تکذیب شایعات یارانه‌ای: واقعیت‌ها چیست؟

در تلاشی برای اصلاح سیستم یارانه‌ای ایران، دولت سیزدهم طرح جدیدی را برای تغییر در تعداد یارانه‌بگیران و شیوه پرداخت یارانه‌ها معرفی کرده است. این طرح، که به زودی می‌تواند تغییرات قابل توجهی را در نحوه توزیع یارانه‌ها به همراه داشته باشد، پیامدهای مهمی برای جامعه خواهد داشت.

اصلاحات در سیستم یارانه‌ای

  • تغییر در طبقه‌بندی: در حالی که پیش از این جمعیت ایران بر اساس دهک‌بندی طبقه‌بندی می‌شد، دولت جدید برنامه‌ریزی کرده است تا جمعیت را به صد دسته تقسیم کند، به این ترتیب از دهک به صدک تغییر می‌کند.

  • حفظ یارانه نقدی: بر خلاف برخی شایعات، مقامات تأکید کرده‌اند که یارانه نقدی از طریق طرح کالابرگ الکترونیکی حذف نخواهد شد.

رد شایعات قطع یارانه

  • تکذیب خبر قطع یارانه: به دنبال انتشار شایعات مربوط به قطع یارانه برخی از خانوارهای سه دهک اول در فضای مجازی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این اخبار را رد کرده و تأکید کرده است که این اطلاعات صحیح نیست.

  • حفاظت از امنیت روانی جامعه: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده است که حق خود را برای برخورد قانونی با دروغ‌پردازان در راستای حفاظت از امنیت روانی مردم حفظ می‌کند.

وضعیت کنونی یارانه‌بگیران

  • آمار یارانه‌بگیران: بر اساس اعلام علیرضا عسگریان، معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از مجموع ۸۵ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت کل کشور، ۷۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر یارانه دریافت می‌کنند.

منبع: تجارت نیوز

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان