گل‌های آپارتمانی که با شکوفه‌هایشان از شما تشکر می‌کنند!

در خانه‌های ایرانی از قدیم‌الایام نگهداری از گل و گیاه رواج داشته و تقریباً در هر خانه‌ای می‌توان چند گلدان گل دید. گیاهان می‌توانند زیبایی خاصی به هر فضایی ببخشند. به همین دلیل، حتی اگر قصد حذف برخی از اشیاء دکوری را دارید، گل‌ها را از لیستتان خط نزنید!

چه ارزان‌ترین گیاهان آپارتمانی باشند و چه گران‌ترین، همگی می‌توانند به زیبایی دکوراسیون شما کمک کنند. فقط کافیست گیاه مناسب را با توجه به شرایط نگهداریتان انتخاب کنید.

مثلاً اگر اهل آب دادن مداوم به گل‌ها نیستید، سراغ گیاهی بروید که به آب کمی احتیاج دارد. وگرنه قهر می‌کنند!

برخی از افراد از گیاهان خود انتظار گل دادن هم دارند، چرا که معتقدند گل‌ها زیبایی بیشتری به فضا می‌بخشند. در این مقاله قصد داریم چند نمونه از گیاهان آپارتمانی که گل می‌دهند را به شما معرفی کنیم.

1. بنفشه آفریقایی

یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی گلدار، بنفشه آفریقایی است که با ظاهر دلفریب و جذابش، زیبایی خاصی به هر فضایی می‌بخشد. این گیاه با کمی مراقبت، سال‌ها گل‌های زیبایش را به شما هدیه می‌دهد. تنوع رنگ و طرح گل‌ها و برگ‌های بنفشه آفریقایی بسیار زیاد است و به حدود 100 نوع هم می‌رسد. این گیاه به نورگیر ی احتیاج دارد. هنگام آبیاری مراقب باشید که آب روی برگ‌ها ریخته نشود، چون باعث ایجاد لکه‌های قهوه‌ای می‌شود.

11

2. اگزالیس

اگزالیس، گیاهی کوچک و دوست‌داشتنی با برگ‌های مثلثی شکل بنفش است که به پروانه تشبیه می‌شود. برگ‌های این گیاه در شب و یا در نور کم جمع می‌شوند و حالتی شبیه به حرکت بال پروانه‌ها پیدا می‌کنند. اگزالیس علاوه بر برگ‌های خاص خود، در بیشتر مواقع شکوفه‌های سفید یا صورتی کم‌رنگ نیز دارد. این گیاه را می‌توانید با برگ‌های سبز ساده هم پیدا کنید.

22

3. بگونیا ریگر

بگونیا ریگر، گیاهی گلدار و بسیار محبوب با شکوفه‌های دسته‌ای رنگارنگ است که ظاهری رویایی و خاص به آن می‌بخشند. گل‌های این گیاه در رنگ‌های نارنجی، زرد و قرمز موجود هستند و جلوه زیبایی به فضا می‌بخشند. نمونه‌های قرمز این گل‌ها بسیار شبیه به گل رز هستند. بگونیا ریگر از جمله گیاهان آپارتمانی است که نگهداری آسانی دارد و به راحتی با محیط سازگار می‌شود.

33

نکات نگهداری از گیاهان آپارتمانی گلدار

  • به نیازهای آبی هر گیاه توجه کنید و طبق دستورالعمل آن را آبیاری کنید.
  • گیاهان را در محلی با نور مناسب قرار دهید.
  • خاک گلدان را به طور مرتب زهکشی کنید.
  • از کود مخصوص گیاهان آپارتمانی به طور منظم استفاده کنید.
  • برگ‌ها و گل‌های پژمرده را به طور مرتب از گیاه جدا کنید.

با کمی مراقبت و توجه، می‌توانید از زیبایی گل‌های آپارتمانی خود در خانه لذت ببرید و از آنها به عنوان هدیه‌ای طبیعی برای تشکر از طبیعت، قدردانی کنید.

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد