌توانید در دوره‌های مخصوص بزرگسالان شرکت کنید. متدهای آموزشی کودکان و بزرگسالان تفاوت‌های زیادی دارند و شرکت در دوره‌های اختصاصی برای هر رده سنی، تاثیر عمیق‌تر و بهتری خواهد داشت. 

یادگیری زبان انگلیسی

۹- نیازی نیست از ابتدا لهجه کامل و بی‌نقصی داشته باشید

اگر حس می‌کنید لهجه خوبی ندارید، یک توریست انگلیسی‌زبان را تصور کنید که سعی می‌کند با شما فارسی صحبت کند. در این شرایط، حتی اگر فرد لهجه سلیسی نداشته باشد، بازهم شما متوجه منظور کلی او خواهید شد. کسانی در این مسیر موفق خواهند شد، که از اشتباه‌های مکرر ترسی نداشته باشند و بتوانند مسیر خود را با اعتماد به نفس کامل ادامه دهند. لهجه شما، به تدریج و با استفاده منظم از زبان انگلیسی بهبود می‌یابد و در ابتدا، همین که روی تلفظ و گرامر درست تمرکز داشته باشید، کفایت می‌کند.

 ۱۰- گرامر مهم است، اما همه چیز نیست

یک حقیقت بزرگ در مسیر یادگیری زبان انگلیسی، این است که یادگیری گرامر زبان انگلیسی در اولویت دوم و سوم قرار دارد. یعنی بهتر است تمرکز اصلی خود را روی یادگیری عبارت‌های کاربردی بگذارید و در کنار آن، روی یادگیری تدریجی نکات گرامری ضروری هم وقت صرف کنید. با پیشرفت سطح، به تدریج گرامر پیچیده‌ را نیز خواهید آموخت. هرچه تمرکز بیشتری روی نکات کاربردی داشته باشید، پیشرفتتان سریع‌تر و مشهودتر خواهد بود و در نتیجه، انگیزه بیشتری برای ادامه مسیر یادگیری به دست خواهید آورد. 

۱۱- شنیدن به انگلیسی بدون فهمیدن، روی بهبود مهارت تاثیری ندارد

اگر تصور می‌کنید صرفا با گوش دادن به موسیقی یا پادکست انگلیسی، شنیدن اخبار یا تماشای فیلم‌هایی به این زبان می‌توانید سطح خود را بهبود ببخشید، سخت در اشتباه هستید. یادگیری با استفاده از این منابع، نیاز به تحلیل و تمرین دارد. یعنی باید متنی که می‌شنوید را به درستی بفهمید و از نظر معنایی و گرامری، آن را بررسی کنید تا به پیشرفت سطح شما کمک کند. 
سخن پایانی
یادگیری زبان انگلیسی،‌ مسیری پر از رویاها و واقعیت‌هاست. در این مسیر، ممکن است برخی خیال‌پردازی‌ها شما را بیش از حد امیدوار کنند یا برعکس، شایعات بی‌پایه و اساس باعث ناامیدی‌تان از مسیر یادگیری شوند. بهترین کار، این است که با حقایق یادگیری زبان انگلیسی آشنا شوید تا با نگاهی واقع‌بینانه در این راه قدم بردارید و به بهترین نتایج ممکن برسید. 

 

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد