آموزش بازیابی کیف پول اتمیک چگونه است؟

کیف پول اتمیک - atomicwallet یک گزینه جذاب و قدرتمند برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ارز دیجیتال است. زیرا با امکاناتی که دارد، حریم خصوصی و امنیتی که ارائه می‌دهد، امکانی که برای خرید مستقیم ارزهای دیجیتال فراهم می‌کند و با وجود تمام این‌ها به رایگان در دسترس معامله‌گران قرار دارد، توجه بسیاری را به خود جلب کرده و گوی سبقت را از بسیاری از رقبای خود ربوده است.

با توجه به این نکته که کیف پول اتمیک ارز دیجیتال طیف گسترده‌ای از کاربران دارد و همچنین با توجه به این حقیقت که اتمیک یک کیف پول غیر حضانتی است و کلیدهای خصوصی حساب کاربران را در دستگاه خود آن‌ها ذخیره می‌کند، گاهی ممکن است لازم باشد که کیف پول خود را بازیابی کنید. در این نوشته، نحوه بازیابی کیف پول اتمیک ارز دیجیتال آموزش داده شده‌ است.

آموزش بازیابی کیف پول اتمیک با کد QR

اگر از پیش یک کیف پول اتمیک را روی دسکتاپ خود نصب کرده باشید، می‌توانید کد QR عبارت پشتیبان ۱۲ کلمه‌ای خود را اسکن کنید تا از طریق برنامه گوشی، به همان کیف پول دسترسی پیدا کنید. برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برنامه کیف پول اتمیک دسکتاپ را روی دسکتاپ خود باز کنید.

  2. به تنظیمات (Settings) و سربرگ کلیدهای خصوصی (Private Keys) بروید.

  3. رمز خود را وارد کنید.

  4. در صفحه جدیدی که باز شد، روی نماد کد QR که در کنار عبارت پشتیبان ۱۲ کلمه‌ای قرار دارد و با عنوان «Atomic» برچسب گذاری شده‌است، کلیک کنید.

  5. برنامه کیف پول اتمیک گوشی را روی گوشی خود باز کنید.

  6. در صفحه، بازیابی از پشتیبان (Restore From Backup) را لمس کنید.

  7. روی نماد کد QR کلید کنید و به برنامه اجازه دهید که به دوربین گوشی شما دسترسی داشته باشد.

  8. دوربین گوشی خود را روی کد QR نمایش داده‌ شده در برنامه دسکتاپ بگیرید.

  9. برنامه کیف پول اتمیک موبایل شما اکنون عبارت پشتیبان ۱۲ کلمه‌ای را دریافت می‌کند. پس از انجام این کار بازیابی (Restore) را لمس کنید.

  10. یک رمز برای کیف پول خود تنظیم کنید.

کار تمام است. کیف پول اتمیک ارز دیجیتال خود را روی گوشی و دسکتاپ‌تان به صورت همگام‌سازی‌شده دارید.

آموزش بازیابی کیف پول اتمیک با عبارت پشتیبان ۱۲ کلمه‌ای

اخطار: عبارت ۱۲ کلمه‌ای شما کلید حساب‌تان است. هرکسی که این عبارت را داشته باشد می‌تواند مانند شما کیف پول‌تان را مدیریت کند. آن را هرگز نباید با دیگران به اشتراک بگذارید یا در هیچ وب سایتی وارد کنید. اگر این کار را انجام دادید، ممکن است برای همیشه پول خود را از دست بدهید!

هشدار:‌ تا زمانی که عبارت پشتیبان ۱۲ کلمه‌ای خود را یادداشت یا ذخیره نکرده‌اید، این روش را شروع نکنید.

بازیابی کیف پول اتمیک در دسکتاپ

برای بازیابی کیف پول اتمیک خود روی دسکتاپ، مراحل زیر را باید دنبال کنید:

  1. در صفحه شروع روی بازیابی از پشتیبان (Restore From Backup) کلیک کنید.

  2. عبارت پشتیبان ۱۲ کلمه‌ای خود را در فیلد تایپ کنید. اسپیس‌های اضافی، حروف بزرگ (نباید وجود داشته باشند) و اشتباهات تایپی را دوباره بررسی کنید.

  3. هر بار که حساب خود را بازیابی می‌کنید، کیف پول اتمیک از شما می‌خواهد که یک رمز عبور جدید تنظیم کنید. توصیه می‌شود که اگر کیف پول خود را روی چند دستگاه دارید، برای هر کدام رمز جداگانه‌ای تنظیم کنید.

بازیابی کیف پول اتمیک در گوشی

اگر می‌خواهید کیف پول اتمیک ارز دیجیتال خود را روی گوشی بازیابی کنید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در صفحه اول بازیابی (Restore) را لمس کنید.

  2. عبارت پشتیبان ۱۲ کلمه‌ای خود را در فیلد تایپ کنید. اسپیس‌های اضافی، حروف بزرگ (نباید وجود داشته باشند) و اشتباهات تایپی را دوباره بررسی کنید. البته اگر کیف پول خود را از قبل روی دسکتاپ نصب کرده‌اید، می‌توانید به جای آن با استفاده از آموزشی که در همین نوشته داده‌شد، کد QR را اسکن کنید.

  3. در صفحه جدیدی که باز شد، بازیابی (Restore) را لمس کنید.

  4. در صفحه بعدی، یک رمز جدید تعیین کنید.

سوالات متداول در مورد امنیت کیف پول اتمیک

اگر عبارت ۱۲ کلمه‌ای را از دست داده باشم چه کنم؟

عبارت پشتیبان ۱۲ کلمه‌ای شما مهمترین چیزی است که باید از آن مراقبت کنید. با ایمن نگه داشتن این عبارت، اطمینان حاصل می‌کنید که همیشه به وجوه خود دسترسی دارید. مهم نیست چه اتفاقی بیفتد، همیشه می‌توانید کیف پول را با این عبارت پشتیبان ۱۲ کلمه‌ای بازیابی کنید.

توصیه می‌کنیم آن را به صورت آفلاین و روی کاغذ، در دو مکان مختلف ذخیره کنید. هرگز آن را با کسی، حتی رئیس تیم کیف پول اتمیک، به اشتراک نگذارید. این نکته فوق العاده مهم است؛ کسانی که عبارت ۱۲ کلمه‌ای شما را دارند، می‌توانند رمزارز شما را بدزدند.

مهم: لطفاً عبارت پشتیبان خود را با دقت یادداشت کنید. تمام حروف و ترتیب کلمات را بررسی کنید. هیچ چیزی ناامید کننده‌تر از اشتباه کردن در نوشتن عبارت خودتان نیست.

توصیه می‌کنیم علاوه بر ذخیره عبارت پشتیبان، کلیدهای خصوصی خود را نیز ذخیره کنید. اگر عبارت‌تان را گم کنید، داشتن یک کلید خصوصی به شما امکان می‌دهد آن را در کیف پول وارد کنید و به وجوه‌تان دسترسی داشته باشید.

اگر یادم رفت که عبارت پشتیبان را یادداشت کنم، چه می‌شود؟

اگر فراموش کردید که عبارت پشتیبان ۱۲ کلمه‌ای خود را یادداشت کنید، همیشه می‌توانید در کیف پول به آن دسترسی داشته باشید. تنها لازم است هنگامی که می‌خواهید آن را یادداشت کنید، رمز خود را وارد کنید تا کیف پول آن را نمایش دهید. سپس به تب تنظیمات بروید و کلیدهای خصوصی را پیدا کنید. عبارت خود را مشاهده کرده و در مکانی امن ذخیره کنید. دستورالعمل‌های کامل در مورد نحوه مشاهده عبارت خود را در اینجا بخوانید.

اگر عبارت پشتیبان خود را گم کنم چه می‌شود؟

اگر عبارت پشتیبان خود را گم کرده‌اید و امکان وارد شدن به کیف پول با رمز عبور خود را ندارید، در این صورت دسترسی شما به وجوه از بین می‌رود.

هنگام استفاده از کیف پول اتمیک ارز دیجیتال، شما کنترل کامل را بر ارز دیجیتال خود دارید، بنابراین تمام مسئولیت ایمن نگه داشتن عبارت ۱۲ کلمه‌ای به عهده خودتان است.

متاسفانه اگر عبارت ۱۲ کلمه‌ای را فراموش کنید تیم کیف پول اتمیک نمی‌تواند آن را به شما ارائه دهد، هنگامی که آن را از دست بدهید دسترسی به ارز دیجیتال خودرا را از دست می‌دهید. تیم کیف پول اتمیک هیچ یک از اطلاعات خصوصی کاربران را در سرورهای خود ذخیره نمی‌کند. عبارت پشتیبان ۱۲ کلمه‌ای شما فقط در دستگاه‌تان آن هم به صورت رمزگذاری شده ذخیره می‌شود.

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد