فوری: واریز یارانه ۸۰۰ هزار تومانی

در آستانه‌ی یک گام بزرگ حمایتی، خانواده‌های نیازمند از تدبیر دولت برای کمک به معیشت خود بهره‌مند می‌شوند. طرح ملی یسنا قرار است راه‌گشای مشکلات اقتصادی باشد.

طرح حمایتی یسنا:

پشتیبانی مادران و کودکان در راستای طرح ملی یسنا، مبلغ ۸۰۰ هزار تومان برای دو ماه بهمن و اسفند به حساب سرپرستان خانوارهای دهک اول واریز خواهد شد. این حمایت مالی با هدف پشتیبانی از مادران دارای فرزند شیرخوار طراحی شده است.

  • هدف طرح: کمک مالی به مادران دارای فرزند شیرخوار
  • مبلغ حمایت: ۸۰۰ هزار تومان
  • دوره زمانی: دو ماه (بهمن و اسفند)

مشمولان طرح و مزایای آن

علیرضا عسگریان، معاون وزیر، اعلام کرد که ۲۳ هزار مادر دارای فرزند شیرخوار زیر دو سال در ۸ استان کشور از این طرح بهره‌مند می‌شوند. مشمولان قادر خواهند بود ۱۶ قلم کالای اساسی را از بیش از ۲۱۰ هزار فروشگاه در سراسر کشور خریداری کنند.

  • استان‌های مشمول: ایلام، خراسان‌های شمالی و جنوبی، لرستان، هرمزگان، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد
  • تعداد مادران مشمول: ۲۳ هزار مادر
  • تعداد کالاهای قابل خرید: ۱۶ قلم کالای اساسی

مشارکت استان‌ها و دستورالعمل استفاده از یارانه

عسگریان همچنین به تفاوت میزان مشارکت استان‌ها در این طرح اشاره کرد. استان‌های ایلام و گلستان به ترتیب کمترین و بیشترین مشارکت را داشته‌اند. وی به مشمولان توصیه کرد که زمان استفاده از اعتبار کالابرگ الکترونیکی دو ماهه است و قابل تمدید نیست. در صورت عدم استفاده از اعتبار در این بازه زمانی، امکان ذخیره‌سازی در حساب کالابرگ وجود نخواهد داشت.

  • مدت زمان استفاده از یارانه: دو ماه
  • قوانین استفاده: عدم تمدید و ذخیره‌سازی اعتبار در صورت عدم استفاده

این طرح قدمی استوار در جهت حمایت از آسیب‌پذیرترین بخش جامعه و تلاشی مهم برای تسهیل دسترسی آن‌ها به نیازهای اساسی محسوب می‌شود.

منبع: تسنیم

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد