افزایش سن بازنشستگی تایید شد: تصمیم شورای نگهبان

در نشست خبری امروز، هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان، اعلام کرد که مصوبه افزایش سن بازنشستگی پس از بررسی‌های صورت گرفته به تایید رسیده و خلاف موازین شرع و قانون اساسی تلقی نشده است. این تصمیم، برخی از نگرانی‌ها را بین کارمندان و بازنشستگان برطرف کرده و تضمین کرده است که تغییرات در سال‌های خدمت به حداقل رسیده و برای افرادی که در سال‌های اخیر خدمت کرده‌اند تأثیری نخواهد داشت.

تصویب مصوبه: تایید قانونی بر افزایش سن بازنشستگی

در این بخش، هادی طحان نظیف به تصویب مصوبه افزایش سن بازنشستگی پرداخت و تأکید کرد که این تصمیم با موازین شرع و قانون اساسی کشور هماهنگی یافته و به تایید شورای نگهبان رسیده است.

دیدگاه وزیر کار: تدابیر جهانی در حوزه بازنشستگی

سخنگوی شورای نگهبان به گفتگوی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با خبرنگار فارس اشاره کرد که افزایش سن بازنشستگی یک قاعده قبول شده جهانی است. وزیر نیز در تاکید بر این نکته، افزوده بود که این اقدام یکی از راههای پایداری صندوق‌های بازنشستگی و جلوگیری از ورشکستگی آنهاست.

مصوبه و تأثیرات آن: تغییرات در سنوات خدمت

در این قسمت، محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، جزئیات بیشتری ارائه کرد. او اظهار داشت که سنوات خدمت برای آقایان به ۳۵ سال و برای خانم‌ها به ۳۰ سال افزایش پیدا کرده و حداکثر سن بازنشستگی نیز برای آقایان به ۶۲ سال و برای خانم‌ها به ۵۵ سال تعیین شده است. این تغییرات به افرادی که به سن بازنشستگی نرسیده‌اند، امکان می‌دهد تا با رسیدن به سن بازنشستگی درخواست خود را ارائه کنند.

تاریخ اجرا: از سال ۱۴۰۳ عملی می‌شود

در این بخش، سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه اعلام کرد که اجرای این مصوبه از سال ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد و برای افرادی که در سال‌های بیست و هشتم و بیست و نهم خدمت خود هستند، هیچ تغییری ایجاد نخواهد شد.

نتیجه‌گیری: تسکین نگرانی‌ها و پایداری صندوق‌های بازنشستگی

در این قسمت، تأکید شده است که این تصمیم به طریقی نگرانی‌های کارمندان و بازنشستگان را تسکین داده و پایداری صندوق‌های بازنشستگی را تضمین کرده است. به این ترتیب، امکان ایجاد نگرانی خاصی در آینده نیز کاهش یافته است.

منبع: فارس

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد