درآمد آرایشگران در سال 1403 به پزشکان رسید!

وقتی زیبایی و داشتن ظاهر دلربا آنقدر مهم شده است، چرا نباید آرایشگرها درآمد بالایی داشته باشند؟ البته که هنوز افراد زیادی نمی‌دانند آرایشگری به عنوان یکی از پردرآمدترین مشاغل در دنیا محسوب می‌شود.

آرایشگرهای ایرانی هم از این مزایا بی‌نصیب نمانده‌اند و چند سالیست که شاهد رشد درآمد این رسته شغلی هستیم. اما درآمد آرایشگران در ایران چقدر است؟ آیا یادگیری این حرفه باارزش است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به شما پاسخ دهیم.

سطح درآمد آرایشگری در دنیا

وقتی از شغل آرایشگری صحبت می‌کنیم منظورمان فردی نیست که همه کارهای زیبایی روی صورت، مو، ناخن و ابرو را با هم انجام دهد. حالا آرایشگری شامل مهارت‌های زیادی است و دیگر مثل گذشته آرایشگرها همه کارها را با هم انجام نمی‌دهند. بلکه این شغل تخصصی شده است و هر یک از آرایشگرها در یک زمینه خاص فعالیت می‌کنند. به همین دلیل میزان درآمدی که هر یک از آریشگرها کسب می‌کنند، با همدیگر متفاوت است.

اما به صورت کلی باید گفت آرایشگرها همیشه جزء پردرآمدترین مشاغل بوده‌اند. شاید تصور کنید فقط در ایران درآمد آرایشگرها بالاست که باید بگوییم در کشورهایی مثل آمریکا و کشورهای اروپایی نیز درآمد آرایشگران نسبت به میانگین درآمد این کشورها همیشه بالاتر بوده است.

برای مثال قشر آرایشگران زنانه در ایالات متحده آمریکا سالیانه حدود 61.000 دلار درآمد دارند. برخی از آرایشگران در این کشور تا 84.000 دلار در سال نیز درآمد دارند که از متوسط درآمد سالیانه (67.000 دلار) در این کشور بالاتر است. همچنین در برخی از کشورهای اروپایی نیز درآمد سالیانه آرایشگرها به 30.000 یورو در سال نیز می‌رسد.

به طور کلی در همه دنیا و حتی ایران سطح درآمد آرایشگران به میزان مهارت و توانایی آرایشگران بستگی دارد. به همین دلیل است که برخی از کارآموزان حاضر در بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه با هزینه بالا با یکی از مهارت‌های این شغل آشنا شوند.

درآمد شاخه‌های مختلف آرایشگری

آرایشگری مردانه و زنانه هر دو جزء مشاغل پردرآمد هستند و هر یک از آن‌ها شاخه‌های زیادی را شامل می‌شوند. اگرچه برخی از شاخه‌های آرایشگری زنانه در سالن‌های مردانه وجود ندارد و فقط در موارد خاص از آن‌ها استفاده می‌شود. برای مثال میکاپ از جمله شاخه‌های آرایشگری است که در آرایشگاه‌های مردانه خدمات کاملی برای آن ارائه نمی‌شود.

به همین دلیل در اینجا به درآمد نجومی آرایشگران در سالن‌های مردانه و زنانه می‌پردازیم.

درآمد میکاپ کارها

درآمد میکاپ کارها و آرایشگران زنانه چقدر است؟

میکاپ یکی از شاخه‌های بسیار مهم در رشته آرایشگری است که به مهارت زیادی نیاز دارد. به همین دلیل جزء شاخه‌های پردرآمد در رشته آرایشگری محسوب می‌شود. متوسط درآمد یک میکاپ‌کار در سالن‌های زیبایی زنانه بین 10 تا 50 میلیون تومان در ماه است.

البته این میزان درآمد برای همه آن‌ها یکسان نیست و به پاره‌وقت یا تمام وقت بودن آرایشگر نیز بستگی دارد. از طرفی، انواع مختلفی از میکاپ وجود دارد که میزان مهارت آرایشگر در اجرای آن‌ها می‌تواند تعیین‌کننده دستمزد او باشد. برای مثال میکاپی که برای عروس انجام می‌شود در مقایسه با یک میکاپ ساده برای مهمانی‌ها قیمت بسیار بالاتری دارد. در واقع بخش زیادی از دستمزد آرایشگرها از طریق انجام میکاپ برای عروس حاصل می‌شود.

درآمد کاشت و طراحی ناخن

اگرچه گفته می‌شود بازار کار ناخن‌کارها در ایران اشباع شده است، اما هنوز هم راهی برای کسب درآمد دارد. به طوری که اگر فرد با حوصله‌ای باشید و در یادگیری و پیاده کردن ایده‌های جدید در زمان طراحی ناخن متفاوت عمل کنید، می‌توانید به دستمزدهای نجومی امیدوار باشید.

به طور کلی طراحی و کاشت ناخن یکی از پرطرفدارترین و پردرآمدترین شاخه‌های آرایشگری است که همیشه مشتریان ثابتی دارد. ناخن به عنوان یکی از اجزاء پراهمیت در دستان همه خانم‌هاست که برای زیبایی آن هزینه زیادی را صرف می‌کنند. از طرفی بعد از کاشت ناخن حاضرند برای ترمیم دوباره هزینه کنند تا زیبایی ناخن‌های خود را داشته باشند.

کمترین سطح درآمد ماهانه یک ناخن‌کار در سالن‌های زیبایی زنانه بین 10 تا 15 میلیون تومان در ماه است. برخی از ناخن‌کارها ماهیانه بیش از 100 میلیون تومان نیز درآمد دارند. داشتن ذوق، سلیقه و خلاقیت از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های یک طراح ناخن است.

میزان درآمد آرایشگر برای رنگ و مش مو

یکی دیگر از شاخه‌های پردرآمد در رشته آرایشگری رنگ و مش است. این شاخه مختص آرایشگاه‌های بانوان نیست و در سالن‌های مردانه نیز انجام می‌شود. به همین دلیل یکی از بخش‌هایی که در آموزشگاه آرایشگری مردانه ارائه می‌شود، تدریس رنگ و مش است.

امروزه تکنیک‌های زیادی برای رنگ مو وجود دارد که از جمله باید به هایلایت، بیبی لایت، لولایت، بالیاژ، سامبره، آمبره و تکنیک کالر ملتینگ اشاره کنیم. مهارت یک آرایشگر برای رنگ موی مشتریان در میزان دستمزد او تاثیر زیادی دارد. ضمن اینکه هر یک از تکنیک‌های رنگ مو نیز قیمت متفاوتی دارند و دستمزد آرایشگر تا حدی به حجم و بلندی موهای مشتریان نیز بستگی دارد.

به طور کلی متوسط دستمزد یک آرایشگر رنگ‌کار مو ماهیانه بین 30 تا 70 میلیون تومان است. در برخی سالن‌های زیبایی میزان دستمزد آن‌ها بیشتر است که بسته به شهر و ناحیه می‌تواند متفاوت باشد.

دستمزد آرایشگرهای شینیون کار

از دیگر شاخه‌های آرایشگری که درآمد بالایی دارد، باید به شینیون‌کارها اشاره کنیم. این شاخه آرایشگری نیز مختص خانم‌هاست و در سالن زیبایی بانوان ارائه می‌شود.

بسیاری از بانوان برای مهمانی‌ها، جشن تولد، دورهمی و .... به سالن‌های زیبایی مراجعه کرده و موهای خود را شینیون می‌کنند. در واقع دیگر مثل گذشته کسی منتظر جشن عروسی نمی‌ماند تا موهایش را شینیون کند. به همین دلیل میزان مشتریان آرایشگرهای شینیون‌کار نسبت به چند سال گذشته افزایش یافته است.

متوسط دستمزد این گروه شغلی ماهیانه بین 25 تا 60 میلیون تومان است. برخی از روش‌های شینیون دشوارترند و به عنوان جدیدترین تکنیک‌های بافت و شینیون مو محسوب می‌شوند که آرایشگرها بابت آن دستمزد بالاتری را دریافت می‌کنند. درآمد نجومی آرایشگران در رشته شینیون همیشه برای خانم‌های جوان جذابیت زیادی را ایجاد می‌کند.

دستمزد خدمات مژه در آرایشگاه

درآمد مژه کارها در ایران و دنیا چقدر است؟

این روزها همه می‌توانند با تکنیک‌هایی مثل اکستنشن، لیفت و لمینت مژه‌های پرپشت و بلند داشته باشند. در سالن‌های زیبایی با کمک این روش‌ها مژه‌های کم پشت و کوتاه مشتریان را به راحتی بلند و پرحجم می‌کنند. به طوری که دیگر به آرایش مژه نیاز نداشته باشند.

از طرفی مشتری بعد از 3 هفته از انجام یکی از این روش‌ها به ترمیم هم نیاز دارد. در این صورت باز هم مشتریان آرایشگرهای خدمات مژه افزایش می‌یابد.

متوسط درآمد آرایشگرهایی که در این زمینه کار می‌کنند به طور متوسط بین 15 تا 25 میلیون تومان است. کمترین دستمزد این شاخه از آرایشگری 8 میلیون تومان عنوان شده است.

دستمزد کوتاهی مو و درآمد نجومی آرایشگران

از دیگر شاخه‌های آرایشگری کوتاهی مو و رفع موخوره است. اگرچه گرفتن موخوره فقط در سالن‌های زیبایی بانوان ارائه می‌شود، اما کوتاهی مهم مهم‌ترین خدماتی است که در آرایشگاه‌های مردانه انجام می‌شود. در واقع مردان که به موی کوتاه علاقه بیشتری دارند، بیشتر به همین منظور به آرایشگاه مراجعه می‌کنند. جالب است بدانید بخش زیادی از هزینه آموزش آرایشگری مردانه نیز برای یادگیری کوتاهی مو است.

تکنیک‌های کوتاهی مو در آرایشگاه‌های مردانه و زنانه با هم متفاوت است. به همین دلیل دستمزد آن‌ها نیز با یکدیگر فرق می‌کند. اگر بگوییم کوتاهی مو در آقایان دشوارتر از خانم‌هاست، شاید بیراهه نگفته باشیم. تکنیک‌هایی مثل کات باز، ولف کات، بالد فید، آندرکات و .... از جمله مدل‌های جدید کوتاهی مو در مردان است که به مهارت زیادی نیاز دارد.

متوسط دستمزد کوتاهی مو در بانوان بین 8 تا 20 میلیون تومان و برای مردان ماهیانه بین 15 تا 40 میلیون تومان برآورد شده است. کمتر بودن دستمزد کوتاهی مو برای آرایشگرهای خانم به دلیل کمتر بودن مشتریان برای کوتاهی است. خانم‌ها در مقایسه با مردان علاقه کمتری به کوتاهی مو دارند.

میزان دستمزد میکروپیگمنتیشن

دستمزد میکروپیگمنتیشن کارها چقدر است؟

این روزها که همه از آرایش کردن مداوم خسته شده‌اند به دنبال روش‌هایی هستند تا آرایش خود را دائمی کنند. به همین دلیل در آرایشگاه‌ها خدماتی همچون میکروپیگمنتیشن ابرو، لب، خط چشم، کف سر و ... ارائه می‌شود. با این روش‌ها کسانی که فرصت کافی برای آرایش کردن ندارند، به راحتی آرایشگر همه چیز را برایشان ثابت و دائمی می‌کند.

متوسط دستمزد یک آرایشگر برای میکروپیکمنتیشن در ماه بین 20 تا 30 میلیون تومان است. این شاخه از آرایشگری در حال توسعه است و مشتریان آن هر روز افزایش می‌یابند. به طوری که درآمد آرایشگرهای میکروپیکمنتیشن در آینده چند برابر خواهد شد.

درآمد نجومی آرایشگران در شاخه آرایش دائم و تتو

یکی دیگر از خدماتی که در آرایشگاه‌های مردانه و زنانه ارائه می‌شود، انجام تتو است. حالا دیگر مثل گذشته وقتی از خدمات تتو صحبت به میان می‌آید، منظور فقط ترمیم ابرو نیست، بلکه همانطور که می‌دانید ایجاد طرح‌های زیبا و هنری روی بدن برای بسیاری از افراد جذاب شده است. به طوری که جوانان علاقه زیادی به آن نشان می‌دهند و تعداد مشتریان برای دریافت خدمات تتو هر روز افزایش می‌یابد.

گفته می‌شود آرایشگرهایی که خدمات تتو انجام می‌دهند ماهیانه بین 70 تا 80 میلیون درآمد دارند. البته این میزان درآمد برای آرتیست‌های حرفه‌ای است و آرایشگرهای تازه وارد بین 7 تا 10 میلیون تومان درآمد ماهیانه دارند.

در آخر

کسب درآمد نجومی آرایشگران این روزها برای بسیاری از جوانان جویای کار جذاب شده است. در حالی که آرایشگری قبل از هر چیز به آموزش و کسب مهارت نیاز دارد تا بتوانید به درآمد ثابت و بالا دست پیدا کنید. امیدواریم اطلاعات این مطلب به شما انگیزه کافی برای یادگیری یکی از مهارت‌های آرایشگری را بدهد.

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد