خوابیدن با موهای خیس ضرر دارد؟ پاسخ به یک ادعای رایج

در زندگی روزمره خود، هر کدام از ما با اطلاعات مختلفی در مورد عواقب عادات روزانه خود مواجه می‌شویم. یکی از شایعه‌هایی که اطرافیان ما اغلب به آن اشاره می‌کنند، خوابیدن با موهای خیس است. آیا این اعتقادات به عنوان یک واقعیت علمی قابل قبول هستند یا خیر؟ در ادامه، به بررسی عوارض احتمالی خوابیدن با موهای خیس می‌پردازیم.

1- شکنندگی تارهای مو:

خوابیدن با موهای خیس ممکن است شکنندگی تارهای مو را افزایش دهد. هرچند موهای مرطوب قابلیت کشیده شدن بیشتری دارند، اما برخی از محصولات حالت دهنده مو می‌توانند به ساختار تارهای مو آسیب بزنند.

2- بروز آکنه:

هرچند مستقیماً اثبات نشده است که خوابیدن با موهای خیس منجر به بروز آکنه می‌شود، اما محیط مرطوب می‌تواند به رشد باکتری‌ها و التهاب پوست کمک کند.

3- عفونت پوست سر:

بالش مرطوب می‌تواند محیط مناسبی برای رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها فراهم کند و منجر به عفونت پوست سر شود.

4- سرماخوردگی و گلودرد:

گرچه ابتلا به سرماخوردگی به طور مستقیم به موهای خیس ارتباط داده نشده است، اما در فصل‌های سرد سال، از خوابیدن با موهای خیس به عنوان یک اقدام پیشگیرانه خودداری کنید.

5- آسیب به سیستم ایمنی:

خوابیدن با موهای خیس ممکن است دمای بدن را کاهش دهد و برخی مطالعات نشان دهنده است که این موضوع ممکن است سیستم ایمنی بدن را تحت تأثیر قرار دهد.

6- شوره سر:

روغن و رطوبت موهای مرطوب ممکن است باعث تکثیر قارچ‌ها و باکتری‌ها شده و به شکل‌گیری شوره سر و خارش پوست سر منجر شود.

7- کدر شدن مو:

موهای خیس و مرطوب ممکن است سبب کدر و خشک شدن موها شده و ساختار آنها را تضعیف کند.

اگرچه هنوز تحقیقات دقیقی در مورد عوارض خوابیدن با موهای خیس انجام نشده است، اما از مراقبت و توجه به سلامت موها و پوست سر خود در تمام زمان‌ها توصیه می‌شود.

منبع: راهنماتو

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد