خبر خوش برای رانندگان تاکسی تهران: بزرگترین تغییر در حمل و نقل تهران

در یک اعلان شگفت‌انگیز، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران اعلام کرد که تاکسی‌های پایتخت به زودی به صورت کامل الکتریکی خواهند شد. این تصمیم به توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا در مرکز شهر کمک خواهد کرد.

1. واگذاری خودروهای برقی به تاکسیرانان:

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران، شادی مالکی، با تأکید بر ضرورت برقی سازی ناوگان تاکسیرانی، اعلام کرد که سازوکار واگذاری خودروهای برقی به تاکسیرانان به زودی اجرا خواهد شد. این تغییر به سرعت بهبود کیفیت حمل و نقل در شهر را به همراه خواهد داشت.

2. تسهیلات برای تاکسی‌های برقی:

شادی مالکی اعلام کرد که تاکسیرانان که تصمیم به تحویل تاکسی‌های برقی دارند، از تسهیلات بانکی بهره‌مند خواهند شد. ضوابط اجرایی و شرایط تسهیلات به زودی اعلام خواهد شد تا این تغییرات به راحتی اجرا شود.

3. نوسازی و تعویض تاکسی‌ها:

تاکنون، با کمک صندوق کار آفرینی امید، بیش از ۴ هزار تاکسی و ون در شهر تهران نوسازی شده‌اند. مالکی افزود که از سال آینده، به مرور ۲۵ هزار تاکسی برقی و ۱۰ هزار تاکسی ون از کشور چین وارد کشور خواهند شد.

4. راهبرد برقی سازی ناوگان:

سرپرست سازمان تاکسیرانی اعلام کرد که حدود ۷۰ هزار تاکسی در تهران فعال است که نیمی از آنها فرسوده بوده و نیاز به نوسازی دارند. این اقدامات به نظر مالکی، به عنوان یک راهبرد جامع برای سازوکار برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر تهران شناخته می‌شوند.

5. تأثیر بر ترافیک و آلودگی:

شادی مالکی با تأکید بر توسعه حمل و نقل عمومی برقی اعلام کرد که ورود اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی جدید به نظام، به کاهش ترافیک و آلودگی هوا کمک خواهد کرد. این اقدامات منجر به بهبود وضعیت زیست‌محیطی و ترافیکی پایتخت خواهد شد.

نتیجه:

با این اقدامات گسترده در جهت الکتریکی سازی ناوگان تاکسی‌ها، انتظار می‌رود که تهران به عنوان یک شهر پیشتاز در زمینه حمل و نقل عمومی سبز و پایدار، به مراتب بهبود یابد.

منبع: ایرنا

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد