جلوگیری از نات اکتیو شدن اپل ایدی

در صورتی که سیستم اپل به هویت شما شک داشته باشد، مشکلات نات اکتیو شدن دستگاه و اپل آیدی شما به وجود می آید.

در صورتی که سیستم اپل به هویت شما شک داشته باشد، مشکلات نات اکتیو شدن دستگاه و اپل آیدی شما به وجود می آید. در این شرایط سیستم اپل آیدی شما غیر فعال شده و تا زمانی که هویت شما محرز نشود فعال نخواهد شد. در این وضعیت مشکلات تحریم ایران نیز گریبان گیر کاربران خواهند شد. کشور ایران در فهرست نمایندگی های رسمی کمپانی اپل قرار ندارد و در کشور ما حتی هیچ نماینده فعالی در این زمینه نیست. به همین خاطر رفع این مشکلات کمی دشوار خواهد بود. 

دلیل نات اکتیو شدن اپل آیدی

برای این که از بروز این مشکلات پیشگیری کنیم ابتدا باید با علل ایجاد آن ها آشنا شویم. عدم خدمات رسانی کمپانی اپل به کاربران ایرانی یکی از متداول ترین دلایل ایجاد این آسیب ها در سرویس اپل آیدی کاربران به شمار می رود. در صورتی که کمپانی اپل متوجه هویت شما در کشور ایران شود، اکانت را غیر فعال کرده و به اصطلاح نات اکتیو می کند. این قبیل مشکلات در موارد نادری اتفاق می افتند. 

برای رفع این آسیب ها باید با پشتیبانی های مربوط به کمپانی اپل صحبت کنید. برای این منظور می توانید از سیستم پیام رسانی ساده در این دستگاه استفاده کنید. البته این قوانین بیشتر در گذشته مورد استفاده بودند. قوانین این کمپانی روز به روز در حال آپدیت شدن هستند. در سال های اخیر کاربران برای رفع مشکلات نات اکتیو شدن، باید علاوه بر پیام دادن، تماس های تلفنی با پشتیبانان فنی کمپانی اپل داشته و از این طریق مشکل خود را حل کنند. 

رفع مشکلات نات اکتیو اپل آیدی

برای رفع این قبیل مشکلات در ایران با محدودیت های بسیاری رو به رو خواهید شد. همان طور که پیش تر اشاره شد برای حل این مشکلات باید با کارشناسان فنی مربوطه در کمپانی اپل تماس بگیرید. از طرفی برقراری تماس با این کارشناسان از داخل ایران غیر ممکن خواهد بود. به دلیل شرایط تحریم ایران قابلیت برقراری تماس با کاربران ایرانی در کمپانی اپل وجود ندارد. به همین خاطر بسیاری از کاربران برای حل مشکلات نات اکتیو شدن اپل ایدی از سایت های خدماتی و میان بر کمک می گیرند. این سایت ها با دریافت هزینه های به صرفه، این مشکلات را در کوتاه ترین زمان ممکن برای کاربران رفع می کنند. 

مشکلات نات اکتیو شدن همواره دلایل مختلفی دارد. به همین خاطر نمی توان یک مشکل مشخص را برای ایجاد این وضعیت تعیین کرد. محدودیت های کشور ایران تنها یکی از دلایل ایجاد این مشکلات به شمار می رود. 

چگونه از نات اکتیو شدن اپل آیدی جلوگیری کنیم؟

همیشه بهترین درمان، پیشگیری است! پیش از آن که به دنبال راهکارهایی برای حل مشکلات نات اکتیو شدن در سیستم اپل آیدی خود بگردیم باید به دنبال روش هایی برای جلوگیری از ایجاد این وضعیت باشیم. در اولین حالت باید به دنبال اپل آیدی اورجینال باشیم. با این حال در این زمینه راهکارهای مختلفی به کاربران اپل پیشنهاد می شود. اما دو مورد مهم و اساسی آن ها به شرح زیر هستند:

خاموش بودن قابلیت Find My

گزینه Find My در این سیستم یکی از عوامل بروز مشکل نات اکتیو شدن در این سیستم ها است. دلایل مربوط به ایجاد این مشکلات در اپل آیدی اغلب مربوط به هویت افراد است که شامل مواردی مانند ایرانی بودن کاربران می شوند. با غیر فعال کردن گزینه Find My اپل نمی تواند موقعیت شما را تشخیص دهد. به این ترتیب تشخیص ایرانی بودن شما نیز کار دشواری خواهد شد. 

تنظیمات ریجن دستگاه

در بخش بعدی باید به تنظیمات ریجن دستگاه اپل خود دقت داشته باشید. ریجن گوشی همراه شما باید با ریجن مورد استفاده در اپل آیدی یکسان باشد. در صورتی که ریجن اپل آیدی در کشور آمریکا تعیین شده باید ریجن گوشی همراه خود را نیز به آمریکا تغییر دهید. با استفاده از این راهکار اطلاعات هویتی شما به سادگی آشکار نشده و کمپانی اپل نمی تواند شما را نات اکتیو کند. هر یک از این تنظیمات به سادگی در بخش آپشن های دستگاه قابل اجرا خواهند بود. 

پس از نات اکتیو شدن چه مشکلاتی برای کاربران به وجود می آید؟

در صورتی که از نات اکتیو شدن دستگاه خود پیشگیری نکنید، مشکلات بسیاری در پی ایجاد این آسیب ها در اپل آیدی شما به وجود می آیند. کاربرانی که یک بار نات اکتیو شده باشند، مورد پیگیری شدید کمپانی اپل قرار می گیرند. کمپانی اپل بر روی این دسته از کاربران حساسیت بیشتری داشته و فعالیت های آن ها را به صورت مرتب رصد می کند. برای پیشگیری از نظارت های شدید بر روی اپل آیدی خود باید از روش های پیشگیرانه نات اکتیو شدن اکانت خود استفاده کنید. 

سرویس رفع نات اکتیو شدن اپل آیدی

برای حل این مشکلات سایت های خدماتی سرویس های تضمینی به کاربران ارائه می دهند و در قبال رفع این مشکلات مبالغی را دریافت می کنند. شما می توانید از این راهکارهای میان بر برای رفع مشکل ظرف یک روز استفاده کنید. به این ترتیب دیگر نیازی به تماس با کارشناسان و مراحل ارسال پیام نخواهید داشت. در این زمینه باید شماره اپل آیدی خود را حتما به کارشناسان سایت ارجاع دهید. همچنین نام و نام خانوادگی اپل آیدی غیر فعال شده نیز در فیلدهای مربوطه وارد می شود. سپس شماره IMEI دستگاه شما نیز باید به کارشناسان ارائه شود. به این ترتیب مراحل رفع نات اکتیو اپل آیدی شما آغاز شده و مشکل به تدریج رفع خواهد شد. 

جمع بندی

در سال های اخیر میزان استفاده از دستگاه های آیفون و انواع تبلت های کمپانی اپل افزایش پیدا کرده است. اپل موزیک به یکی از محبوبترین اپلیکیشن های پخش موسیقی در جهان تبدیل شده، هر یک از این دستگاه ها در میان کالاهای قاچاق در کشور ما دسته بندی می شوند و استفاده از آن ها ممنوع است. به همین خاطر گاها کمپانی اپل کاربرانی که در شرایط تحریم از این دستگاه ها استفاده کرده اند را غیر فعال کرده و اپل آیدی آن ها را مسدود یا نات اکتیو خواهد کرد. در چنین شرایطی باید از روش های نام برده شده برای حل مشکل نات اکتیو استفاده کنید. همچنین با استفاده از برخی ترفندها می توانید هویت اصلی خود را در این سرویس های بین المللی مخفی کنید.

 

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد