این میوه‌ها رو تو یخچال نذارید!

همیشه فکر می‌کردیم هر چه غذا را در یخچال نگه داریم، بیشتر می‌ماند. اما علم ثابت کرده که برای بعضی چیزها، خنکای یخچال قاتل طعم و تازگی است!

در این مطلب، با 5 میوه‌ای آشنا می‌شویم که نه تنها از سرما لذت نمی‌برند، بلکه در یخچال طعم و مزه خود را از دست می‌دهند و فاسدتر می‌شوند.

1. موز

موز در سرما پوستش سیاه می‌شود و طعم و مزه خود را از دست می‌دهد. به جای یخچال، آن را در دمای اتاق نگه دارید تا هم زودتر برسد و هم خوشمزه‌تر شود.

2. هندوانه

شاید باورتان نشود، اما یخچال قاتل آنتی‌اکسیدان‌های هندوانه است! نگهداری هندوانه در یخچال، ارزش غذایی آن را هم پایین می‌آورد.

3. آناناس

سرما دشمن سرسخت طعم و بافت آناناس است. اگر آناناس‌تان رسیده، می‌توانید برای چند روز در یخچال نگه دارید تا از قهوه‌ای شدنش جلوگیری کنید. اما برای آناناس نارس، دمای اتاق بهترین گزینه است.

4. انبه

دمای سرد، روند رسیدن انبه را کند می‌کند و طعم و بافت آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای لذت بردن از طعم کامل و آبدار انبه، آن را در دمای اتاق نگه دارید.

5. آووکادو

سرما آووکادو را سفت و بی‌مزه می‌کند. برای اینکه از طعم و بافت کرمی آووکادو لذت ببرید، آن را در یخچال نگذارید.

نکته: اگر میوه‌هایتان بیش از حد رسیده یا له شده‌اند، می‌توانید برای مدتی کوتاه در یخچال نگه دارید تا از فاسد شدن سریع‌تر آنها جلوگیری کنید.

حالا با خیال راحت میوه‌هایتان را در جای درست نگه دارید و از طعم و تازگی آنها لذت ببرید!

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان