قرص فیتو چیست؟ فواید، عوارض، نحوه مصرف، نتایج و نظرات

قرص فیتو (phyto) محصولی است که مدتی است در شبکه‌های اجتماعی سر و صدای زیادی به پا کرده و افراد بسیاری از عملکرد فوق‌العاده آن در کاهش قابل توجه و یا قطع ریزش مو شگفت زده شده‌اند. در ادامه ابعاد مختلف این محصول پر ادعا را بررسی خواهیم کرد و به برخی سوالات مهم در مورد آن پاسخ می‌دهیم.

 

قرص فیتو چیست؟

قرص فیتو در واقع یک مکمل غذایی با فرمولاسیون قوی و ترکیباتی مغذی همانند ویتامین‌ها، اسیدهای چرب، مواد معدنی و عصاره‌های گیاهی است که نوید موها و ناخن‌هایی سالم، زیبا و مستحکم را می‌دهد.

برند فرانسوی فیتو از تمام تجربه و تخصص چندین ساله خود در حوزه مراقبت از مو، برای ساخت این مکمل موثر استفاده کرده و هم اکنون به عقیده بسیاری از متخصصان، قرص فیتو بهترین و موثرین مکمل تقویت مو در دنیا است.

نحوه عملکرد قرص فیتو برای کاهش ریزش و تقویت مو ناخن چگونه است؟

یکی از عمده ترکیبات قرص فیتو ویتامین‌های گروه B هستند، این ویتامین‌ها نقشی مهم در تقویت مو دارند. آن‌ها به فولیکول مو کمک می‌کنند تا انرژی لازم برای رشد مو را تامین کند.

از دیگر ویژگی‌های این ویتامین‌ها کمک به سنتز کراتین است که یکی از اجزای اصلی تشکیل دهنده مو به حساب می‌آید.

مکمل تقویت مو و ناخن فیتو فانر حاوی روی یا همان زینک است. روی به تولید کلاژن و ترمیم ساختمان مو بسیار کمک می‌کند و به سلامت کلی پوست سر و ریشه مو کمک می‌کند.

یکی دیگر از موادی که در فیتو و بسیاری از مکمل‌های تقویت مو یافت می‌شود بیوتین است. این ماده نقشی اساسی در تقویت مو و ناخن دارد.

مکمل فیتو حاوی مجموعه‌ای از عصاره‌های گیاهی نیز است. این عصاره‌های طبیعی دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی هستند که از برخی آسیب‌ها همانند التهاب در فولیکول مو می‌کاهند.

قرص فیتو با افزایش تولید کلاژن و کراتین که دو ستون اصلی در ساختمان مو به حساب می‌آیند، موها را مقاوم، محکم، منعطف و سالم می‌کند.

یکسری از مواد تشکیل دهنده قرص تقویت مو فیتو وظیفه حفظ رطوبت و جلوگیری از خشک شدن بافت مو را به عهده دارند. که این امر از آسیب‌های احتمالی به ساختمان مو جلوگیری می‌کند.

بررسی نتایج بالینی و نظرات خریداران قرص فیتو

بازخوردهای کسانیکه از این محصول استفاده کرده‌اند شگفت‌انگیز بوده است! با بررسی نظرات و بازخوردهای خریداران قبلی قرص فیتو می‌توان دریافت که حدود 95 درصد کسانیکه از این محصول استفاده کرده‌اند، بعد از 3 تا 4 ماه، بهبود قابل توجه در ضخامت، تراکم و کیفیت مو را مشاهده کرده و ریزش موهایشان بین 70 تا حتی 100 درصد کاهش یافته است.

بسیاری از استفاده کنندگان مکمل فیتو از بهبود کیفیت ناخن‌ها و تقویت و رشد مژه‌هایشان را نیز گفته‌اند.

مطالعات بالینی در مورد این محصول نیز بسیار مثبت بوده است.

یکی از مطالعات بالینی به شرح زیر است:

  • در این مطالعه بالینی 120 خانم به مدت 6 ماه از مکمل فیتو استفاده کردند.
  • پس از استفاده از محصول، این افراد 23 درصد بهبود در تراکم موهای خود گزارش کردند.
  • همچنین، کاهش 29 درصدی در ریزش مو هنگام برس زدن مشاهده شد.

خواص و فواید قرص فیتو چیست؟

فواید قرص فیتو

تقویت و کاهش ریزش مو: ترکیبات موثر و فرمولاسیون قوی این محصول به بهترین شکل ممکن ساقه و ریشه مو را تقویت کرده و تا حد بسیار زیادی ریزش مو را کاهش می‌دهد و یا کاملاً قطع می‌کند.

افزایش ضخامت و استحکام مو: یکی از رایج‌ترین بازخوردهای خریداران قرص فیتو بعد از اتمام دوره استفاده از این محصول این بوده است که موهای نازک‌شان بسیار ضخیم‌تر و مستحکم‌تر از قبل شده.

تقویت و مراقبت از ناخن: مواد مغذی موجود در مکمل فیتو فانر علاوه بر تقویت مو، در تقویت ناخن نیز بسیار موثر بوده و به بهبود کیفیت و استحکام ناخن‌ها کمک می‌کنند و مانع از شکنندگی آنها می‌شوند.

کمک به رشد موهای سالم: اگر به صورت مستمر از این محصول و طبق روش پیشنهادی کمپانی فیتو از آن استفاده کنید، بعد از مدتی می‌بینید موهای جدید شما بسیار سالم‌تر، ضخیم‌تر و شاداب‌تر از قبل است.

بهبود روند رشد مو: این مکمل با بهبود گردش خون در پوست شرایط بهتری برای رشد مو فراهم می‌کند و باعث افزایش سرعت رشد مو می‌شود.

از دیگر خواص این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تغذیه موها و پوست سر
  • ترکیبات گیاهی و طبیعی
  • افزایش شادابی موها
  • کاهش شکنندگی مو
  • افزایش درخشندگی مو
  • موثر در کاهش موخوره
  • کاهش خشکی مو و پوست سر

آیا قرص فیتو اصل در ایران یافت می‌شود؟

زمانی که از میان انبوهی از مکمل‌های تقویت مو، قرص فیتو را انتخاب می‌کنید در مرحله بعد با یک نگرانی دیگر مواجه می‌شوید و آن هم یافتن نسخه اصل آن است.

همانطور که میدانید ما در ایران زندگی می‌‌کنیم و از آنجایی که برند فیتو نمایندگی رسمی در ایران ندارد، می‌بایست از فروشنده‌هایی که همه آن‌ها ادعا می‌کنند محصول اصل ارائه می‌دهند این محصول را خریداری کنید.

و قطعاً همه‌ی آن فروشنده‌ها قرص فیتو اصل را به شما نمی‌دهند و تنها ادعا می‌کنند که محصولی که به شما می‌دهند اصل است. متاسفانه در حال حاضر چندین نمونه فیک از مکمل فیتو در بازار ایران پر شده و به همین دلیل باید شش دانگ حواستان را جمع کنید تا درگیر عوارض مصرف محصول فیک نشوید.

اما چاره چیست؟ آیا باید بیخیال استفاده از مکمل فیتو شویم؟ خیر، ولی باید در انتخاب فروشگاهی که قصد خرید از آن را دارید دقت کنید.

فروشگاهی را انتخاب کنید که به شما ضمانت کامل اصالت، ضمانت مرجوعی و حتی مدارک خرید معتبر خرید این محصول از نمایندگی را بدهد و صرفاً بر اساس گفته‌های فروشنده از اصالت محصول اطمینان پیدا نکنید.

مواد تشکیل دهنده مکمل تقویت مو فیتو چیست؟

ترکیبات قرص فیتو

ویتامین B6 - تنظیم هورمون‌ها و بهبود سلامت پوست و مو.

بیوتین (ویتامین B7) - کمک به تقویت، رشد و جلوگیری از ریزش مو.

زینک (روی) – موثر در کاهش ریزش و تقویت مو.

ویتامین C - افزایش جذب آهن و تولید کلاژن در مو.

ویتامین E - بهبود گردش خون در پوست سر و تغذیه بافت مو.

روغن بذر کدو تنبل – کاهش ریزش و کمک به تقویت مو

روغن دانه گل گاوزبان - حفظ رطوبت و بهبود ساختار مو.

متیونین - تقویت ساختار کراتین مو و کمک به سلامت کلی مو.

سیستئین - افزایش تولید کراتین و تقویت ساقه مو.

پلی‌فنول‌های گیاهی - مقابله با استرس اکسیداتیو و محافظت از مو.

سیلیکا (Silica) - تقویت مو و ناخن‌ها و افزایش ضخامت مو.

عصاره دم اسب - افزایش استحکام و ضخامت مو.

عصاره گیاه سرخارگل (Echinacea) - تقویت سیستم ایمنی و کاهش التهاب در پوست سر.

بهترین نحوه مصرف قرص فیتو چگونه است؟

  • دوز مصرف این مکمل روزانه 2 عدد است. شما می‌توانید 2 عدد را صبح بعد از صبحانه با یک لیوان آب مصرف کنید. و یا یکی را صبح بعد از صبحانه و دیگری را عصر مصرف کنید.
  • برای بهترین نتایج حداقل 3 تا 4 ماه مستمر از این مکمل استفاده کنید.

نکات:

  1. از دوز مشخص شده تجاوز نکنید.
  2. افراد زیر 18 سال و خانم‌های باردار یا در دوران شیردهی قبل از مصرف با پزشک مشورت کنند.
  3. بصورت مستمر و هر روز از محصول استفاده کنید.
  4. محصول را در دمای زیر 25 درجه سانتی‌گراد نگهداری کنید.

عوارض احتمالی قرص مکمل فیتو فانر چیست؟

به صورت کلی مکمل فیتو فانر یک محصول بدون عارضه و گیاهی است. اما در مواردی بعضی از افراد در دوره مصرف این مکمل شاهد افزایش جوش‌های خود هستند که این مورد بسیار بسیار کم اتفاق می‌افتد.

نکته مهم: مطلبی که در مورد عوارض قرص فیتو گفته شد مربوط به نسخه اصل این محصول است. نسخه‌های فیک ممکن است عوارض ناشناسی به دنبال داشته باشند.

قرص فیتو بهتر است یا قرص پریورین؟

مقایسه قرص فیتو با قرص پریورین

یکی از سرسخت‌ترین رقبای قرص فیتو، قرص پریورین است. و به همین دلیل بسیاری از افرادی که با مشکل ریزش مو دست و پنجه نرم می‌کنند، در دوراهی فیتو یا پریورین می‌مانند.

اما واقعاً کدام بهتر و موثرتر است؟ پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد. هر دو این مکمل‌ها عملکرد مناسبی داشته و توانسه‌اند رضایت بسیاری را بدست بیاورند.

پریورین محصولی تخصصی برای تقویت و کاهش ریزش مو شناخته می‌شود، در حالیکه فیتو هم برای سلامت و تقویت مو و هم برای تقویت ناخن کاربرد دارد.

از نظر ترکیبات قرص فیتو و کپسول پریورین شباهت‌هایی به هم دارند. از ترکیبات اصلی و تخصصی مکمل پریورین می‌توان به عصاره ارزن و پانتوتنیک اسید (B5) اشاره کرد که به تحریک رشد مو و افزایش تراکم و ضخامت آن کمک می‌کنند.

قرص فیتو اصل ساخت کجاست؟

در حال حاضر قرص فیتو اورجینال در ایتالیا تولید می‌شود و فقط در ابتدای ورود این محصول به بازار تنها نسخه‌های بسیار اندکی از این قرص در شرکت فیتو مستقر در فرانسه تولید می‌شد.

اصلی‌ترین مشخصات قرص فیتو اصل چیست؟

با اینکه قرص فیتو اصل و فیک مشخصاتی بسیار شبیه به هم دارند و به راحتی نمی‌توان آن‌ها را از هم تشخیص داده، اما از مهم‌ترین مشخصات مکمل فیتو اصل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یکسان بودن تمام بچ کدهای جعبه، شیشه و پک
  • دارا بودن بارکد قابل استعلام و درست
  • کیفیت بسته‌بندی بالا و یکدست بودن فونت‌ها، نوشته‌ها و ...
  • بافت روغنی و چسبناک و تقریباً ژله‌ای مانند قرص‌ها

آیا قرص فیتو چاق کننده است؟

خیر، هر عدد کپسول فیتو کالری کمی داشته و در حدی نیست که باعث چاقی شود. تا به امروز نیز گزارشی مبنی بر افزایش وزن و چاقی در اثر مصرف این قرص مشاهده نشده است.

قرص فیتو اصل ساخت ایتالیاست یا فرانسه؟

با این که کمپانی فیتو PHYTO یک کمپانی فرانسوی است و بسیاری از محصولات این کمپانی در فرانسه تولید می‌شود، اما قرص فیتو در حال حاضر در ایتالیا تولید و سپس به کشورهای مختلف دنیا از جمله خود فرانسه عرضه می‌شود.

در گذشته نسخه‌هایی از قرص فیتو در بازار یافت می‌شدند که ساخت شرکت فیتو در فرانسه بودند، اما در زمان نوشتن این مقاله تمام فیتوهای تولیدی ساخت ایتالیا هستند.

دوز مصرف این قرص برای افراد زیر 18 سال چقدر است؟

معمولاً دوز مناسب این محصول برای افراد زیر سن قانونی (18 سال) 1 عدد است. اما اگر کمتر از 18 سال سن دارید، بدون مشورت با پزشک این محصول را مصرف نکنید.

آیا قرص فیتو باعث رویش مجدد مو نیز می‌شود؟

رویش مجدد مو نیز یکی از ویژگی‌های مکمل فیتو است که در بسیاری از افراد دیده شده است.

البته بیشترین تاثیر این محصول در ضخیم کردن مو و کاهش ریزش مو است.

قرص phyto برای ریزش ارثی نیز موثر است؟

این مکمل غذایی در کاهش و کند کردن روند ریزش ارثی مو نیز موثر است.

نتیجه گیری

قرص فیتو محصولی طبیعی و تقریباً بدون عوارض است که برای افرادی که ریزش مو دارند، موها و ناخن‌هایی ضعیف، نازک و آسیب دیده دارند و یا کسانیکه به دنبال ایجاد یک روتین مراقبت از مو خوب هستند مفید است و می‌تواند وضعیت کلی سلامت مو، ناخن‌ها و حتی مژه‌های شما را بهبود ببخشد.

کپی شد
نظر شما چیه؟
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد