چرا باید گوشی های سامسونگ سری a را بخریم؟

وقتی به گوشی‌های هوشمند سامسونگ فکر می‌کنید، احتمالاً ابتدا به دستگاه‌های پرچم‌دار مانند Galaxy S22 Ultra و Galaxy Z Fold4 جدید فکر می‌کنید. اما بسیاری از افراد به ویژه آنهایی که بودجه کمتری دارند، می‌توانند هر آنچه را که نیاز دارند از گوشی‌های هوشمند مقرون به صرفه‌تر سری گلکسی A دریافت کنند.

کدامیک از برندهای گوشی طرفداران بیشتری دارد؟

می‌دانید که دو برند تولید گوشی ازجمله آیفون و سامسونگ، بخش وسیعی از بازار جهانی را در دست دارند، زیرا بیشتر کاربران تلاش می‌کنند گوشی موردنیاز خود را از یکی از این دو برند خریداری کنند به طوری که برندهای دیگر عموماً پس از آن‌ها قرار می‌‎گیرند.

این دو شرکتی که نام بردیم، هرساله تلاش می‎‌کنند در معرفی گوشی‌های جدید خود، تمامی آنچه که از نظر تکنولوژی روز در اختیار دارند را در محصولات خود به نمایش بگذارند. شرکت سامسونگ نیز هرساله تلاش می‌کند تا مدل‌های گوناگون و جدیدی از گوشی‌های موبایل را روانه بازار کند و مایل است تا با این عمل، بخش وسیعی از بازار جهانی را از آن خود نماید. گوشی های تولید برند سامسونگ نیاز به تعریف و حتی معرفی ندارند. گوشی سامسونگ از جمله پر استفاده ترین و بهترین گوشی های موبایل به شمار می‌آید. هر مدلی از گوشی‌های این برند در دستان شما باشد، باید بدانید که در حال استفاده از تاپ ترین برند در دنیا هستید. این جملات صرفا ادعایی پوچ و توخالی نیستند!

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، شرکت سامسونگ گوشی‌های خود را در ۵ سری متفاوت A،M ، Note، S و Z عرضه کرده‌است. با توجه به این‌که گوشی سامسونگ سری a و m جزو گوشی‌های میان‌رده به‌شمار می‌آیند، اما بیشتر خریداران مایلند گوشی سامسونگ را از رده a خریداری کنند، زیرا نسبت به سری‌های دیگر شناخته‌شده‌تر و پرفروش‌تر است.

بررسی گوشی سری a سامسونگ

پیش‌تر گفتیم که گوشی‌های سری A سامسونگ در ردۀ ارزان قیمت و به تعبیری میان‌رده قرار می‌گیرند. اما با توجه به سطح قیمتی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده‌است، توانسته‌اند عملکرد فنی بسیار خوبی از خود نشان ‌دهند. اما بسیاری از کارشناسان و منتقدان این عرصه، بر این باورند که مشخصات ظاهری بعضی از انواع گوشی سامسونگ سری a ممکن است نقطه ضعفی برای آن به‌شمار آید هرچند که برخی دیگر معتقدند می‌توان از این مشکل چشم‌پوشی کرد.

شایان ذکر است که برای برخی از انواع گوشی‌ سامسونگ سری a، بدنه‌ای پلاستیکی در نظر گرفته شده‌ که البته این ویژگی برای سری‌های گران‌تر نیز در نظر گرفته شده‌است. ممکن است بدنۀ پلاستیکی این دستگاه برای شما قابل قبول نباشد، اما طراحی زیبا و شیک بدنۀ این گوشی‌ها شما را راضی خواهد کرد. از دیگر ویژگی‌هایی که برای انواع گوشی سامسونگ سری a در نظر گرفته شده‌است، می‌توان به برتری کیفیت نمایشگر و عملکرد دوربین‌ها اشاره کرد. نکتۀ دیگری که سبب می‌شود تا بیشتر مشتریان علاقه‌مند به خرید گوشی سامسونگ سری a باشند، تنوع مدل‌های آن است که این امر سبب شده‌است قیمت گوشی‌ها نیز متفاوت باشد.

کیفیت پلاستیکی که در ساخت بدنۀ موبایل‌های سری A به‌کار رفته‌است، بالاتر از کیفیت بدنه سری M است.

از سوی دیگر می‌توان گفت انواع گوشی سامسونگ سری a در مقایسه با سری M، از سخت‌افزار قوی‌تری برخوردارند؛ همین امر باعث می‌شود تا گوشی بتواند از پس اجرای نرم‌افزارها به‌خوبی برآید. از دیگر ویژگی‌های خوب گوشی‌های سری a سامسونگ می‌توان به ظرفیت بالای باتری و همچنین شارژدهی طولانی مدت آن اشاره کرد. علاوه‌بر همۀ این موارد، پنل کامل دوربین و داشتن لنزهای اولتراواید و ماکرو از دیگر نقاط قوت گوشی‌های سری a سامسونگ به‌شمار می‌آید.

قابلیت دیگری که می‌توان برای گوشی سامسونگ برشمرد، استفاده از حسگر اثر انگشت از نوع indisplay است که سبب شده‌است ضمن باز شدن گوشی با سرعت بیشتر، امنیت آن نیز افزایش یابد. درنهایت می‌توان گفت کیفیت دوربین، صدا و همچنین بدنۀ خوشدست و راحت این سری از گوشی‌های سامسونگ، در اندازۀ استاندارد است به طوری که می‌تواند خواستۀ مشتریان را تا حدود زیادی برآورده کند. اگر بخواهیم گوشی سامسونگ سری دیگری را نیز معرفی کرده و آن را با گوشی سامسونگ سری a مورد مقایسه قرار دهیم، گوشی‌های سری M سامسونگ را می‌توان تا حدودی با آن مقایسه کرد. به‌لحاظ آن‌که شرکت سامسونگ این سری گوشی سامسونگ را برای بازار هند طراحی و تولید کرد.

با توجه به تقاضای زیادی که از طرف بسیاری از کشورها برای خرید گوشی‌های میان‌رده سامسونگ دیده شد، گوشی‌های سری m به این کشورها نیز ارائه شد. شایان ذکر است که قیمت گوشی‌های سری ام نسبت به انواع گوشی سامسونگ سری a ارزان‌تر است. مضاف‌بر این‌که این گوشی در مقابل عملکرد مطلوبی که دارد، از قیمت پایینی هم برخوردار است. اما بازهم اگر بخواهیم بین انواع رده‌های گوشی سامسونگ یک مورد را به شما پیشنهاد کنیم، گوشی سامسونگ سری a می‌تواند بهترین گزینه به‌شمار آید.

درنهایت اگر بخواهیم تفاوت این دو سری گوشی را در چند مورد خلاصه کنیم باید گفت:

انواع مختلف گوشی‌ سری a سامسونگ دارای ظرفیت باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی هستند در حالی که گوشی‌های سری m دارای ظرفیت باتری‌ تا 7000 میلی‌آمپراند. از نظر عملکرد دوربین‌ها، قابلیت هیچ کدام از رده‌های گوشی سامسونگ به سری‌ a نمی‌رسد، زیرا وقتی به عکس‌ها و فیلم‌هایی که با گوشی‌های رده‌های مختلف گرفته شده‌است نگاه می‌کنیم، درمی‌یابیم که گوشی‌های سامسونگ  A Serie ارزش خرید بالاتری دارند.

نکتۀ مهم دیگر این است که گوشی‌های سری F و M از تنوع بسیار کمتری نسبت به سری  A برخوردارند، بنابراین هنگام خرید گوشی‌های سری اف و ام دست شما برای انتخاب چندان باز نیست. رابط کاربری در همۀ سری گوشی‌هایی که نام بردیم از نوع One UI است، اما نکتۀ مهم این است که در سری  A تا سه سال بعد از تولید هم رابط کاربری محصولات آپدیت می‌شوند در حالی که برای سایر سری‌ها بین 1 تا 2 سال برای رابط کاربری گوشی،‌ آپدیت عرضه می‌شود. در بین گوشی‌های ارزان قیمت و میان‌ردۀ سامسونگ، تنها گوشی‌های سامسونگ سری a مجهز به اسپیکر استریو هستند که این امر می‌تواند یک تفاوت عمده و بزرگ بین گوشی‌های سری  A و سری‌های  M و  F به شمار آید.

جمع‌بندی

همان‌طور که می‌دانید، در حال حاضر گوشی‌های متنوعی با قابلیت‌های گوناگون و از برندهای مختلف در بازار موجودند که این امر دست شما را برای خرید این محصول تا حد زیادی باز گذاشته است. تولیدات موبایل با ویژگی های مختلف توسط برند های معروف آنچنان دستخوش پیشرفت و پیچیدگی هایی شده است که فرآیند خرید گوشی موبایل به سبب پیشرفت هایی که توسط برند های معروف در تولیدات گوشی حاصل شده،دچار پیچیدگی هایی شده است که برای انتخاب بهترین گوشی موبایل باید گوشی های مختلف از هر نظر را در مقام مقایسه قرار داد.
 اما اگر مایل به خرید گوشی‌های برند سامسونگ هستید، باید بدانید که قیمت گوشی موبایل‌های سامسونگ در رده‌های مختلف تا حدودی متفاوت است، بنابراین بهتر است پیش از خرید دربارۀ محصولی که قصد خرید آن را دارید، اطلاعات کاملی به‌دست آورده و پس از مقایسه، این امر را انجام دهید. شما می توانید جهت مشاهده لیست قیمت گوشی موبایل از تمامی برندها و امکان مقایسه قیمت و درنهایت خرید مستقیم از فروشنده، به سایت قلاب مراجعه کنید و یک خرید آسان و به صرفه داشته باشید.

 

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد