سقوط آزاد قیمت طلا: ریزش قیمت تا کجا ادامه دارد؟

در جدیدترین گزارش‌های بازار جهانی، شاهد سقوط چشمگیر قیمت طلا هستیم. این روند نزولی، که تأثیر قابل توجهی بر بازارهای جهانی داشته، سوالات بسیاری را در ذهن سرمایه‌گذاران و تحلیلگران اقتصادی ایجاد کرده است. در این مقاله، به بررسی دقیق‌تر این تغییرات و عوامل موثر بر آنها می‌پردازیم.

کاهش قیمت در بازار جهانی

  • قیمت طلا با کاهش ۰.۸ درصدی به زیر ۲۰۳۰ دلار رسیده است.

  • هر اونس طلا اکنون با قیمت ۲۰۲۹ دلار معامله می‌شود، که نشان‌دهنده یک افت ۱۶ دلاری است.

روند هفتگی قیمت طلا

  • طی یک هفته، قیمت طلا ۳۰ دلار کاهش یافته که معادل ۱.۴ درصد است.

عوامل تأثیرگذار بر کاهش قیمت

  • گزارش رویترز اشاره می‌کند که کاهش احتمال تغییرات زودهنگام نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، قیمت دلار و اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا را تقویت کرده و منجر به کاهش قیمت طلا شده است.

پیش‌بینی‌های آینده

  • تحلیلگران فنی رویترز پیش‌بینی می‌کنند که قیمت طلا ممکن است تا محدوده ۲۰۲۸ دلار کاهش یابد.

  • سرمایه‌گذاران در انتظار گزارش تورم قیمت مصرف‌کننده در آمریکا هستند تا بتوانند مسیر تعیین نرخ بهره فدرال رزرو را دقیق‌تر پیش‌بینی کنند.

در این شرایط پیچیده بازار، سرمایه‌گذاران و تحلیلگران با دقت تغییرات را رصد می‌کنند و در انتظار فاکتورهای جدیدی هستند که می‌توانند بر قیمت طلا تأثیر بگذارند.

منبع: خبرآنلاین

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد